Vraag

Fiber reeds een week down

  • 7 December 2022
  • 2 reacties
  • 177 Bekeken

goeienavond,

Ik heb schrik dat ik vandaag mijn geduld ga verliezen aan de telefoon, dus ik probeer het eens via hier.

vorige week, op 1 december, stopte ons internet met werken. Aangezien ik voornamelijk thuis werk (als backend dev) heb ik direct gebeld om een oplossing te zoeken. De fiber komt binnen in de garage in het witte bakje, gaat naar het zwarte bakje (ik vermoed de glasvezelmodem), die dan naar de bbox gaat. het zwarte bakje geeft aan: Power: groen, Alarm: rood, Pon: niks, LAN: groen.

Ik heb gemeld dat er werken in onze straat zijn. Maar ik kon gerust zijn: er werd een expert geraadpleegd, het ging niet om een algemeen probleem. Zucht.

ik twijfelde om een technieker van wacht te laten langskomen. Dat zou me 136 euro hebben gekost. De andere optie was een technieker op 5 december. Ik ben voor optie twee gegaan. De technieker die binnenkwam wist direct dat hij niets kon doen. Het alarmlampje branddje, er zat dus niks op de kabel, er moesten lassers langskomen. Dat zagen we natuurlijk niet aankomen... Het kon gelukkig een dag later…

De lassers van gisteren hebben bevestigd dat er inderdaad een probleem is… en zijn dan vertrokken… vandaag zijn er nieuwe langsgeweest… die me hebben bevestigd dat het “inderdaad een probleem in ‘t straat zal zijn”.

Ondertussen zijn we een week verder, het alarmlampje brandt nog steeds, en langzaam lijkt het besef te komen dat het probleem inderdaad in de straat zal zijn, waar ze aan het werken zijn.

Ik heb respect voor procedures, mannekes, maar m’n geduld is op. Kan iemand mij op de hoogte brengen van de volgende acties?

Groeten

Jelle


2 reacties

Thanks Martin, toegevoegd wat kon. Ik vermoed dat mijn communicaties van de laatste dagen wel te vinden zjin onder mijn klantennummer, een ticketnummer is er niet echt volgens mij

@Jelle_014 In afwachting dat de Proximus forummedewerkers (moderators) hier de draad terug opnemen morgen en direct aan de slag zouden kunnen gaan, zou je daarom best zoveel mogelijk (privé) gegevens invullen/aanvullen in je → ForumProfiel (terwijl je ingelogd bent). Trouwens met "privé aangeduide tekstvakken kunnen enkel door Proximus medewerkers zelf gelezen worden. In het vak "Ticket (Privé)" kun je nog bijkomende informatie vermelden, (bv. specifieke/privé info m.b.t. uw vraag/Probleem). Klik tenslotte onderaan links op "sla wijzigingen op" en meldt ook hier van zodra dit gebeurd is.

Reageer