Beantwoord

Geen 5GHz WiFi

  • 27 October 2021
  • 7 reacties
  • 351 Bekeken

Reputatie 2

Hallo,

We hadden gisteren avond twee korte niet gevraagde resets van de modem. Dit is in her verleden vaak gebeurd maar de laatste maanden was veel beter. 

Maar sinds de resets van gisteren kan ik geen WiFi 5GHz meer zien op laptop of iOs toestellen. One SSID is uitgeschakeld en ik heb manueel de twee netwerken (2GHz en 5GHz) apart SSID namen gegeven. In het verleden, na deze resets, was de 5GHz WiFi niet direct beschikbaar, maar kwam uiteindelijk terug.

Het probleem is natuurlijk dat ik heb enkel 2GHz, de snelheid is veel lager als ik kan manueel kiezen voor mijn 5GHz WiFi.

Maar dit keer niet. Ideeën?

Trouwens, ik denk dat deze resets gebeuren als de iOs toestellen een update doen en de optie ‘Private Address in de Wi-Fi is terug default naar ‘On’. 

 

 

icon

Beste antwoord door Pierre Menard 27 October 2021, 12:59

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

7 reacties

:thumbsup_tone3: een reboot is inderdaad dikwijls een oplossing na een reset van de bbox.

Reputatie 2

Gewoon Power ON/OFF van modem en probleem opgelost.

Reputatie 2

Ik heb ook Hotspot OFF gezet, you never know.

 

Reputatie 2

Ja hoor, zeker.

 

 

@Pierre Menard je bent toch zeker dat One SSID uit staat , want anders zie je alleen maar één SSID naam, namelijk:

iets in de vorm van = "Wifi-2.4-xxxx" of "Wifi-home-xxxx" of ook Proximus-Home-xxx

Reputatie 2

Hallo, Martin.

Ik heb niets verandert aan de toestellen, zowel laptop als iphones/ipads. Geen toestel kan de 5GHz WiFI ‘zien’.

Ik ga straks een reset doen. Volgens mij de router stuurt op dit moment geen 5GHz. Waaroom? Wie weet.

 

als je op je toestel kiest om 5.0 ssid signaal te vergeten kun je dan achteraf niet terug het 5.0 ssid kiezen op dat toestel.

Anders ook eens proberen door de bbox 5sec stroomloos te zetten zodat die reboot, wat dit geeft.

(NB: als je de bbox reset komt One SSID terug actief bij reboot niet )