Beantwoord

Geen toegang USB storage bbox-3

  • 4 november 2016
  • 42 reacties
  • 2184 Bekeken

Ik heb geen toegang meer tot USB drive via bbox-3 (netwerkopslag).
De naam is niet meer leesbaar van de map, als ik inlog op de GUI dan lees ik bij map: \\mymodem\®️¬®️¬àè¿®️�u¬�o�
Hoe komt het dat daar nu allemaal rare tekens staan?
DLNA en Samba staan aan als functie.
icon

Beste antwoord door SamuelD 14 november 2018, 13:40

Bij onze volgende firmware zal er een upgrade van de SMB versie gebeuren, deze kan verwacht worden in de 2de helft van 2019.
Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

42 reacties

usb 1
\\192.168.1.1\Disk_a1
usb2
\\192.168.1.1\Disk_b1
usb 1
\\192.168.1.1\Disk_a1
usb2
\\192.168.1.1\Disk_b1


Beste, heb ik al geprobeerd, lukt niet.
Foutmelding, kan netwerklocatie niet vinden.
Vroeger kon ik de plaats afleiden omdat deze staat vermeld als je inlogt op de bbox3, maar nu bestaat de directory uit vreemde tekens (\®️¬®️¬àè¿®️�u¬�o�) en in verkenner werkt dit niet.
Een paar weken geleden werkte alles perfect en nu gedaan met het plezier van een netwerkdrive.
Heeft iemand hier ondertussen een oplossing voor gevonden?
Ik zit namelijk met hetzelfde probleem.

Als ik naar 192.168.1.1 ga dan zie ik dat de externe harde schijf goed aangesloten is maar ik kan er op geen enkele manier toegang tot krijgen.
je kan al proberen door de bbox3 resetten
> klik hier
je kan al proberen door de bbox3 resetten
> klik hier


Dit heb ik al gedaan, zonder succes.
Nu ben ik precies wel al een stapje verder geraakt en vraag wondows-beveiliging om te verbinden met mymodem.

Ik heb al van alles geprobeerd, maar welke referenties (gebruikersnaam en wachtwoord) dien ik hier in te vullen?
mymodem = http://192.168.1.1 en loginnaam is User en wachtwoord staat op een sticker van bbox3



het wifi wachtwoord (wireless key)



Usbdevice:



Nu krijg ik na het inloggen deze foutmelding.
Nu krijg ik na het inloggen deze foutmelding.

Iemand hier ervaring mee/oplossing voor?
Reputatie 7
Badge +4
Ter info:
https://support.microsoft.com/nl-be/help/4034314/smbv1-is-not-installed-by-default-in-windows
Ondersteunt uw NAS eventueel smbv2 (upgrade)?
op je bbox3 In de GUI ( http://192.168.1.1) moet wel Samba (SMB) en DLNA aan staan,
of werk je met windows vista mss, zou het kunnen dat SMB2 uitgeschakeld is !
zie > klik hier
op je bbox3 In de GUI ( http://192.168.1.1) moet wel Samba (SMB) en DLNA aan staan,
of werk je met windows vista mss, zou het kunnen dat SMB2 uitgeschakeld is !
zie > klik hier


DLNA en Samba staan beide aan.
Mijn besturingssysteem is Windows 10.
Ik zal morgen eens naar uw link kijken of ik zo toch de oorzaak kan vinden.
Ter info:
https://support.microsoft.com/nl-be/help/4034314/smbv1-is-not-installed-by-default-in-windows
Ondersteunt uw NAS eventueel smbv2 (upgrade)?


Ik probeer een externe harde schijf te benaderen via de USB poort van de BBox3, geen NAS.
windows 10 zal niet het probleem zijn en ik heb hiervoor ook niks speciaal moeten doen voor Windows 10 of iets anders, om mijn usb geheugenstick te kunnen benaderen op de bbox3.
Deze is wel in Fat32 geformatteerd ik weet niet in wat je harde schijf geformatteerd is en of het daar iets zou kunnen mee te maken hebben of niet.
Volgens mij ligt het probleem toch bij de mymodem referenties, wat ik daar ook invul (gebruikersnaam: User en user password van op die sticker van de modem (dit is het wachtwoord dat ik ook gebruik om in te loggen bij 192.168.1.1)).

Als ik dit ingeef gaat het connect to mymodem kader even weg maar komt dan meteen weer terug, ik ga er dus vanuit dat de login credentials foutief waren, als ik dan probeer nog eens het zelfde in te vullen krijg ik de 2de maal die foutmelding die ik hierboven als screenshot toegevoegd heb.

Nu wat ik daar ook invul, elke keer krijg ik de 2de keer deze foutmelding ...

Edit, misschien toch niet de reden, zie post hieronder.
windows 10 zal niet het probleem zijn en ik heb hiervoor ook niks speciaal moeten doen voor Windows 10 of iets anders, om mijn usb geheugenstick te kunnen benaderen op de bbox3.
Deze is wel in Fat32 geformatteerd ik weet niet in wat je harde schijf geformatteerd is en of het daar iets zou kunnen mee te maken hebben of niet.


Ik heb met verschillende USB sticks en externe schijven geprobeerd, zowel Fat32 als NTFS.
Helaas allemaal zonder succes.

Misschien moet ik eens even neerschrijven hoe ik de verbinding tot stand probeer te brengen.

Ik klik rechts op Deze pc, netwerk verbinding maken, bij map vul ik dan bv in \\mymodem\RDK91.
Als ik de optie verbinding maken met andere referenties NIET aan vink krijg ik de foutmelding meteen, als ik deze optie WEL aan vink dan moet ik eerst de netwerkreferenties ingeven.
als je in de modem interface staat moet je in de explorer de zelfde url invoeren die je onder "explore files" ziet staan.
vb bij mij is dit

als je in de modem interface staat moet je in de explorer de zelfde url invoeren die je onder "explore files" ziet staan.
vb bij mij is dit



Modem interface?
Als ik ingeef wat er bij onder Explore files staat krijg ik volgende melding (zie afbeelding).

Via google had ik een alternatieve manier gevonden zoals hierboven dus beschreven maar ook zonder resultaat.
Als ik probeer via mijn LG TV verbinding te maken met mijn BBOX om zo de content op de externe harde schijf te bekijken lukt dit wel, dus ik kan op mijn TV streamen wat er op de schijf staat, enkel kan ik er via de PC niet aan om er bv bestanden bij te zetten of af te halen.
Hallo,
Hebt u dit probleem kunnen oplossen?
Ik krijg ook de melding dat mijn Windows 10 PC zegt dan SMBv1 niet veilig is ... (als ik me niet vergis, is SMBv1 dan ook gedisabled op mijn PC).
Vriendelijke groeten,
opstalj
ter info: https://support.microsoft.com/nl-be/help/4034314/smbv1-is-not-installed-by-default-in-windows

Al heb ik wel geen probleem op W10 om de USB storage via bbox3V+ aan te spreken.
Hi Martin,

Wat ik me eerder afvroeg: gaat men de firmware van de BBox3 niet updaten zodat het een recentere versie van SMB (v2? v3?) kan supporteren? Lijkt me veel interessanter naar security toe...
Groeten,

Jan
Dat zou iemand van het proximus team eens moet navragen aan de specialisten van de bevoegde dienst.
Bij deze kunnen ze dit doen als ze het bericht hier nalezen.
Groetjes,
Martin.
Reputatie 7
Badge +4
Bij deze gebeurd 🙂.
👍 ☺
Reputatie 7
Badge +4
Bij onze volgende firmware zal er een upgrade van de SMB versie gebeuren, deze kan verwacht worden in de 2de helft van 2019.