Vraag

Fraude???

  • 16 June 2019
  • 2 reacties
  • 387 Bekeken

Ik kreeg een promotionele e-mail van het adres "prime-service@skynet.be". Ik vermoed heel sterk dat dit spam is. Ik vind nergens een prosimus e-mail adres om dit bericht door te sturen, zodat ze het op echtheid kunnen controleren en eventueel maatregelen nemen om de spammers te laten ophouden. Dit is echter niet de enige spam die ik ontvang. Regelmatig (meermaals daags) komt er spam toe en dit altijd op mijn skynet-adres en nooit op enig ander. Wat kan ik doen om dit te laten ophouden. Naar welk Proximus e-mail adres kan ik die spam doorsturen?

Bedankt en vriendelijke groeten,

Michel

2 reacties

Reputatie 3
Badge +1
Ik ook dagelijks op de 100mails en ook zoals u enkel op adressen van Skynet en nooit op ene van Gmail of outlook !
Als ik Proximus op chat over aanspreek willen ze me hun Norton abbonement aansmeren zeggend dan word het tegengehouden ! Tja Proximus dit heb ik reeds vele jaren geleden genomen ! Betaal 5€ daarvoor en die houd geen e-mails tegen !
Dus laat je dat niet wijsmaken !
Dagelijks over de 100 mails allemaal fake maar die helemaal lijken op de echte ! Resultaat is ik ga zo op automatische piloot dagelijks wissen dat zelfs de echte mails ongelezen gewist worden
FYI:

Proximus probeert die Phishing mails te bannen, maar dit is niet altijd gemakkelijk.
Deze zouden zoveel mogelijk moeten gemeld worden via volgende website.
https://www.proximus.com/investors/regulatory-information/abuse
Pas dan kunnen wij echt actie ondernemen om dit tegen te gaan.
Dus als jullie zo'n mails ontvangen, meldt deze zeker op de website.


Nog voorbeelden van dergelijke praktijken > Samsung Galaxy gewonnen

Reageer