Beantwoord

Gebruik public wifi vanaf pc/mac nog mogelijk?

  • 9 December 2022
  • 9 reacties
  • 420 Bekeken

In het stappenplan om public wifi te activeren zie ik dat ik de proximus app moet installeren etc. Het lijkt erop dat het enkel mogelijk zou zijn met een hotspot te verbinden via mobiel. Is dit zo?

Nochtans vind ik ook info van proximus over hoe je PC te verbinden met een hotspot. Is dit gedateerd dan? Of kan dit pas na de activatie via de app?

Momenteel lukt het in ieder geval niet (proberend op macos en linux, met ttls en peap, mchap 2, myproximus account,...). Ik kan wel verbinden maar krijg geen IP adres.

Indien nodig gebruik ik de app, maar ik installeer die in eerste instantie liever niet.

icon

Beste antwoord door Martin 9 December 2022, 10:38

Bekijk origineel

9 reacties

heb je een recente bbox4 “internet box” misschien 

of lukt het wel op je andere toestellen

Per ongeluk als beantwoord gemarkeerd en ik kan het precies niet ongedaan maken.

Ik heb een Bbox 3V

Ik heb het op geen van 3 toestellen aan de praat gekregen.

heb je een recente bbox4 “internet box” misschien 

of lukt het wel op je andere toestellen

 

@SGB als je in de bbox zijn interface gaat kijken op MyModem Welcome Page en inloggen als User met het User wacht woord dat op de sticker van de bbox3 zelf staat, zie je daar public wifi staan.

NB: een PX moderator van het forumteam kan als beantwoord weer ongedaan maken.

En ook eens kijken hier → Producten | Proximus of public wifi vermeld staat en als je erop klikt zie je ook je logins staan

Zou een PX moderator naar dit probleem kunnen kijken aub (de markering als "opgelost" was per ongeluk,het is nog niet het geval). De bovengenoemde suggesties zijn gecontroleerd. De hotspot is geactiveerd via de configuratie op mijn bbox3 en ik maakte succesvol een proximuswifi.be login aan. Ik kan verbinden met de hotspot maar mijn computer krijgt geen IP adres van de hotspot en het internet is dus niet toegankelijk. Is het noodzakelijk om de proximus app te gebruiken dan?

Zou een PX moderator naar dit probleem kunnen kijken aub (de markering als "opgelost" was per ongeluk,het is nog niet het geval). De bovengenoemde suggesties zijn gecontroleerd. De hotspot is geactiveerd via de configuratie op mijn bbox3 en ik maakte succesvol een proximuswifi.be login aan. Ik kan verbinden met de hotspot maar mijn computer krijgt geen IP adres van de hotspot en het internet is dus niet toegankelijk. Is het noodzakelijk om de proximus app te gebruiken dan?

Heb je ook geprobeerd met een ander toestel buiten je computer om te zien of het dan lukt.

Zou een PX moderator naar dit probleem kunnen kijken aub (de markering als "opgelost" was per ongeluk,het is nog niet het geval). De bovengenoemde suggesties zijn gecontroleerd. De hotspot is geactiveerd via de configuratie op mijn bbox3 en ik maakte succesvol een proximuswifi.be login aan. Ik kan verbinden met de hotspot maar mijn computer krijgt geen IP adres van de hotspot en het internet is dus niet toegankelijk. Is het noodzakelijk om de proximus app te gebruiken dan?

Heb je ook geprobeerd met een ander toestel buiten je computer om te zien of het dan lukt.

Ik probeerde met een Mac, een PC met Ubuntu en met mijn Android smartphone.

Reputatie 6
Badge +2

De hotspot is geactiveerd via de configuratie op mijn bbox3 en ik maakte succesvol een proximuswifi.be login aan. Ik kan verbinden met de hotspot maar mijn computer krijgt geen IP adres van de hotspot en het internet is dus niet toegankelijk. Is het noodzakelijk om de proximus app te gebruiken dan?

 

Het is wel niet de bedoeling dat jij thuis - op je eigen modem - met jouw Proximuswifi account - aanlogt op je eigen Hotspot. De bedoeling van Hotspot is:

  1. dat andere Proximus klanten (bezoekers) met hun eigen Proximuswifi account, op jouw modem kunnen inloggen …
  2. dat jij, met jouw persoonlijk Proximuswifi account, bij anderen kan gebruik maken van het internet...

Heb je al geprobeerd vanop een andere locatie?

 

Ik zou ook nog eens kijken naar jouw Proximuswifi login op My Proximus. Dit paswoord moet exact 8 tekens lang zijn, niet langer, niet korter, geen spaties …

  1. probeer dus eens een nieuw paswoord aan te maken, en kijk of het daar mee lukt
  2. geef per PB dat paswoord eens door aan iemand die je vertrouwt om te testen (dan weet je of het aan jouw eigen instellingen ligt). Je kan nadien dat paswoord resetten en een ander kiezen. Ik weet het, een paswoord doorgeven is “not done”, maar met een Proximuswifi paswoord kan niemand iets aanvangen, buiten de Hotspot gebruiken ..

@philippe_d  ik kan toch niet goed volgen, ofwel begrijp ik je verkeerd, dat moet thuis toch even goed werken als op een ander.

Ik heb in ieder geval thuis nog nooit problemen gehad om te connecteren via mijn eigen bbox3 op Proximus public wifi, tenzij je een bbox4 hebt.

Reputatie 2
Badge

ik heb net hetzelfde probleem, ik kan geen gebruik meer maken van de hotspots, zowel bij mij thuis niet als bij m’n moeder thuis niet, zelfs met mijn moeder haar account werkt het ook niet bij mij thuis.

laptop gsm met android 11, niets werkt, op de laptop wordt er wel een verbinding gemaakt maar zonder ip, en op de telefoon verbind hij helemaal niet, en deze met 3 verschillende gsm toestellen, tijd geleden nooit problemen gehad, dus dit moet ergens aan Proximus zelf liggen volgens mij...

Reageer