Vraag

Fiber pack met enkel internet?


Met de recente opslag is mijn abonnement nu €79,99 per maand. Echter kijken wij nooit televisie (en we hebben beiden een gsm abbo via werk). Daarom zou ik graag voor een pack gaan dat enkel internet bevat. Helaas zie ik zo geen optie staan bij de fiber packs. Is dit eventueel wel mogelijk als ik fysiek een proximus winkel binnenwandel?


16 reacties

Reputatie 7
Badge +3

@Maveee  Bestaat hoor :-)
Internet abonnementen – De internetprovider voor België | Proximus

 

Thanks! Echter is deze snelheid wel veel lager dan ik nu heb? Zie hieronder vergelijking

 

NU:

 

 

ENKEL INTERNET:

 

 

@Luc.M 1000 down en 100 up is dan niet mogelijk met enkel internet abbo?

Ik betaal nu €80 voor 1000 down, 100 up en TV die ik niet gebruik

Voor €23 minder zou ik geen TV meer hebben, maar ook internetsnelheid /3

Reputatie 7
Badge +4

FYI 

Fiber boost optie ontbreekt bij maxi internet? | Proximus Forum

Dit klopt. Ik ben uiteindelijk in een proximus winkel langs geweest en wat blijkt? Je kan enkel het maximum uit je fiber halen als je ook TV neemt.. Wel jammer dat dit niet mogelijk is met een maxi internet. We zien zelf nooit TV, maar als dit de enige manier is… uiteraard wordt ons pakket ook een stuk duurder zo. Niets aan te doen helaas.

FYI 

Fiber boost optie ontbreekt bij maxi internet? | Proximus Forum

Dit klopt. Ik ben uiteindelijk in een proximus winkel langs geweest en wat blijkt? Je kan enkel het maximum uit je fiber halen als je ook TV neemt.. Wel jammer dat dit niet mogelijk is met een maxi internet. We zien zelf nooit TV, maar als dit de enige manier is… uiteraard wordt ons pakket ook een stuk duurder zo. Niets aan te doen helaas.

Klopt, is zelfs mijn topic, had gehoopt dat dit ondertussen al anders was, helaas!

👍🤞

Reputatie 7
Badge +4

Onder druk van de competitie door alternatieve operatoren zal hiervoor door Proximus product/marketing management vroeg of laat wel een oplossing/abonnement voor gecreëerd worden (= mogelijks als er op meer locaties fiber beschikbaar komt)

.

Hier in mijn straat wordt glasvezel gelegd door Fiberklaar. Je kan hierbij kiezen voor verschillende providers. Ikzelf ben bij Proximus en  heb dit al aangegeven. Maar wat als ik nu na een tijdje beslis toch te veranderen? Bijvoorbeeld omdat  het fiberabonnement niet voldoet? Sommige (fiber)providers geven wel hogere snelheden in hun basisabonnementen. Ben ik dan verplicht om al de hardware                  (fibermodem/bbox modem) terug in te leveren en kan ik nog gebruik maken van de  reeds aangelegde fiberaansluiting?  Hierover vind ik weinig info.. 

Reputatie 7
Badge +4

Aanpak - Fiberklaar

Een antwoord op veelgestelde vragen over fiber en Fiberklaar

Voor internet via fiber heb je waarschijnlijk een nieuwe modem nodig, vaak in combinatie met een wifirouter die de hoge snelheden van glasvezel ondersteunt. De mogelijkheden en de apparatuur hangen af van je internetprovider. Voor alle vragen over je huidige toestel of welke modem je nodig hebt, kun je terecht bij de internetproviders die fiber aanbieden.

Ik vermoed dat de glasvezelmodem zal blijven staan en de proximus Bbox3v+ of internetbox zal dienen te worden ingeleverd en te worden vervangen door een apparaat geleverd door de andere provider 

Oké, bedankt @M_016 👍🏻

@Artie moest het u interesseren hier vind je ook nog wat uit leg → Fiberklaar - UB

We zijn nog niet zeker of we langskomen (fiberklaar.be)

@Martin bedankt, ik heb me ondertussen al een tijdje ingeschreven. Nu is het alleen maar wachten..Vermits ik ook TV en telefoon  in pack heb zal ik waarschijnlijk die hoge fibersnelheid wel halen. Niet écht nodig maar ja is wel prettig.👌🏻

@Luc.M1000 down en 100 up is dan niet mogelijk met enkel internet abbo?

Ik betaal nu €80 voor 1000 down, 100 up en TV die ik niet gebruik

Voor €23 minder zou ik geen TV meer hebben, maar ook internetsnelheid /3

Proximus is duidelijk alleen maar geïnteresseerd in klanten zoveel mogelijk producten te laten afnemen. Of ze dit nu nodig hebben of niet.

Mobile Vikings, wat deel uitmaakt van de Proximus groep biedt je voor een lagere prijs 1000 down en 500 up aan. En dit op de Proximus Fiber.

toch 53€/mnd voor internet alleen dacht ik.

toch 53€/mnd voor internet alleen dacht ik.

Klopt. Maar wel goedkoper dan de 57€/maand voor Internet Maxi Fiber. Bovendien 3x snellere download en 16x snellere upload😀

Dat klopt ook ;-)

Reageer