Vraag

Geen verbinding meer met bepaalde toestellen sinds een paar dagen - Wave?

  • 21 March 2019
  • 8 reacties
  • 1372 Bekeken

Sinds een paar dagen merk ik dat mijn airco's - die ik via WiFi aanstuur (op 2.4) - niet meer bereikbaar zijn. Dit is niet echt handig want die dingen zorgen ook voor de verwarming bij mij thuis.

Tijdens het herstart van de bbox zag ik ze wel terug opkomen, maar na een tijdje verdwijnen ze weer uit de lijst van toestellen en kan ik ze dus niet meer aansturen, .

Ik zag dat ik nu ook Wave heb (zonder enige informatie gehad te hebben), en als ik die uitschakel blijven de toestellen blijkbaar wel benaderbaar maar moest Wave er nu juist niet voor dienen dat de beste verbinding gebruikt wordt?

Hoe best verder?

Groeten,
Hans

This topic has been closed for comments

8 reacties

PS: eens geprobeerd bij mij om bij de wave stings de SSID naam te veranderen maar dat kun je inderdaad niet blijft gewoon op WiFi-2.4-XXXX staan, (wave staat bij mij nog altijd inactief zoals ik ingesteld heb)
Als je wifi-5.0-XXXX ziet staan dan staat wave niet op volgens mij want als ik wave opzet dan zie ik maar één SSID meer namelijk wifi-2.4-XXXX ipv wifi-2.4-XXXX + wifi-5.0-XXXX
Ik heb een bbox3V+
Ik heb ook Wave moeten uitzetten omdat alle apparaten daar niet goed mee kunnen werken en dat werd hier door anderen ook al gemeld dat als ze met een slimme thermostaat werken dat het niet werkt en als ze Wave uitzetten werkt het weer.

Het resetten moet niet de software wijzigen maar zou er eventueel kunnen voor zorgen dat je bepaald veranderingen dan wel weer kunt uitvoeren die niet meer mogelijk zijn zo had ik in het begin ook met mijn bbox geen mogelijkheid meer om de wave te veranderen en na reset lukte dit bij dan wel weer, enfin ik kan maar meegeven wat ik persoonlijk ondervonden heb
Reputatie 1
@Martin: Onder de SSID van de 5.0 zie ik "WiFi-5.0-CA54". Maar deze kan niet gewijzigd worden. Ik had onder wifi al een reset naar factory settings gedaan. Er is geen optie onder wave om deze af te zetten. Ik zie niet in waarom een reset van de router iets zou wijzigen aan de software. Er hangen ook veel apparaten aan. Servers, audio- en videoapparaten met internettoewijzingen, slimme thermostaat. Nogal een gedoe om altijd alles terug te connecteren... Misschien wijst de router via wave wel degelijk naar de beste verbinding, maar dit is alleszins niet zichtbaar in de apparatenlijst.
kun je wave ook niet uit zetten na een reset van de bbox
>
https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_mdm_reset_adv/particulieren/support/internet/internet-thuis/geavanceerde-instellingen/de-standaardinstellingen-van-het-wifi-netwerk-herstellen.html

Wave gebruikt inderdaad één SSID naam voor 2.4 en 5.0
Reputatie 1
Na een aantal problemen met internetconnecties wegens uitval netwerk, en het resetten en bijwerken van 192.168.1.1 waarbij "Wave" werd geactiveerd (slim wifi beheer dacht ik), zie ik mijn 5.0 wifi niet meer, behalve onder wave, maar niet met de SSID naam die ik wou. Na het instellen van de 2.4 en de wave kan ik geen edit meer doen van het 5.0 protocol, nog is er een mogelijkheid om de wave terug uit te schakelen. Er is voor mij ook geen mogelijkheid om Home Optimizer te gebruiken, omdat mijn iOS apparaten onder iOS 9 draaien. Graag een dringende oplossing!
Reputatie 7
Badge +4
Hans,

Heb je dit getest of dit beter is door Wave uit te schakelen?

Grtjs,

Charlotte
Reputatie 2
probleem ook ervaren met chauffage thermostaat. tablet connected met thermostaat via 2.4 en alles werk prima. doe ik dit via wave, dan zit tablet steeds te zoeken naar netwerk. Dus 'wave' uitgeschakeld en probleem is opgelost. Doe dit via acces bbox 192.168.1.1
Maar het probleem bij wave is dat niet alle toestellen daar goed mee overweg kunnen ik zet wave ook uit.