Geen internetverbinding, feestdag dus geen hulplijn en mijn zoon heeft herexamen morgen..

  • 15 August 2018
  • 7 reacties
  • 136 Bekeken

  • Apprentice
  • 3 reacties
Sinds vanmiddag geen internet meer... Modem al op en af gezet, gereset...niks.
De blauwe lampjes gaan aan van mijn bbox3 : het 1ste, 2de, 5de en 7de slaan aan gedurende enkele seconden en dan slaat alles op rood !
Hupla en terug van voor af aan : 1,2,5 , 7 en..rood !
Pfff.. kan iemand een radeloze moeder met weinig kennis ter zake helpen aub ? Mijn zoon kan niks opzoeken voor zijn herexamen..

7 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Misschien best PC via WiFi op hotspot uit de buurt verbinden
https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_hot_connect/particulieren/welkom-bij-support/internet/internet-onderweg/surfen-op-een-smart-wi-fi-of-wi-fi-hotspot/hoe-surfen-op-een-smart-wi-fi-of-wi-fi-hotspot.html

Indien nodig (=nog niet gedaan) een account aanmaken via GSM/smartphone

Vandaag feestdag dus geen ondersteuning Proximus medewerkers
Eventueel kunt u een BBox reset uitvoeren, misschien helpt het misschien niet
https://www.youtube.com/watch?v=1RNkAdGsrnY
https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_mdm_reset_adv/particulieren/welkom-bij-support/internet/internet-thuis/geavanceerde-instellingen/de-standaardinstellingen-van-het-wifi-netwerk-herstellen.html
als je die al gereset hebt komt er ofwel geen vdsl signaal meer binnen of is de bbox3 defect, morgen mss best bellen naar de helpdesk 0800 22 800 dan kunnen ze ook vaststellen of fouten zijn op je lijn
NB: maar aangezien de aan/uit ook rood brand heb ik de indruk dat je voedingsadapter mss de oorzaak zou kunnen zijn mss een je voedingsadapter uit de netstekker trekken en na 10 seconden opnieuw inpluggen.
reset bb - reset bb YT
Bedankt voor de reacties ! Ik ben inderdaad aan t reageren via mijn belgacom Fon-account en heb dit ook aan mijn zoon doorgegeven. We behelpen ons, al is het signaal niet echt sterk. We stellen vast dat we via een gekregen code voor telenethomespot zelfs een beter signaal opvangen in dit proximus-huis ...
Maar enfin, in ieder geval morgenvroeg bel ik direct want hij heeft vrijdag ook nog 2 examens.. hij kan dan wel op de hogeschool studeren maar een mens studeert toch liever thuis hé..
hangt er natuurlijk vanaf waar de telenet en proximus router staat bij de buren en kan inderdaad hierdoor de ene beter binnen komen dan de andere maar als je u maar ondertussen kunt behelpen is het voornaamste en hopelijk kan je zoon zonder problemen verder thuis studeren....succes
Bedankt, Martin !
Lieve mensen, sinds een half uurtje is ons internet weer actief ! Oef ! Ineens was ie er weer ! Zonder enige actie langs mijn kant.. ik had alleen een kaarsje aangestoken ...
Nu heeft mijn zoon geen excuus om er niet door te zijn ! Al is 10u zonder internet wel lang.. maar opgelost (voorlopig toch !)
Bedankt Proximus (en forum) !
đź‘Ť DIt kan want als je een reset gedaan hebt kan het soms heel lang duren vooraleer je terug internetverbinding hebt, zou in principe veel vlugger moeten gaan.

Reageer