Vraag

Fiber installatie: wachten op godot

  • 13 March 2023
  • 34 reacties
  • 430 Bekeken

Ik ben verhuisd en moet noodgedwongen overstappen naar Fiber.

 

Aanvraag gedaan online, tot drie keer toe want nooit iets van formeel gevolg gezien/gehoord, alvorens ik iet of wat van communicatie ontving (twee weken later). Bleek dan dat mijn voorgaande aanvragen telkens geannuleerd werden.

 

Ik krijg na 5 uitgaande telefoons over een periode van 3 weken, en eindeloos geping-pong van dienst naar dienst te horen dat ik bij het contractvoorstel, dat nog eens een week later komt dat ik nog geen afspraak kan maken met een installateur. “U zal binnen de 48u gecontacteerd worden om een afspraak in te plannen”. Een week verder, nog eens aangedurfd om voor een 6e keer te bellen. Ik krijg na een half uur wachten te horen dat het “erg druk is voor fiber momenteel”.

 

Ik moet nog twee dagen wachten en dan word ik zéker gecontacteerd. Zelfde verhaal. Hoe lang ik dan ga moeten wachten op een installateur wanneer ik een afspraak ga kunnen inplannen? “Dat kan tot 3 weken zijn, mijnheer”.

 

Het feit dat mijn  partner niet meer van thuis kan werken omdat haar karrenvracht aan mobiele data er al door is door te hotspotten maakt niet veel uit. “Wij kunnen u daarmee niet helpen”.

 

Wat klaarheid aub


34 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Dag @BertKahn bij het indienen van een Ombudsklacht, krijgt deze prioriteit en wordt conform de procedures gewerkt. Wij communiceren binnen gestelde termijnen met de Ombudsdienst, die jou verder op de hoogte houdt. Wij kunnen hier via het forum momenteel niets voor je ondernemen, onze excuses voor het ongemak. Groetjes, Heidi

Ondertussen ook geen hulp meer van de Ombudsman, Testaankoop wel aandachtig geluisterd en verder mee in gesprek om dossier te stofferen, officiële klacht bij proximus stelt niks voor

WEKEN LATER NOG NIETS OPGELOST

 

Ondertussen alweer 2x voor niets thuis zitten wachten

 

Ik krijg een voorstel ter compensatie van een 8999 nummer, als ik op de link klik, vlieg ik gwn naar de appstore. Ik heb jullie app die met haken en ogen aaneen hangt al jaren, en toch kan ik nergens jullie voorstel zien.

 

Door een ‘onverwacht’ porbleem in ons gebouw, komt er pas eind juni iemand naar ons gebouw, om dan weer weken te moeten wachten op een nieuwe afspraak.

 

Als ik bel porbeert men niet eens te helpen, vaste truc is om door te schakelen en dan neer te leggen of ‘beloven’ dat ik ga teruggebeld worden.

 

Het is gewoon wansmakelijk

 

Ter info: ik lees hier herhaaldelijk van de PX medewerkers, dat eens het bij de ombudsdienst zit, dat het dan via hen is dat je verder info moet krijgen, over de stand van zaken.

Reputatie 7
Badge +3

Dag @BertKahn je klacht zal conform de procedures voor de Ombudsdienst opgevolgd worden. Mvg, Heidi

Heerlijk, dit is dus nog altijd niet geregeld.

 

Eerste afspraak niet komen opdagen

 

Maand later, iemand afgekomen, had toch zijn boor niet bij zeker, zou dag nadien terugkomen

 

“Meneer vandaag zal niet lukken, ik had een auto-ongeval!”

 

Voorstel ter compensatie gehad via sms van 8999, ik kan het niet eens openen, ik word gewoon naar de appstore gestuurd terwijl ik de app al jaren staan heb. In die app kan ik trouwens niets opvolgen.

 

Gisteren dan nog maar eens een halfuur gebeld want nog altijd geen nieuwe datum, “Ik kan u niet helpen meneer, uw dossier zit bij de serieuze klachten, ze gaan u terugbellen”. Doen ze uiteraard niet.

 

En zo zijn we inmiddels al bijna een halfjaar verder.

 

Ombudsman aangeschreven

Testaankoop klachten ingediend

Formele klacht ingediend

 

Reputatie 7
Badge +3

Dag @BertKahn onze excuses voor het ongemak. We vragen de beheerder van dossier 52298606 om te escaleren. Mvg, Heidi

Hier ben ik weer, wring me in bochten om 2 maand na aanvraag de hele dag(!) thuis te zijn voor fiber installatie, komt er niemand opdagen. Geen nieuws tot 2:00 ‘s nachts waarin mijn afspraak bevestigd is’ voor 19 mei…

 

Erbarmelijk.

 

Mijn TB mobiele data ben ik sinds vandaag blijkbaar ook kwijt, dus hotspotten ziet er niet meer in.

 

Klacht nr. 2 is al onderweg naar testaankoop

 

Hulp aub?

Reputatie 6
Badge +2

@Pat52  Neen nog altijd niet, dus vermoed ik dat dit inderdaad niet werkt?

Ok @Martin bedankt voor de bevestiging. 

Hopelijk kijkt iemand van Proximus dit even na , waarom dit is uitgeschakeld voor de klanten die gebruik maken van Proximus Mail.

Als het wel kan voor Proximus medewerkers waarom niet voor de klant (vandaar mijn verbaasde reactie op het bericht van @Luc.M dat hij kon zien dat de mail nog niet was geopend/ontvangen)

Luc.M schreef:@BertKahn  Je zou hiervoor een mail gehad hebben op 15/3 . We zien dat deze mail  nog niet geopend is. Mogelijks zit deze in je spam box

Maar als Luc.M schrijft “ we zien dat deze nog niet geopend is “ bedoelt hij volgens mij toch dat er geen leesbevestiging binnengekomen is bij PX. 

@Martin ik denk  hetzelfde omdat er geen leesbevestiging werd ontvangen door @Luc.M op zijn mail naar betreffende.

@Pat52  Neen nog altijd niet, dus vermoed ik dat dit inderdaad niet werkt?

Ok @Martin bedankt voor de bevestiging. 

Hopelijk kijkt iemand van Proximus dit even na , waarom dit is uitgeschakeld voor de klanten die gebruik maken van Proximus Mail.

Als het wel kan voor Proximus medewerkers waarom niet voor de klant (vandaar mijn verbaasde reactie op het bericht van @Luc.M dat hij kon zien dat de mail nog niet was geopend/ontvangen)

Luc.M schreef:@BertKahn  Je zou hiervoor een mail gehad hebben op 15/3 . We zien dat deze mail  nog niet geopend is. Mogelijks zit deze in je spam box

Maar als Luc.M schrijft “ we zien dat deze nog niet geopend is “ bedoelt hij volgens mij toch dat er geen leesbevestiging binnengekomen is bij PX. 

Reputatie 6
Badge +2

@Pat52  Neen nog altijd niet, dus vermoed ik dat dit inderdaad niet werkt?

Ok @Martin bedankt voor de bevestiging. 

Hopelijk kijkt iemand van Proximus dit even na , waarom dit is uitgeschakeld voor de klanten die gebruik maken van Proximus Mail.

Als het wel kan voor Proximus medewerkers waarom niet voor de klant (vandaar mijn verbaasde reactie op het bericht van @Luc.M dat hij kon zien dat de mail nog niet was geopend/ontvangen)

Luc.M schreef:@BertKahn  Je zou hiervoor een mail gehad hebben op 15/3 . We zien dat deze mail  nog niet geopend is. Mogelijks zit deze in je spam box

@Pat52  Neen nog altijd niet, dus vermoed ik dat dit inderdaad niet werkt?

Reputatie 6
Badge +2

ik heb de test nog eens gedaan door vanuit proximus mail  een mail te versturen met een vraag om “ontvangstbevestiging” en een “leesbevestiging”

ik kreeg wel al een leesbevestiging terug, maar nog geen ontvangstbevestiging, moest die toch nog binnenkomen laat ik het weten. 

@Martin Heb je ondertussen een ontvangstbevestiging  ontvangen?

ik heb de test nog eens gedaan door vanuit proximus mail  een mail te versturen met een vraag om “ontvangstbevestiging” en een “leesbevestiging”

ik kreeg wel al een leesbevestiging terug, maar nog geen ontvangstbevestiging, moest die toch nog binnenkomen laat ik het weten. 

Reputatie 6
Badge +2

 

Luc.M schreef:

@BertKahn  Je zou hiervoor een mail gehad hebben op 15/3 . We zien dat deze mail  nog niet geopend is. Mogelijks zit deze in je spam box

Bedankt voor de verduidelijking @tina.b 

 

 

Nee. Geen paniek ...

Een afzender van een mailbericht kan aangeven om een ontvangstbevestiging te krijgen:

1) van zodra een mail werd ontvangen.

2) van zodra een mail werd geopend.

Jouw mail cliënt stuurt dan zo'n ontvangstbericht terug naar de afzender.

 

Een PX medewerker kan niet zomaar in je Inbox inbreken om te zien welke mails nog niet gelezen zijn ..

 

@philippe_d @Martin  Bij mij staat  het selectievakje “Ontvangstbevestiging aanvragen in Outlook  aangevinkt” , ik krijg echter geen ontvangst bevestiging bij versturen van een mail via mijn Proximus email .  Wel als ik via mijn Gmail iets verstuur.

Dit is al enkele jaren dat ik geen ontvangstbevestiging meer krijg van een mail verstuurd via Proximus email. @philippe_d @Martin  (misschien dat  jullie zelfs eens willen testen of er een ontvangstbevestiging word teruggestuurd/afgeleverd .En het resultaat hier laten weten , bedankt)

Daarom dat ik verbaasd was en nog ben dat Proximus dit wel kan zie of iemand een mail heeft ontvangen die zij hebben verstuurd.

Ik als  klant kan dit niet zien daar ik nooit een ontvangst bevestiging krijg bij e-mails verstuurd via een Proximus email adres ( ooit werd mij eens gezegd door een Proximus medewerker dat deze functie niet meer werd ondersteund door Proximus in hun email configuratie.)

Bijvoorbeeld voor outlook → Leesbevestigingen en ontvangstbevestigingen toevoegen en aanvragen - Microsoft Ondersteuning

Reputatie 5
Badge +2

Nee. Geen paniek ...

Een afzender van een mailbericht kan aangeven om een ontvangstbevestiging te krijgen:

1) van zodra een mail werd ontvangen.

2) van zodra een mail werd geopend.

Jouw mail cliënt stuurt dan zo'n ontvangstbericht terug naar de afzender.

 

Een PX medewerker kan niet zomaar in je Inbox inbreken om te zien welke mails nog niet gelezen zijn ..

 

Reputatie 7
Badge +2

@Pat52 

het gaat hier om mail door proximus zelf verzonden, dus de inhoud kennen we… 

We registreren enkel dat mail door klant is ontvangen en al dan niet geopend. Meer niet.

groeten

Tina

 

Reputatie 6
Badge +2

@BertKahn  Je zou hiervoor een mail gehad hebben op 15/3 . We zien dat deze mail  nog niet geopend is. Mogelijks zit deze in je spam box

@Luc.M Graag verduidelijking A.U.B. Het lijkt alsof Proximus kan zien wat we doen met mails naar ons verstuurd. Als jij kan zien dat deze niet is geopend is er toch iets verkeerd met de privacy met mails van Proximus verstuurd naar  de klant. Gewoon een vraag daar er sinds een 2 tal weken problemen zijn met de Proximus mail servers, er mails verdwijnen , veel te laat toekomen  , mappen verdwijnen in de Proximus mail App alsook in de webmailwebsite van Proximus enz.

Sorry dat ik deze vraag hier stel , maar ik wil weten wat hier gaande is . Kan Proximus zomaar onze mails consulteren?  En controleren?

 

Reputatie 7
Badge +2

@Antoon1 

ok, formulier ingevuld voor Fiberklaar

het is nu aan hen om je verder te contacteren.

Succes!

groeten

Tina

Reputatie 7
Badge +1

@Antoon1

ik kan je vraag voor aansluiting fiber doorgeven aan mijn collega’s, zodat ze je contacteren en de opvolging doen?

groeten

Tina

@tina.b Dat zou super zijn. Maar volgens mij ben ik al een keer gebeld van zodra er fiber in de straat ligt dat ze met mij contact opnemen. Maar geef het nogmaals door kan nooit geen kwaad. Alvast bedankt 😉👍

Vandaag ook te horen gekregen dat ik al €60 buiten bundel zit met mijn werk SIM omdat mijn vriendin mijn Proximus sim gebruikt om mee van thuis te werken. Ik kan het nu gaan uitleggen aan mijn leidinggevende, heel tof, want ik veranderde nog niet lang geleden van job.

 

Jullie beseffen niet wat voor schade jullie gezwalp aanricht.

 

Nog steeds niets gehoord, nog steeds niet geholpen, app werkt nog steeds maar half.

 

Het wordt alleen maar beter. Klacht inmiddels wel naar Test-aankoop. Ombudsman is voor vanmiddag.

 

 

Reputatie 7
Badge +2

@Antoon1 

ik kan je vraag voor aansluiting fiber doorgeven aan mijn collega’s, zodat ze je contacteren en de opvolging doen?

groeten

Tina

@Antoon1 Ondertussen kun je hier ook al wat lezen over de aanpak van fiberklaar

→ Aanpak - Fiberklaar

ook nog :

 - Zo leggen wij een bliksemsnel en stabiel fibernetwerk aan (fiberklaar.be)

 - Kies voor fiber in je appartementsgebouw: klaar in 5 stappen - Fiberklaar

 -  Hoe verloopt de installatie van glasvezel? | Proximus  

 - Proximus Fiber installatie in uw appartement - YouTube

Reputatie 7
Badge +1

Hoe werkt dit eigenlijk. Morgen wordt in onze straat door fiberklaar de kabel gelegd. Werken zouden op 24 maart klaar zijn. Hoe gaat dit nu verder. Heb al een tijdje geleden aangegeven bij PX dat ik interesse heb voor fiber. Woon wel op een appartement. Hoe gaat dit nu verder 🤔🤗

Reageer