Beantwoord

Geen toegang USB storage bbox-3

  • 4 November 2016
  • 42 reacties
  • 3618 Bekeken

Ik heb geen toegang meer tot USB drive via bbox-3 (netwerkopslag).
De naam is niet meer leesbaar van de map, als ik inlog op de GUI dan lees ik bij map: \\mymodem\®¬®¬àè¿®�u¬�o�
Hoe komt het dat daar nu allemaal rare tekens staan?
DLNA en Samba staan aan als functie.
icon

Beste antwoord door SamuelD 14 November 2018, 13:40

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

42 reacties

Bedankt SamuelD voor de feedback.
Is het ook bekend bij proximus dat bij de bbox3v+ dat als je een usb stick aangesloten hebt op de bbox, dat na verloop van tijd (kan na een maand of soms langer) ineens niet meer bereikbaar is en het enkel terug in orde komt door de bbox3v+ te heropstarten.
Reputatie 7
Badge +4
Ook doorgegeven!
👍🏽
Reputatie 7
Badge +4
Martin, paar tegenvraagjes: wat voor modem gebruik je juist, Sagemcom of Technicolor?

Welke USB poort gebruik je, de voorste (waar de LED’s zitten) of de achterste? Werk het beter als je de andere poort gebruikt?

Wat voor bestanden staan er exact op die USB stick? En wat voor type USB apparaat gebruik je? Stick van 8GB? Schijf van 250GB? Merk, eventueel type en grootte bij voorkeur.

En hoe merk je dat die niet meer bereikbaar is? Heb je een netwerkmapping gemaakt in Verkenner naar een drive letter? Kan je er wel aan met gebruik van \\192.168.1.1 in Run?
Martin, paar tegenvraagjes: wat voor modem gebruik je juist, Sagemcom of Technicolor?
Sagemcom bbox3v+
Welke USB poort gebruik je, de voorste (waar de LED’s zitten) of de achterste? Werk het beter als je de andere poort gebruikt?
vooraan of achteraan maakt niet uit, zelfde probleem
Wat voor bestanden staan er exact op die USB stick? En wat voor type USB apparaat gebruik je? Stick van 8GB? Schijf van 250GB? Merk, eventueel type en grootte bij voorkeur.
Geprobeerd met Maxell stick 16GB en ook met EMTEX usb stick beide FAT32
De bestanden die ik er op kopieer zijn excel bestanden geen foto's
En hoe merk je dat die niet meer bereikbaar is? Heb je een netwerkmapping gemaakt in Verkenner naar een drive letter? Kan je er wel aan met gebruik van \\192.168.1.1 in Run?
netwerkmapping in verkenner werkt niet meer en ook niet via run menu werkt het niet meer
Na heropstart modem werkt het terug (in het begin lukte het zelf alleen maar na reset modem)
Reputatie 7
Badge +4
Ok, ik koppel even terug - we laten bericht van zodra we meer weten.
Reputatie 7
Badge +4
Nog even ter info , de functie van de usb poort op de bbox3 wordt niet ondersteund en er zijn geen plannen dit in de toekomst beschikbaar te maken. We zullen dus geen verdere acties nemen voor het probleem met de usb poort op de bbox3 Martin.
Hallo SamuelD,

Dit antwoord verwondert mij toch, dat de de usb op de bbox3 niet ondersteund wordt, niettegenstaande deze op de bbox3V+ web interface wel degelijk ingebouwd en te zien is?

mvg, Martin

SamuelD, is de volgende firmware inclusief upgrade van SMB beschikbaar voor de bbox3?

Reputatie 7
Badge +4

@Johan77  Kan je even verduidelijken vanwaar de vraag?  

Hallo SamuelD, ik heb momenteel een probleem met het gebruiken van een usb stick in mijn bbox3. Volgens mij omdat de router op smb v1 zit en deze niet meer ondersteund wordt door mijn OS. Ik begreep uit deze thread dat er rond deze tijd een firmware upgrade komt van de router inclusief een upgrade van SMB.Vandaar mijn vraag.

 

Reputatie 7
Badge +4

@Johan77   de functie van de usb poort op de bbox3 wordt niet ondersteund 

Ik heb op de usb poort van mijn bbox3v+ een USB stick zitten en kan die op mijn laptop in explorer zien en er bestanden op wegschrijven en lezen.

Maar SamuelD bedoelt waarschijnlijk dat er door Proximus geen ondersteuning gegeven wordt als je met een toestel aangesloten op deze poort problemen ondervindt. 

Ok, thanx voor de snelle responses. Hulp of ondersteuning heb ik niet direct nodig. Ik wil enkel weten of die firmware upgrade beschikbaar is en of ik deze zelf asap op mijn bbox3 kan installeren.

Zelf krijg ik volgende (vage) foutmelding: Onbekende fout 0x80004005

op https://support.microsoft.com/nl-be/help/4034314/smbv1-is-not-installed-by-default-in-windows blijkt dat dit gerelateerd kan zijn aan de smb v1. De upgrade maakt de router dan compatible met v2 of v3 als ik het goed begrijp. 

Wel apart dat dit bij jouw wel werkt? Ik ga er van uit dat je uiteraard ook WIn 10 gebruikt

Inderdaad ik gebruik ook Windows 10 

 

Heb je de bbox al eens gereset > klik hier

(als je zelf instellingen veranderend hebt moet je die wel daarna terug invoeren)

Yep, net een reset uitgevoerd. Ook DLNA en Samba staan aan.

Ik krijg echter steeds volgende melding 

als ik naar de locatie probeer te gaan uit volgende screenshot:

mijn versie van w10: