Vraag

Fiber installatie: wachten op godot


Ik ben verhuisd en moet noodgedwongen overstappen naar Fiber.

 

Aanvraag gedaan online, tot drie keer toe want nooit iets van formeel gevolg gezien/gehoord, alvorens ik iet of wat van communicatie ontving (twee weken later). Bleek dan dat mijn voorgaande aanvragen telkens geannuleerd werden.

 

Ik krijg na 5 uitgaande telefoons over een periode van 3 weken, en eindeloos geping-pong van dienst naar dienst te horen dat ik bij het contractvoorstel, dat nog eens een week later komt dat ik nog geen afspraak kan maken met een installateur. “U zal binnen de 48u gecontacteerd worden om een afspraak in te plannen”. Een week verder, nog eens aangedurfd om voor een 6e keer te bellen. Ik krijg na een half uur wachten te horen dat het “erg druk is voor fiber momenteel”.

 

Ik moet nog twee dagen wachten en dan word ik zéker gecontacteerd. Zelfde verhaal. Hoe lang ik dan ga moeten wachten op een installateur wanneer ik een afspraak ga kunnen inplannen? “Dat kan tot 3 weken zijn, mijnheer”.

 

Het feit dat mijn  partner niet meer van thuis kan werken omdat haar karrenvracht aan mobiele data er al door is door te hotspotten maakt niet veel uit. “Wij kunnen u daarmee niet helpen”.

 

Wat klaarheid aub


38 reacties

Reputatie 7
Badge +3

@Pat52  Neen nog altijd niet, dus vermoed ik dat dit inderdaad niet werkt?

Ok @Martin bedankt voor de bevestiging. 

Hopelijk kijkt iemand van Proximus dit even na , waarom dit is uitgeschakeld voor de klanten die gebruik maken van Proximus Mail.

Als het wel kan voor Proximus medewerkers waarom niet voor de klant (vandaar mijn verbaasde reactie op het bericht van @Luc.M dat hij kon zien dat de mail nog niet was geopend/ontvangen)

Luc.M schreef:@BertKahn  Je zou hiervoor een mail gehad hebben op 15/3 . We zien dat deze mail  nog niet geopend is. Mogelijks zit deze in je spam box

Maar als Luc.M schrijft “ we zien dat deze nog niet geopend is “ bedoelt hij volgens mij toch dat er geen leesbevestiging binnengekomen is bij PX. 

@Martin ik denk  hetzelfde omdat er geen leesbevestiging werd ontvangen door @Luc.M op zijn mail naar betreffende.

Hier ben ik weer, wring me in bochten om 2 maand na aanvraag de hele dag(!) thuis te zijn voor fiber installatie, komt er niemand opdagen. Geen nieuws tot 2:00 ‘s nachts waarin mijn afspraak bevestigd is’ voor 19 mei…

 

Erbarmelijk.

 

Mijn TB mobiele data ben ik sinds vandaag blijkbaar ook kwijt, dus hotspotten ziet er niet meer in.

 

Klacht nr. 2 is al onderweg naar testaankoop

 

Hulp aub?

Reputatie 7
Badge +3

Dag @BertKahn onze excuses voor het ongemak. We vragen de beheerder van dossier 52298606 om te escaleren. Mvg, Heidi

Heerlijk, dit is dus nog altijd niet geregeld.

 

Eerste afspraak niet komen opdagen

 

Maand later, iemand afgekomen, had toch zijn boor niet bij zeker, zou dag nadien terugkomen

 

“Meneer vandaag zal niet lukken, ik had een auto-ongeval!”

 

Voorstel ter compensatie gehad via sms van 8999, ik kan het niet eens openen, ik word gewoon naar de appstore gestuurd terwijl ik de app al jaren staan heb. In die app kan ik trouwens niets opvolgen.

 

Gisteren dan nog maar eens een halfuur gebeld want nog altijd geen nieuwe datum, “Ik kan u niet helpen meneer, uw dossier zit bij de serieuze klachten, ze gaan u terugbellen”. Doen ze uiteraard niet.

 

En zo zijn we inmiddels al bijna een halfjaar verder.

 

Ombudsman aangeschreven

Testaankoop klachten ingediend

Formele klacht ingediend

 

Reputatie 7
Badge +3

Dag @BertKahn je klacht zal conform de procedures voor de Ombudsdienst opgevolgd worden. Mvg, Heidi

Ter info: ik lees hier herhaaldelijk van de PX medewerkers, dat eens het bij de ombudsdienst zit, dat het dan via hen is dat je verder info moet krijgen, over de stand van zaken.

WEKEN LATER NOG NIETS OPGELOST

 

Ondertussen alweer 2x voor niets thuis zitten wachten

 

Ik krijg een voorstel ter compensatie van een 8999 nummer, als ik op de link klik, vlieg ik gwn naar de appstore. Ik heb jullie app die met haken en ogen aaneen hangt al jaren, en toch kan ik nergens jullie voorstel zien.

 

Door een ‘onverwacht’ porbleem in ons gebouw, komt er pas eind juni iemand naar ons gebouw, om dan weer weken te moeten wachten op een nieuwe afspraak.

 

Als ik bel porbeert men niet eens te helpen, vaste truc is om door te schakelen en dan neer te leggen of ‘beloven’ dat ik ga teruggebeld worden.

 

Het is gewoon wansmakelijk

 

Ondertussen ook geen hulp meer van de Ombudsman, Testaankoop wel aandachtig geluisterd en verder mee in gesprek om dossier te stofferen, officiële klacht bij proximus stelt niks voor

Reputatie 7
Badge +3

Dag @BertKahn bij het indienen van een Ombudsklacht, krijgt deze prioriteit en wordt conform de procedures gewerkt. Wij communiceren binnen gestelde termijnen met de Ombudsdienst, die jou verder op de hoogte houdt. Wij kunnen hier via het forum momenteel niets voor je ondernemen, onze excuses voor het ongemak. Groetjes, Heidi

Reputatie 1

Als ik dit allemaal lees, is het geen wonder dat mijn verhuisaanvraag ook nergens terug te vinden is. En de mailserver problemen zijn de voorbije maand alleen maar verergerd. Ik krijg al een hele tijd niets van Proximus binnen, dus leuk als hun eigen spamfilters hun Proximus customer care berichten en bevestigingsmails als sapm gaan wegfilteren ….. Want bij mij komt er al weer een hele week niets binnen aan mails. Of dit normaal is? En neen, mijn spam boxen en ongewenste email mappen in Outlook bevatten geen Proximus-mails. 

Reputatie 7
Badge +3

Dag @Blinckx dossier 52657683 is hiervoor in behandeling, ik vraag de dossierbeheerder om je telefonisch te contacteren. Groetjes, Heidi

Aflevering #46584302

 

We zijn nu dik 6 maand bezig

 

Nummer 4 was vandaag over de vloer

 

“Oei, de kabel is nog niet gelast, dat moet gesoldeerd worden, ik kan enkel installeren, ik zal u niet kunnen helpen.”

 

Ik krijg na lang overtuigen van mijn werkgever toestemming om nog maar eens van thuis te werken, terwijl ik en mijn partner jobs hebben die permanentie op locatie vereisen. Het is nu de 4e keer en nog steeds niet in orde. Mijn baas denkt ondertussen dat ik aan het zeveren ben omdat jullie zootje incapabel er een boeltje van blijven maken. Ik word er radeloos van

 

Er is een precedent voor een dwangsom, dus dat ben ik nu met mijn raadsman aan het bekijken, want het voorstel dat ik eenmalig €15 korting krijg op mijn mobiel abonnement, daar gaan ze mij niet mee overtuigen. Er zal nu snel genoeg gehoor volgen zegt ze.

 

Mooie dagelijkse dwangsom, tot het geregeld is. Papieren zijn tot in de puntjes in orde en alles is minutieus gedocumenteerd, dus eens zien hoe lang het dan duurt als ze het een paar honderd euro per dag kost.

 

Mijn werkgever kan ik gaan uitleggen dat ik na 4 bezoeken, die ook nooit op een specifiek uur zijn, nog altijd geen internet heb.

 

Jullie moesten jullie schamen. Ik zou nooit geassocieerd willen worden met een werkgever als proximus. De volgende telecom speler kan er niet snel genoeg zijn.

 

Reputatie 7
Badge +3

@BertKahn 

oh nee, dat is absoluut niet OK :-(

ik heb je bericht doorgestuurd naar de collega’s die dit werk moeten uitvoeren en ook naar de beheerder van het ombudsdossier.

Wordt vervolgd.  Excuses.

Groeten

Tina

Reageer