Beantwoord

geen dsl / geen tv / geen internet

  • 19 August 2020
  • 27 reacties
  • 1458 Bekeken

Hallo,

Sinds een drietal weken hebben wij helemaal geen internet (wifi) en tv meer. Het dsl lampje op onze bbox2 blijft ook voortdurend knipperen. Het begon waarschijnlijk 3 maanden geleden al, toen ons wifi signaal regelmatig wegviel op zowel tv, laptop als smartphone, maar we hadden nog wel tv en internet, weliswaar met regelmatig wegvallen toen. Heel irritant. Sinds 3 weken is het signaal echter volledig weg. Wij kunnen enkel nog op internet via het 4G netwerk van onze smartphone. Ondertussen 3 weken geen tv en wifi in coronatijd is geen pretje.

We dachten eerst dat het misschien aan een KVD of ROP kastje in de straat lag (vandalisme of misschien binnen geregend) en wachtten even af, maar nu na 3 weken lijkt dat toch niet realistisch.

We hebben ondertussen echt alles geprobeerd (meermaals herstarten, rebooten en resetten van zowel modem, decoder als tv, zelfs alle kabels eruit getrokken en er weer in, wifi kanaal veranderen in instellingen modem, mijn man is zelfs de kruipruimte ingegaan om kabel te checken, ...). Niets helpt. Dus alsjeblieft niet met dit soort tips aankomen!

Ligt dit aan de bbox2, die wij ondertussen 10 jaar hebben? Kan onze lijn / verbinding eens gecheckt worden?

Zou een nieuwe bbox de oplossing voor ons kunnen zijn? Over de bbox3 lees ik echter ook klachten. Zijn er niet 2 verschillende modellen bbox3? Welke is beter?

Is het mogelijk om ons via de postbode of ups een nieuwe bbox te doen toekomen?

Ik ben astmapatiënt en gezien de huidige corona-toestand zouden wij graag eerst zelf de nieuwe bbox willen installeren, alvorens (eventueel) een technieker te doen langskomen (mocht dat toch nog nodig zijn). Kwestie van voorzichtig zijn.

Geldt bij installatie nieuwe bbox dezelfde gebruikersnaam en wachtwoord of wordt dat anders? Wifi wachtwoord blijft hetzelfde? WPA2 wachtwoord blijft hetzelfde?

Ik las op het forum ook iets over het aansluiten van een extra voedingsblok op de modem? Is dat een idee? Kan iemand daar iets meer over vertellen? Is bbox3 met extra voedingsblok mogelijk de oplossing voor ons?

Wij hopen zo ontzettend dat we gauw weer kunnen tv kijken en normaal internetten.

Kunnen wij trouwens een vergoeding krijgen wegens 3 weken geen tv en internet (want we hebben ons abonnement gewoon doorbetaald)?

Hartelijk dank bij voorbaat voor een reactie van een Proximus medewerker!

🌻

icon

Beste antwoord door HadewychT 20 August 2020, 11:54

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

27 reacties

Reputatie 7
Badge +4

@Adam van de Belgacomclan Ik zie dat je ondertussen wel synchro en verbinding hebt. Werkt alles terug nu ? 

Reputatie 1

Was tegen de avond oogelost, bedankt