Geen ADSL verbinding meer na een weekje vakantie (router offline)

  • 1 May 2011
  • 3 reacties
  • 1573 Bekeken

Hallo,

Al een paar jaar sukkel ik met het volgende probleem: telkens we op vakantie gaan, zetten we de Philipps ADSL router uit. Als we terug thuiskomen, zetten we die uiteraard terug op. In het verleden startte de internet verbinding binnen de minuut terug op.

Sinds een paar jaar gaat dit heropstarten met veel problemen gepaard en het lijkt steeds erger te worden:

- de eerste keer (minstens 2 jaar geleden) duurde het een uur, maar zag je tenminste dat de ADSL verbinding lampjes aan en uitgingen, op geregelde tijdstippen

- vorig jaar ging het moeizamer, de ADSL verbinding kwam niet automatisch tot stand. Gebeld naar heldesk, lijn laten testen, alles OK. Op mysterieuze wijze kwam Internet verbinding na een paar uur terug op, zonder er iets voor gedaan te hebben

- Net na kerstmis hetzelfde scenario na thuiskomst: internet niet meer automatisch aan de praat, ik dacht, het komt wel en inderdaad, na ongeveer 4u kwam de zaak automatisch terug in orde. Wel alle kabels uitgetrokken, reset gedaan, etc.

- Vandaag weer hetzelfde, maar na 12u wachten ben ik nog altijd niet on-line en knippert er verder geen enkel ADSL lampje.

is er iets veranderd over de jaren waardoor deze 'oude maar trouwe' adsl modem niet meer automatisch online kan komen ?

Overigens alweer alles geprobeerd, kabels eruit, 25x reset, router via browser gereset, etc, maar helaas geen internet meer

Als ik naar de helpdesk bel, zullen ze steevast beweren dat de router kapot is, maar ondertussen weet ik wel beter.

Tx,

Yves

3 reacties

Reputatie 7
Badge +1
Heb je al mete de technische helpdesk gebeld 0800 22700 ? die zijn tot 22.00 uur bereikbaar, ook in het week-end. Die kunnen eventueel een lijntest doen. Vraag ineens of VDSL2 nog niet mogelijk is op je lijn. Dan kom je in een heel andere wereld terecht.
Ja, ik heb gebeld, maar blijkbaar is de helpdesk op deze speciale zondag (1 mei = feestdag) niet open...

Vorig jaar was VDSL2 nog niet mogelijk, maar allicht nu wel.
Beste yvesvdb,

Moest je telefonisch nog niet verdergeholpen zijn, kan je steeds je login posten zodat ik dit kan bekijken voor je.

Met vriendelijke groeten,

Eva.

Reageer