Fraude Healdisdev



Toon eerste bericht

55 reacties

Reputatie 4
Badge +2

Beste familie

 heb dat screenshot geplaatst met bewijs van mijn betaling bijBPostbank

Maar nu antwoord men dat zij niet bevoegd zijn om terug  te storten 

 

Reputatie 6
Badge +3

Een screenshot kan geen kwaad. Wek opletten met een kredietkaart wanneer ook de achterkant gevraagd wordt, want soms is dat voldoende voor fraudeurs om toch geld af te schrijven. Want de PIN code is niet overal ter wereld nodig om een aankoop te doen.Wat wel heel belangrijk is om te kijken of je wel degelijk een mail gekregen hebt van Avast. Kan je even de mailheaders van de mail hier posten. Zie hier hoe je dit kan doen: https://sqr.nl/support/e-mailheaders-opzoeken/

 

een screenshot van een betaling waar alleen je rekeningnummer opstaat daar kunnen ze moeilijk misbruik van maken.

Reputatie 4
Badge +2

Beste

Ikkrijg dagelijks van Avast een mail waarin ze mij vragen een screen shot te maken van mijn betaling

 is dat wel veilig . Maar ik kan dat niet en zeker niet hoe ik het moet verzenden 

Mag ik jou een mail  doorsturen ?

ik denk ook dat er nog weinig kans is, maar als je toch lid bent waarom zou je het uiteindelijk niet proberen hé!

Reputatie 6
Badge +3

Bedankt voor de terugkoppeling. Test Aankoop zou nog een optie kunnen zijn, maar dan heb je nog geen absolute zekerheid, wanneer je hier lid van bent.

Reputatie 4
Badge +2

Ik heb van mijn BPostbank een negatief antwoord gekregen . ik heb volgens hun de basisprincipes van voorzichtigheid niet nageleefd en geven ze geen tussenkomst

 

@Jan Roelants ik ben ook heel content van norton zeer goede ondersteunig

Reputatie 6
Badge +3

Dat is heel goed nieuws. Gewoon om zeker te zijn. Ik zal nog eens kijken voor je andere probleem. Dat kan ook iets anders zijn. Dat niet noodzakelijk een verband heeft met dit topic.

Reputatie 4
Badge +2

Beste

een medewerker van Norton heeft Maandag van op afstand alle avast browser en virusscanner van mijn laptop verwijderd en veilig gemaakt doordat ik bij hen 360 standaard abonnement heb genomen.

Heb zojuist een bericht verstuurd en dat was na 10 nog leesbaar op de link verzonden maals maar na een half uur niet meer te lezen

 

Reputatie 6
Badge +3

Het zou nog kunnen dat de fraudeurs nog software hebben geïnstalleerd om vanop afstand jouw computer over te nemen. Deze software kan ook legitiem gebruikt worden, wanneer je op de hoogte bent. Ik raad je aan om jouw computer in veilige modus op te starten: https://support.norton.com/sp/nl/nl/home/current/solutions/kb20100917002731EN en dan volledige scan uit te voeren. Maak ook eens overzicht van al jouw geïnstalleerde software, zo kan ik of iemand anders zien of er nog software opstaat die het toelaat om nog steeds toegang te hebben tot jouw computer. Hier kan je zien hoe je dit kan doen: https://kencenerelli.wordpress.com/2017/11/25/list-installed-programs-on-windows-10/ Je kan de inhoud van dit bestand kopiëren en plakken in een nieuw antwoord. 

Reputatie 4
Badge +2

Danku voor de steun xxx

Maar heb nu een probleem met gmail als ik verzonden mails wil lezen op mijn gekoppelde acconts van Proximus mail en gmail

De tekst van verzondern mails  verdwijnd na enkele minuten

Reputatie 6
Badge +3

Dat is echt fraude want jij hebt gewoon de gratis versie van Avast gekregen voor die 200 EUR. Tenzij ze nog de fraudeurs kunnen achterhalen, maar wanneer zij in een ander land werken. Dan kan het even duren omdat de Belgische Politiediensten contact moeten nemen met hun buitenlandse collega’s. Je kan enkel maar afwachten.

Reputatie 4
Badge +2

Bedankt Martin en familievandesype.

Eindelijk weet ik dat dat ik bij Avast een browser had en gratis virusscanner

Ik denk dat ik naar mijn Euro 200 kan fluiten

Mvg

Jan Roelants

Reputatie 4
Badge +2

Mijn laptop werkte weeral niet en Norton heeft dat in orde gezet, ik heb Avast  anti virus laten afhalen en nu werkt alles perfect.

Wat ik ook deed met jullie angegeven adressen ik kreeg geen antwoorden 

Ik wacht nu het onderzoek af

Reputatie 4
Badge +2

Ik heb betaald met HEALDISDEV en een bewijs van betaling  BPostbank en ook goorgestuurd naar Avast maar daar

zeggen ze geen betaling te hebben ontvangen maar toch bn ik beveiligd met gratis virusscanner

Reputatie 6
Badge +3

200 EUR is wel enorm veel geld. De duurste versie van Avast is Ultimate (99,99 EUR) voor 1 PC en wanneer je dit voor 2 jaar aanschaft kom je uit op 199,99 EUR zie hier: 

 

 

De functionaliteiten die hier inbegrepen zijn de volgende: https://www.avast.com/nl-be/ultimate 

Heb je geen bevestigingsmail gekregen in jouw mailbox? 

Als je product licentie nog niet geactiveerd is veronderstel ik dat je ook niet kan zien hoelang deze licentie loopt

https://help.avast.com/nl/av_free/18/mylicenses.html

Reputatie 4
Badge +2

Beste familievandesype ik geluk er niet in om de uitvoering van de  link te doen en wil zo graag weten voor welke zaken ik geabonneerd ben voor lijn betaalde 200 Euro

Reputatie 4
Badge +2

Welbedankt familievandesype

Reputatie 6
Badge +3

Wel bizar waarom er een nieuw dossier werd opgemaakt, dat had perfect bij jouw oude kunnen geplaatst worden.  Bij nieuw dossier begint de onderzoekperiode terug te lopen.  Heel goed dat je jouw bank en de politie gecontacteerd heb. Je kan zelf beperkt zien hoe lang dat de licentie van Avast geldig is door dit uit te voeren: https://help.avast.com/nl/av_free/18/mylicenses.html en ook zien welke versie je hebt. Dat is louter informatief.

Reputatie 4
Badge +2

Beste

Ik heb mijn Bpostbank verwittigd per tel op 10Maart en zij beloofden mij een dossier op te starten wat ook gebeurde

Nadien heb ik navraag gedaan en moest er een PV opgesteld worden

Dat is gebeurd en dan startte BPostbank een nieuw dossier nr1-27927999595 

Deze week deed ik navraag bij zowel politie als bij BPostbank en ik moet 3 maanden geduld hebben

Bij avast heb ik al vele keren gevraagd voor welk abonnement ik heb betaald maar kreeg nooit antwoord

Ik heb gezien dat ik wel bescherming heb bij Avast want Avast staat op elke mail die ik verstuur

Ik za dan mar geduld hebben ???

ja geld afhalen van de rekening is precies altijd veel simpeler dan er terug omgestort te krijgen hé  :wink:

Reputatie 6
Badge +3

Begrijp mij niet verkeerd het is altijd goed om dit te melden aan de legitieme partij zodat zij ook een klacht kunnen indienen tegen deze fraudeurs van misbruik van hun naam. Wat niet altijd heel eenvoudig is. Bij een kredietkaart en PayPal aankoop kan je het bedrag protesteren en terugvorderen: 

https://mijnkaart.be/nl/home/kunnen-we-je-helpen/services/aankoop-betwisten.html

Door bij Paypal een geschil te openen bij de aankoop.

Via een gewone overschrijving moet dit via de politie en bank gebeuren.

nee,  dat bedoelde ik inderdaad ook niet.

Reageer