Fatma,
De lijn staat op een voorzien profiel van 70Mbps en de lijn gaat 85Mbps halen. Dit is ook nog niet lager geweest dan 85Mbps.
Dus geen paniek, dit mag geen enkel probleem geven om te gamen, integendeel.
Als fiber voorzien wordt zal je persoonlijk worden gecontacteerd.
Ter info:het abo waarvoor je betaalt heeft niks te maken met de lijnsnelheid, als je onder voorwaarden kijkt staat dit vermeld, dat het eigenlijk afhangt van de snelheid die je lijn aankan daarom geven ze de max gegarandeerd snelheid aan op http://proximus.be/internetsnelheid en al wat de DLM je kan meer geven indien mogelijk is natuurlijk mooi meegenomen.
Het abo geeft op gebied van snelheid aan wat je max snelheid zal zijn indien je lijnsnelheid zou hoger zijn (dit aankan) en zou op deze aangegeven abo snelheid je lijnsnelheid gecapt worden, zowel voor down- en upload.
bv bij internet start zou je gecapt worden op 60Mbps
zie bv hier> https://www.proximus.be/nl/id_cr_other_packs/particulieren/packs/packs/andere-pack-combinaties.html
kun je hier natrekken
> https://www.proximus.be/nl/id_cr_fiber_checktool/particulieren/r-orphans/fiber-tot-in-je-woning/komt-fiber-naar-je-toe.html
Als bijkomende info:
De maximum gegarandeerde snelheid over koperlijn kun je hier natrekken
> http://proximus.be/internetsnelheid
Ik heb vaak nagekeken bij fiber tot in woning, als ik de straat en nummer invoer staat er op dat er jammer genoeg geen fiber is tot mijn woning. Ik wil wel weten of er een manier is om toch te weten komen of dat er inde planning is of niet in de toekomst.
Ik heb gekeken voor de internetsnelheid en dit is wat er op staat en wat ik krijg op de website van https://pxs.speedtestcustom.com/ is: 64.2Mbps download en 18.7Mbps voor upload.
Geadverteerde snelheid
tot 100 Mbps download - tot 20 Mbps upload
Maximumsnelheid beschikbaar voor 81% van de lijnen met jouw configuratie
86,3 Mbps download - 14,1 Mbps upload
Gegarandeerde maximale snelheid. Dit is ook de minimale snelheid
62,4 Mbps download - 14 Mbps upload
ik heb nog in mijn eerste post wat info bijgezet
ivm met lijninfo die je uit de bbox kunt uitlezen met het sagemtool.
De DLM zou je eventueel kunnen nog verhogen maar dat is niet altijd zeker.
Een technicus was bij mij geweest een tijdje geleden om het download snelheid hoger dan 80 te doen. Maar het is hem niet gelukt. Dus ik weet dat ik niet kan krijgen voor wat ik betaal.
Jammer ook geen fiber meer, waarschijnlijk word het nog een jaar of twee wachten.
kun je hier natrekken
> https://www.proximus.be/nl/id_cr_fiber_checktool/particulieren/r-orphans/fiber-tot-in-je-woning/komt-fiber-naar-je-toe.html
Als bijkomende info:
De maximum gegarandeerde snelheid over koperlijn kun je hier natrekken
> http://proximus.be/internetsnelheid
Deze gegarandeerde snelheid kan door de DLM (automatisch lijnmonitoring systeem) eventueel verhoogd worden als je lijn dit aankan zonder stabiliteitsverlies voor en voor anderen die van de zelfde distributiekabel aftakken.
om een realistisch idee te krijgen van welke snelheid je gekregen hebt kun je zelf eens natrekken door een https://pxs.speedtestcustom.com/ uit te voeren maar dan met bv een laptop/pc die direct met een netwerkkabel verbonden is met de bbox/modem/router.
Ook kun je natrekken wat je huidige snelheid is.
- via MyProximus > mijn producten > internet actuele snelheid down/
- Als je een Bbox3 van het merk Sagemcom hebt, kunt u ook gebruik maken van het Sagemtool 0.13
om je lijnwaarden (snelheid) uit te lezen om de concrete situatie in te schatten
Sagemtool downloaden > klik hier
waar je dan inlogt als User en met User wachtwoord dat op een sticker van de bbox staat.
(speed=actuele/max snelheid, vectorised yes/no? DLM profile yes/no?, noise margin down/up > 10 dB,
repair y/n, ROP/modem compatible y/n…)