FON Monitor Access

  • 18 January 2012
  • 15 reacties
  • 715 Bekeken

Ik lees op internet dat het mogelijk is om FON te monitor-en, maw om te zien wie en hoeveel FON gebruikers op een bepaald moment gebruik maken van mijn FON Hotspot.

Hoe doe ik dat?

15 reacties

dat zal voor een gewone fon zijn, denk niet dat dit kan met de belgacom fon, je krijgt ook geen vergoeding, dus het maakt weinig uit

mvg
Ik wil dat gebruiken om te zien hoeveel volk er op mijn FON zit wat mogelijk mijn lijnsnelheid en mijn Belgacom TV signaal beinvloed ook al is er priority aan private/LAN tov public. Maar ik begrijp dat dit dus bij Belgacom niet mogelijk is?
bij mijn weten is het niet mogelijk

als je gaat kijken via de webinterface van de modem bij status / wireless staan daar het aantal Associated clients, maar hier geeft hij enkel de connecties weer met het privé draadloos, niet met de hotspot - dit heb ik wel ff getest

mvg
Badge
Als ik ingelogt ben als admin heb ik bij draadloos 2 dingen staan. Maar mijn FON hotspot is nog niet zichtbaar in het menu, dus ik kan het niet testen. Maar ik denk als je FON actief is, en er is iemand geconnecteerd, dat je als je inlogt als admin je wel kan zien dat er iemand geconnecteerd is.

Kan dit?
























WIRELESS
Associated clients 1
Clients MAC Address 1 station(s) connected

Associated clients 0
Clients MAC Address No station connected
Ik kan bevestigen dat bij inloggen met admin in de modem ,het mac addres te zien is van de fon client.

Mvg Jerom
inderdaad als je inlogt als admin via

http://192.168.1.1/index.cgi?user_name=admin&password=BGCVDSL2

zie je idd 2 draadloos clients, onderste is van de fon

dank voor de melding

mvg
Zal afhangen van de firmware versie waarschijnlijk want de fon hotspot clients staan er niet bij mij!

Mvg.
tsja, je moet in de eerste plaats natuurlijk de hotspot instellingen gepusht gekregen hebben, en dat is bij jou blijkbaar nog niet gebeurd

mvg
Alhoewel bij Herman zijn FON hotspot nog niet zichtbaar is in het menu en toch heeft hij de fon clients optie.

Mvg.
okay, dat had ik gemist... 't zal dan toch aan de firmwaren liggen...

mvg
Gevonden op een ander forum

"Fon wordt normaalgezien geactiveerd door ZTC (Zero Touch Configuration)"

Mvg Jerom
Dat zou zo moeten zijn als bgc fon al aan je lijn gekoppeld heeft, maar je weet als je een factory reset doet dat ztc niet je fon terug inlaadt (of beter gezegd mss je fon is niet actief) als je fon had op je modem (nog een bug).

Ik heb al verschillende malen ZTC geprobeerd door te resetten gewoon uit nieuwsfierigheid omdat op een bevriend forum dit stond vermeld maar vergeet het !

Mvg.

Nog een opmerking: soms stel ik vast dat ZTC niet goed werkt en moet ik handmatig mijn login terug in de modem zetten. Maar de laatste tweemaal dat ik het geprobeerd heb werkte het wel perfect.
de fon instellingen worden geleidelijk over heel belgië gepusht, op welke basis dit gebeurd weet niemand... maar tegen eind dit jaar zouden er 500,000 moeten zijn. indien je nog niet op de pushlijst staat kan je doen wat je wil denk ik....

mvg
Badge

op welke basis dit gebeurd weet niemand


Ja, en dat vind ik echt raar. Mijn gebuur heeft al een maand fon actief en ik niet.

Blijkbaar wordt het niet per ROP of dergelijke gedaan
mijn geburen hebben ook al fon, op wat bgc zich baseert weet ik ook niet , ra ra !!

Reageer