Beantwoord

geen dsl / geen tv / geen internet

  • 19 August 2020
  • 27 reacties
  • 1458 Bekeken


Toon eerste bericht
This topic has been closed for comments

27 reacties

@Janine_05 ik heb geprobeerd om zoveel mogelijk op alles te antwoorden in afwachting dat hier iemand van het proximus forumtean de draad opneemt en dit verder met je behandeld.

Ligt dit aan de bbox2, die wij ondertussen 10 jaar hebben? Kan onze lijn / verbinding eens gecheckt worden?

Sowieso kan een bbox2 vervangen worden door een bbox3v+

Zou een nieuwe bbox de oplossing voor ons kunnen zijn? Over de bbox3 lees ik echter ook klachten. Zijn er niet 2 verschillende modellen bbox3? Welke is beter?

Dit zou eventueel kunnen in geval en niet verderop iets verkeerd loopt in de ROP (poort op de lijnkaart waarop je lijn aangesloten is bv  ) dit zou door iemand eens van prox forumteam moeten nagetrokken worden of er fouten/onderbrekingen enz… vast te stellen zijn in de verbinding naar je bbox2 toe.
Als je de contacten nagekeken hebt en het kabeltje dat van de bbox (DSL uitgang) naar de VDSL filter NTP2007/TF2007 (DSL uitgang) even uit en terug ingeplugd hebt om eventueel slechte contacten uit te sluiten.

tegenwoordig wordt de  bbox3v+ het meeste geleverd (waar ik persoonlijk geen problemen mee ondervindt)

Is het mogelijk om ons via de postbode of ups een nieuwe bbox te doen toekomen?

als de prox forumedewerkers hier langskomen kunnen zij je hierbij verder helpen om deze op te sturen en de oude bbox2 moet zelf niet meer teruggestuurd worden (mag naar het recyclage park) die kan normaal gezien door bpost aan huis geleverd worden.

Geldt bij installatie nieuwe bbox dezelfde gebruikersnaam en wachtwoord of wordt dat anders? Wifi wachtwoord blijft hetzelfde? WPA2 wachtwoord blijft hetzelfde?

bij de  nieuwe bbox staat de inlognaam om op de interface van de bbox zelf terecht te komen op de sticker van de bbox3 zelf via Browser > http://192.168.1.1 
inlognaam is User en ook het User wachtwoord vindt je terug op de sticker.

Voor het wifi wachtwoord dat kan je ook terugvinden op de zelfde sticker

WPA2 staat als default ingesteld en moet je u dus niet aantrekken.

Ik las op het forum ook iets over het aansluiten van een extra voedingsblok op de modem? Is dat een idee? Kan iemand daar iets meer over vertellen? Is bbox3 met extra voedingsblok mogelijk de oplossing voor ons?

hier kan ik niet goed volgen wat je juist bedoelt

Kunnen wij trouwens een vergoeding krijgen wegens 3 weken geen tv en internet (want we hebben ons abonnement gewoon doorbetaald)?

dat kan aangevraagd worden maar kan pas bepaald/toegekend worden als alles teug normaal werkt, dit kunnen de prox medewerkers ook weer met je verder bespreken.