Fiber storing


Dag Forumleden,

Dit moet ik toch hier even posten.

Op 14/05/2021 heb ik plots geen internet en digitale TV meer.

Op 16/05 neem ik contact met Proximus om dit te melden, ze maken een ticket aan om op 17/05 een technieker te sturen.

Dit verloopt allemaal vlotjes tot we te horen krijgen dat er geen signaal binnenkomt en dat de technieker dit niet kan oplossen. Daar aansluitend verschillende malen contact opgenomen met Proximus om dit op te lossen. Helaas moet ik minimum een week wachten tot er een ‘fiberlasser’ de verbinding terug opnieuw kan lassen, dit is voor mij onbegrijpelijk dat er maar een beperkt aantal ‘fiberlassers ter beschikking zijn bij Proximus!

Voor alle duidelijkheid ben ik tevreden over de aanpak van de telecomhelpers, maar dat dit zolang moet duren vooraleer er een lasser ter plaatse kan komen kan ik niet begrijpen. Wat als de grootste aantal van de bevolking aangesloten zijn op het Fiber systeem zal er nog grotere wachttijden zijn!

Zijn er hier nog leden met een lange wachttijd voor een definitieve herstelling van de fiberkabel?

 

Met vriendelijke groet.

 

Marc.

 


16 reacties

Reputatie 7
Badge +5

@casperwit Dat is fijn om te lezen. Ik heb dit doorgegeven aan onze collega’s. 

 

Dag forumleden, moderators, enz...

Ondanks dit voorval ben ik tevreden (los van de duur definitieve herstelling) hoe ik telkens onthaalt ben door de klachtendienst en de contactpersonen van High Care en hoe dit werd rechtgezet! Gelieve dit ook te communiceren. 

Reputatie 7
Badge +5

@casperwit Ik zal dit doorgeven aan je contactpersoon van High Care. Zij kunnen dit verder voor je bekijken. Het lijkt mij het verstandigste dat dit volledig door hen wordt behandeld om verdere misverstanden te vermijden.

Laatste update;

Op 07/06 zijn er techniekers langs geweest om de glasvezelkabel op de gevel te vernieuwen waar de breuk aanwezig was. Na deze herstelling was alle ellende voor ons achter de rug. Misschien toch het volgende even meegeven om herhaling te voorkomen dat een herstelling 25 dagen lang duurt bij klanten is de communicatie tussen de verschillende techniekers (duidelijk beschrijving van vaststelling en wat er dient te gebeuren voor andere specifieke techniekers).

Graag wil ik nog eens terugkomen op de mogelijk compensatie, er is reeds een tegemoetkoming overgedragen wat betrekking heeft op het niet gebruik kunnen maken van de diensten. echter stopt het voor mij niet enkel bij de diensten die Proximus aanbied, door het uitvallen van wifi heb ik op privé vlak ook mijn diensten niet kunnen gebruiken en is er ook de leed die men heeft om 25 dagen lang zonder TV te zitten.

Reputatie 7
Badge +4

@casperwit Nogmaals mijn excuses voor het aanslepende ongemak. Zoals beloofd heb ik het verder opgevolgd. U zou ondertussen gecontacteerd moeten zijn door de dispatchers van de lassers. Hopelijk kan u snel weer genieten van uw internet en tv. 

We zullen achteraf bekijken welke compensatie hier tegenover kan staan. 

Even een up-date,

Tot drie maal toe is er een technieker langs geweest telkens met dezelfde vaststelling dat het probleem niet bij mij ligt maar dat het een infrastructuur probleem is van Proximus (fiber glasvezelkabel op voorgevel).Ik wordt telkens vriendelijk geholpen om een afspraak te maken waarbij ze mij persoonlijk zullen opbellen om een fiberlasser te sturen, maar helaas wordt ik niet gecontacteerd.

Zelf ben ik een geduldige persoon, maar na drie weken heb ik nog steeds geen signaal die bij mij toekomt om de diensten te kunnen gebruiken en is het voor mij de druppel die de emmer doet overlopen. Ik overweeg zelfs om gerechtelijke stappen te ondernemen.

Wat kan ik doen om het op vandaag 03/06 de herstelling uitgevoerd te hebben?

 

Reputatie 7
Badge +4

@casperwit Begrijp ik helemaal. Ik blijf het in ieder geval mee opvolgen en houd je op de hoogte. Jammer genoeg kan ik je nog geen concrete info geven. 

Dag HadewychT,

 

Dank voor uw antwoord.

Neem mij niet kwalijk maar er hebben mij al velen beloofd om het snel in orde te maken, dit is tot op heden nog niet gelukt. (niets persoonlijks)

Ze hebben mijn data opengesteld via GSM, helaas is dit een druppel op een hete plaat.

 

Reputatie 7
Badge +4

@casperwit Mijn excuses dat dit zo lang aansleept. Dit zou niet mogen. Ik laat onderzoeken wat er foutloopt en laat het zo snel mogelijk in orde brengen. 

Heeft men u in tussentijd al aangeboden om tijdelijk onbeperkte data te activeren op je GSM ?

Helaas, Helaas, Helaas,

 

Heb niemand gezien op de vooropgestelde afspraak bij de derde poging om de storing op te lossen.

De spreuk ‘derde maal goede maal’ heeft helaas voor mij geen meerwaarde geboden.

Terug contact opgenomen met de klantendienst om wederom een nieuwe afspraak te maken!

Je zou voor minder eens nadenken om over te stappen naar de concurrentie!

Deze poging is mijn laatste “hun laatste” die ik onderneem om de storing na twee weken opgelost te krijgen. Zijn er nog forumleden met dezelfde problematiek met de glasvezelkabel?

Ik hou jullie op de hoogte van de laagtes die ik ervaar.

 

Marc.

 

Dag Daisy,

 

Dank voor uw bericht.

Vandaag afspraak vastgelegd om morgen langs te komen, hopelijk is derde maal goede maal. 

Mvgr.

Marc.

Reputatie 7
Badge +5

@casperwit Ik begrijp dat dit zeer vervelend is. Er is inderdaad ook een onderscheid in lassers met of zonder hoogtewerker/ladder voor de aansluiting op de gevel. Wij kunnen helaas niet op voorhand weten waar het probleem zich exact bevind. Mijn excuses voor het ongemak.

Pas dinsdag komt hier iemand van het Prox forumteam terug langs die je meer details zoukunnen geven.

De hoop die we hadden dat het vandaag zou kunnen hersteld worden is verloren gegaan!

De vriendelijke technieker kon helaas niets betekenen omdat de fiber onderbreking zich in de kabel/box bevindt langs de voorgevel.

Terug een nieuwe afspraak moeten maken en wanneer ze dit kunnen komen bekijken is nog een andere vraag. Internet is geen luxeproduct meer maar is een noodzaak geworden. het is onbegrijpelijk dat een herstelling dan zo lang op zich laat wachten. Er is nog een lange weg af te leggen om op korte termijn een oplossing te bieden dat de klanten in een zeer korte tijd terug online kunnen.

 

Mvgr.

 

Marc.

Dag Geert,

 

Dank voor uw antwoord,

Ik laat het hier weten wanneer de herstelling is uitgevoerd.

 

Mvgr.

 

Marc.

Reputatie 7
Badge +3

Hallo Marc,

Ik begrijp dat dit inderdaad niet leuk is. 

Echter is de infrastructuur van fiber zeer complex en kost dit ook wat tijd om te herstellen door de lassers.

Wanneer je lijn terug in dienst gebracht is, laat ons dit zeker weten dan trachten we via de klantendienst een tegemoetkoming voor jou te bekomen voor de dagen dat je producten niet gewerkt hebben.

 

mvg

Geert

Reageer