Vraag

Fiber - snelheid slechts 350 MB en zeer dikwijls veel minder

  • 11 July 2022
  • 7 reacties
  • 511 Bekeken

Reputatie 1

Ik heb een flex fiber abonnement. Op de site belooft proximus een snelheid van 1GB. In werkelijkheid heb ik slechts 350MB. Hoe komt dit? Kan dit aangepast worden?

Vriendelijke groeten,

Paul


7 reacties

Reputatie 6
Badge +2

De beloofde snelheid is een theoretische snelheid die zelden gehaald wordt.  De proximusmedewerkers kunnen u morgen meer informatie geven, zorg er wel voor dat ze de juiste informatie over u vinden in uw forumprofiel  : zeker klantennummer, telefoon, gsm, ….

Beschrijf ook best in welke omstandigheden u de aangegeven snelheid haalt : verbonden met welke kabel, of draadloos, hoe ver van de modem, …..

Bij mij wordt 100 MB beloofd en haal ik ongeveer 70 MB op een oude P C verbonden met een korte kabel met de modem, en nog een tiental MB draadloos doorheen muren en deuren op een 8-tal meter van de modem, maar wel met een booster. Eigenlijk kan ik daar perfect mee leven, alles hangt af van wat men wil doen. 

ter  info : Flex--INT-TV-TEL (proximus.be)

 

Badge +4

Tenzij uw abo hebt van 350 Mbps en niet van 1 Gbps ??

Reputatie 7
Badge +3

@Paul_050 

Ik stel vast dat je niet de fiber boost 1GB optie hebt, de snelheid zal dus idd rond de 350Mbts liggen.

 

Geert

Reputatie 3
Badge +1

@Martin het is 11 euro dan heb je ook de wifi 6 modem 15 euro is om 200Mbps upload te hebben voor de gamers en video call anders zonder de 15 euro is het 100 Mbps upload en 1Gbps download.

je kan nu ook pre orderen.

ik ben nog aan het wachten op fiber tot dan zit ik nog even bij telenet met veel wegval 1a 2x per week en slechte wifi wel een 934 Mbps download en 38 Mbps upload heb speciaal een wifi 6 router moeten kopen om de wifi van telenet te verbeteren 

Groeten aan de proximus forum

@soul1972 ja daaraan zie je maar weer dat het gras op een ander niet altijd mooier is ;-) 

bedankt voor de info had hem zelf nog niet direct gevonden op hun site.

 

Als je deze zeer hoge snelheden hebt zit je met een One up abonnement waarschijnlijk ik vind deze persoonlijk te duur 

 

De reden om over te stappen naar proximus was omwille van een betere prijs/kwaliteit verhouding 

een One up 90€ met één simkaart er bij komt op 110€ 

mijn proximus flex pack met standaard fiber en één simkaart dat ik in een winkel heb laten samenstellen kwam op 83,99 wel een serieus verschil in prijs 

 

natuurlijk bij One up spreekt men over snelheden tot 1Gbps en in het flex pack met standaard fiber zou de snelheid 350 Mbps zijn volgens offerte 

 

maar 350 Mbps is meer dan snel genoeg voor mij .

Ik ben overgestapt en kom van Telenet en had daar nog een oud wigo 3S pakket met max. download snelheid van 150 Mbps en kon hiermee al zonder problemen in 4K UHD kwaliteit films streamen zonder vast te lopen of haperingen via Prime Video en Apple Tv 

 

Met wegvallen van internet heb ik wel nooit problemen gehad bij Telenet 

maar wel met slecht gsm bereik wat ik nu bij proximus niet meer heb 

 

eigenlijk heb ik gelezen dat je een snelheid van 1Gbps in praktijk nooit gaat halen omdat je Computer of je smart TV deze capaciteit niet aan kan en je nooit boven de 500 Mbps zou gebruiken naar het schijnt

 

Ik weet nu wel niet hoe het zit als je nu vb. met 5 mensen te gelijk op vijf verschillende toestellen op het zelfde net streamt want dan ga je misschien wel dit kunnen halen.

 

In ieder geval ik ben vrijgezel en heb hier dus geen problemen mee daar ik alleen op mijn netwerk zit en heb dus zeker niet meer nodig dan 350 Mbps 

Ik zit nu met een flex pack van proximus op koperdraad want de fiber is nog niet volledig gelegd in mijn straat maar heb een mail gekregen dat dit vanaf half mei zou aangesloten worden en ga dan overstappen naar fiber 

 

 

Reageer