Geen internet, geen TV

  • 28 January 2022
  • 5 reacties
  • 137 Bekeken

Sedert gisteren geen internet en geen TV meer. Ledje op de modem staat te knipperen, geen DSL signaal dus. Gebeld naar klantendienst. De automatische afhandeling aan de telefoon doorlopen. Probleem is gekend en zal opgelost worden over 3 (!) dagen… Het weekend komt er aan. Geweldig… Opnieuw gebeld naar klantendienst en operator aan de lijn gekregen. Heb nu wel 1TB gratis mobiele data gekregen (omdat ik dat zelf voorstelde) zodat ik mijn plan kan trekken aangezien ik technisch goed onderlegd ben en weet hoe ik kan tetheren. Tv kijken via het krakkemikkige Pickx dus, met onderbrekingen en mindere beeldkwaliteit. Maar geef toe, mensen (30 jaar klant nota bene) een weekend zonder diensten zetten is not done. Zulke zaken dienen toch asap aangepakt te worden!


5 reacties

Reputatie 1

Het is tegenwoordig de nationale sport van proximus om hun klanten lekker in de kou te laten staan & dit allemaal voor nieuwe klanten te lokken & dingen te gaan beloven die ze niet kunnen waarmaken ., naar de Klantendienst bellen is totaal nutteloos omdat ze u heel vaak naar het kastje sturen zonder deftig te willen helpen of gooien ze te telefoon toe., In december heb ik zelf 14 dagen zonder tv en internet gezeten en meermaals van mijn oren moeten maken hier voor dat ze mij wouden helpen. 

Maar geef toe, mensen (30 jaar klant nota bene) een weekend zonder diensten zetten is not done. Zulke zaken dienen toch asap aangepakt te worden!

Dat hangt er natuurlijk van af waar het probleem zit bv als het aan de intro kabel ligt (ik geef maar een voorbeeld) dan kan het zijn dat er lassers moete komen en toelating krijgen om de stoep open te breken, ik wil maar zeggen dat je eerst moet weten of het wel in korte tijd mogelijk is om het op te lossen zelf al wordt het asap aangepakt, hebben ze u dan niet gezegd wat het probleem juist is?

Maar geef toe, mensen (30 jaar klant nota bene) een weekend zonder diensten zetten is not done. Zulke zaken dienen toch asap aangepakt te worden!

Dat hangt er natuurlijk van af waar het probleem zit bv als het aan de intro kabel ligt (ik geef maar een voorbeeld) dan kan het zijn dat er lassers moete komen en toelating krijgen om de stoep open te breken, ik wil maar zeggen dat je eerst moet weten of het wel in korte tijd mogelijk is om het op te lossen zelf al wordt het asap aangepakt, hebben ze u dan niet gezegd wat het probleem juist is?

Voor dergelijke problemen krijgt Proximus onmiddellijk de toestemming om putten te graven waar nodig. En neen, ze hebben niet gezegd waar het probleem ligt, want die mensen in het callcenter zijn zelf afhankelijk van wat er op hun schermpje verschijnt. Ze volgen hun draaiboek en meestal zijn die mensen ook niet erg technisch onderlegd. Op 't einde van 't gesprek wou die me zelfs een antivirus aansmeren… Zo zie je maar waar hun prioriteit ligt. Om van te kotsen! Donderdag en vrijdag waren gewone werkdagen, maar ze hebben niks gedaan. Ik heb zelf voor Belgacom gewerkt, 20 jaar geleden, in het begin van het DSL verhaal, dus technisch weet ik maar al te goed hoe die zaken in zijn werk gaan. Als ik toen de lassers nodig had waren die er dezelfde dag, ten laatste de volgende dag… Dienstverlening is ferm achteruit gegaan. ENORM achteruit...

dan hebben ze mij jaren geleden waar ik toen woonde op de gemeente blaasjes wijs gemaakt.

Reputatie 7
Badge +4

@Taeyebieste U was betrokken bij een kabelbeschadiging waarvoor de werken nog bezig zijn. We doen altijd ons uiterste best om dit zo snel mogelijk op te lossen. Het is echter moeilijk om te speciefiëren wanneer het probleem op úw lijn dan speciefiek opgelost zal zijn. Ik zie dat er ondertussen terug signaal is op uw lijn dus alles zou terug moeten werken. 

Reageer