Beantwoord

FON uitzetten


Reputatie 5
Ik heb mijn fon hotspot uitgezet op mijn modem. Dit omdat ik problemen heb met Netflix wanneer deze actief staat. Nu gisteren weer veel onderbrekingen bij Netflix en wat zie ik,de hotspot staat terug actief. Ik heb dat al enkele keren gezien dat jullie dit terug aan zetten. Ook het kanaal voor de wifi wordt soms door jullie veranderd. Hoe kan ik er voor zorgen dat alles blijft staan zoals ik wil?
mvg
icon

Beste antwoord door RobrechtB 26 May 2017, 08:52

Bekijk origineel

40 reacties

Via de MyProximus de "test mijn lijn" uitvoeren, om te zien wat dit geeft:
via > SelfRepair en dan nog verder ook op "start analyse" klikken voor verdere analyse.
Reputatie 7
Badge +4
Dag Jacky, ik meet inderdaad enkele onderbrekingen, had je de bbox al eens herstart? MVG, Wim
Reputatie 5
Dag Wim, nee dat heb ik nog niet gedaan. Ik zal straks eens proberen.
mvg
Reputatie 7
Badge +4
Ok, laat me weten of dit het probleem oplost.
Reputatie 6
Badge +3
Controleer ook de lease time van DHCP of die niet te kort ingesteld is , enkel maar beschikbaar voor Sagemcom B-BOX 3. Standaard staat die op 3600 minuten of 60 uur. Dit is enkel maar wanneer deze zelf is aangepast geweest. Surf naar 192.168.1.1 het wachtwoord vind je terug op de modem/router achter modem password.Klik op my modem,DHCP, klik op de naar beneden wijzende driehoek en kijk wat er achter lease time staat. Indien je toch FON wil uitschakelen dan kan dit ook in het my modem menu klik je op de hotspot tab, bij general service zet je bij activation op OFF en klik vervolgens op OK om te wijzigingen op te slaan.
Ik vraag mij al lang af of die lease time nog een rol speelt in de settings van de bbox3 want ik zie geen DHCP aanvragen zelf na het verlopen van de lease time ?
Reputatie 5
Ok, laat me weten of dit het probleem oplost.
Ik vrees dat een herstart niet geholpen heeft. Nog altijd onderbrekingen. De verbinding wordt wel direct herstelt maar is niet aangenaam om te werken of een serie te bekijken op Netflix.
mvg
Reputatie 7
Badge +4
Dag Jamo,

Heb je je wifi kanaal al terug aangepast?

Groeten,

Kim
Reputatie 5
Dag Kim,
Mijn wifi staat zoals altijd op kanaal 3,dit is bij mij met het minste overlapping van de buren. Trouwens mijn wifi valt niet weg,het is mijn verbinding die wegvalt.
mvg
Reputatie 7
Badge +4
Ik zie inderdaad meerdere verbrekingen op je internet verbinding. Ik zie wel dat het lijn signaal zelf niet weg valt maar alleen de internet sessie. Kan je eens en reset van de modem uitvoeren ? https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_mdm_reset_adv/particulieren/support/internet/internet-thuis/geavanceerde-instellingen/de-standaardinstellingen-van-het-wifi-netwerk-herstellen.html indien dit niet helpt zullen we het toestel moeten omruilen.
Reputatie 5
Dag
De modem is wel nog maar vervangen in juni. Ik zal de reset eens proberen als ik tijd heb.
mvg
Reputatie 5
Dag,
Ik heb een reset gedaan 2 keer omdat er nu enkel nog draadloos gewerkt kan worden. Bekabeld internet werkt niet meer en staat down in modem. Hoe krijg ik dit weer werkend ? Ook de hotspot is down en kan niet meer ingeschakeld worden. Die reset was duidelijk geen goed advies,ik had dat beter niet gedaan. Nu kan ik niet meer via kabel werken .
mvg
Reputatie 7
Badge +4
had je instellingen op je netwerk aangepast? Want bij een reset gaat deze naar de factory settings.
Reputatie 5
Dag,
Ik heb nu een laptop aan de kabel hangen en die werkt wel. Dus blijkbaar een probleem met de vaste pc. Een ongelukkige samenloop van problemen. We zullen ons weer eens kunnen bezig houden 🙂 Ik laat wel weten of de reset geholpen heeft. Alvast bedankt.
mvg
Reputatie 5
Dag,
Nog geen enkele onderbreking gehad vanaf de reset vd modem.
mvg

Reageer