Geen verbinding tss Smart TV Samsung en modem B-box 3

  • 25 August 2017
  • 5 reacties
  • 1217 Bekeken

Sinds enkele weken mislukt verbinding ts Smart Tv en modem. Bij proberen verbinding te maken ( o.a. Netflix-app ) krijg ik melding dat het subnetmasker niet correct is. Echter voor manueel invoeren ken ik noch de info van subnetmasker, DLS-server,... die allen leeg staan. Op aanraden van Samsung deed ik volledige reset van TV, doch zonder resultaat. Verbinding ts TV en modem gebeurt draadloos omwille van afstand, doch wel via het elektriciteitsnet met 2 adapters ( 1 in stopcontact bij modem; 1 in stopcontact bij TV ).
Heeft iemand hiervoor een oplossing?

5 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Dag Steffel,

Het kan zijn dat je plc adapters niet goed meer op elkaar zijn ingesteld, je kan die eens proberen resetten.

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_plc_reset/particulieren/support/televisie/tv-een-probleem-oplossen/uw-toestellen-heropstarten-of-resetten/uw-plc-adapter-resetten.html

Mvg,

Kim
Dag Kim,
Thx, ik probeer dit zeker. Hopelijk ligt de oorzaak idd. hier, want mijn andere toestellen ( Iphone/I-pad ) krijgen wel verbinding en test van mijn modem en lijn brachten ook geen problemen.
Mvrgr.
Stefan
Echter voor manueel invoeren ken ik noch de info van subnetmasker, DLS-server,... die allen leeg staan
Als je soms manueel wilt instellen.
subnet mask : 255.255.255.0
DNS Sever: 192.168.1.1
gateway: 192.168.1.1
Als je ook een vast IP adres kunt instellen neem er dan één boven 192.168.1.127 dus 192.168.1.128 enz...
Geen verbinding tss Smart TV Samsung en modem B-box 3.
Ik heb hier ook een probleem, blijkbaar een klein, maar daarvoor moet ik nog wel de oplossing vinden. Ik heb mijn draadloze modem-code gevonden en SMART TV opgestart op mijn nieuwe SAMSUNG. Dit ging heel vlot en ik kreeg onmiddellijk FELICITATIES en kreeg een icoon bij op scherm,nl BBOX3 (of zoiets). Maar PER ONGELUK heb bij het voorstellen van AKKOORD GAAN MET OVEREENKOMSTEN ivm deze draadloze verbinding, VERGETEN HET AKKOORD AAN TE VINKEN. En nu is mijn eenvoudige vraag hoe krijg ik dit "akkoord-scherm" terug ? Ik zoek al uren, en een RESET vb SMARTBOX zou inderdaad iets kunnen oplossen, maar elke oplossing op internet begint met "DRUK DE MENU-TOETS IN"... en DIE TOETS STAAT NIET MEER OP DE LAATSTE MODELLEN !!! Weet iemand raad ivm reset of toch nog AKKOORD kunnen meegeven, zodat ik verder kan ? Dank u. > jpdepaepe@scarlet.be
Ik heb nu wel geen smart tv maar kun je niet op je TV aan de wifi instellingen

Reageer