Beantwoord

geen internet


Reputatie 4
Badge +1

PC is verbonden via plc en heb geen internet. Lampjes op plc blijven rood.

Via wifi heb ik wel internet.

PLC kapot?

icon

Beste antwoord door Peter62 4 August 2022, 03:58

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

14 reacties

Reputatie 7
Badge +4

FYI

PLC-adapter - Installatiegids (proximus.be)

 

Indien het probleem na enige tijd (uren/dagen) terug verschijnt vermoed ik dat het lokale elektriciteitsnet storingen en verlies van de verbinding veroorzaakt (en er een andere oplossing dient te worden gezocht)

Indien het probleem zich onmiddellijk na een reset terug voordoet, is het inderdaad ook mogelijk dat het toestel (1 van de PLCs) defect is 

PLCs zitten sinds evenwel reeds geruime tijd meer in het aanbod van Proximus 

Daarom dat ik voorgesteld heb om eens te testen indien mogelijk met de twee plc’s in het zelfde lokaal waar de bbox staat ik heb dit vroeger zelf nog zo moeten testen en heb dit zelf zo eens geprobeerd door alle drie de bbox + PLC1 en PLC2 in een verlengstekkerdoos te steken en dit bleef OK, na terugplaatsen was het niet meer OK en ook ten gevolge van storingen op het elektriciteitsnet. Het kan trouwens ook zijn dat de PLC defect is zelfs als het rode lampje pas aangaat na een ruime tijd, is niet eveident om dit zomaar uit te vissen in zo’n gevallen! 

Inderdaad het is gekend dat laders (geschakelde voedingen) kunnen voor storingen zorgen.

Reputatie 4
Badge +1

Test geslaagd, was de stofzuiger. Zolang hij instak, ook al was hij geladen, geen internet.

Raar, ma ja, dat is de hedendaagse techniek. 😀

@DaisyS zal ik zeker doen. 🙂

Reputatie 1

 

@Peter62  als het een gewone PLC adapter is:

en als het ene met wifiextender is:

welke adapter heb je juist want als je zegt wifi werkt wel zou ik eerder denken dat je er ene hebt met wifi extender, zie ook uitleg omtrent de controle lampjes → Lampjes op je Proximus toestellen | Proximus

mss moet je de plc eens in een ander stopcontact steken maar niet voeden via een verlengstekkerdoos, rechtstreeks in een stopcontact steken.

Reputatie 7
Badge +5

@Peter62 Zijn het PLC’s van Proximus?

Reputatie 7
Badge +5

@Peter62 Indien je nog problemen hebt aarzel dan niet om ons te contacteren.

Bedankt voor de feedback.

Reputatie 4
Badge +1

Ik heb de PLC gereset, en na paar dagen blijft t lampje weer rood. Heeft meer dan half jaar goed gewerkt. wifi werkt wel.

Reputatie 4
Badge +1

is een zonder wifi extender die in vaste stopcontacten steekt.

Kan in geen ander stopcontact steken omdat er telkens maar 1 staat in de buurt van pc en modem.

wifi krijg ik via een pen

vind raar dat het altijd goed gewerkt heeft tot nu.

als je de PLC’s even uit het stopcontact trekt komt het dan ook weer goed?

De plc kan natuurlijk defect zijn. 

je zou eigenlijk een tijd moeten kunnen testen als ze in het zelfde lokaal staan waar de bbox staat.

Reputatie 4
Badge +1

@DaisyS het zijn idd PLC’s van Proximus die ik jaren geleden aangekocht heb.

Ik hoop dat ik het opgelost heb.

Ik had bij de modem een dubbel stopcontact gezet, 1 voor de modem en 1 voor de stofzuiger op te laden. En waarschijnlijk komt het door de stofzuiger op te laden. Ben het aan het uitzoeken.