Vraag

Geen internet als tv speelt, enkel op 2.4Ghz

  • 9 April 2018
  • 2 reacties
  • 116 Bekeken

Sinds een paar weken, waarschijnlijk sinds we naar een hoger profiel overgeschakeld zijn (30/8), valt ons internet bijna volledig weg wanneer ik de decoder aanzet. Het vreemde is dat dit enkel gebeurt op de 2.4Ghz band, en alle apparaten op 5Ghz niets merken. Ik had al gedacht dat het misschien aan interferentie van de Ruckussen ligt (maar waarom pas nu dan?), maar die kunnen niet verder verwijderd liggen van het 2.4Ghz channel (11 en 1). En aan de bandbreedte van een HD-kanaal kan het toch ook niet liggen met 30mbps?

Met het internet volledig wegvallen bedoel ik dus pagina's die minutenlang laden om uiteindelijk te failen en constante packet loss. De router en de decoder resetten lost het ook niet op.

Iemand een idee?

2 reacties

Waarschijnlijk je voedingsadapter of decoder zelf dan die een stoorsignaal geeft als je decoder opkomt kun je decoder en bbox niet verder van elkaar verwijderen om te zien of het effect heeft.
Misschien iets dat ik kan proberen als laatste oplossing, maar het lijkt mij wel heel onwaarschijnlijk aangezien er niets veranderd is aan mijn setup de laatste maanden.

Reageer