Vraag

Fiber beschikbaar?

  • 14 August 2022
  • 13 reacties
  • 172 Bekeken

Reputatie 1

Vorige week kreeg ik een mail van Proximus met deze melding: Goed nieuws: fiber komt eraan in je straat!

Wanneer ik mij wil registreren blijkt mijn adres onbekend.

Wat nu?


13 reacties

bv lees ik hier Veelgestelde vragen over fiber voor syndicus en eigenaars  | Proximus

o.a. 

Waarom kan mijn woning niet aangesloten worden op het fibernetwerk?

Bekijk, op basis van je adres, of Proximus van plan is fiber te installeren in je straat.

De fiber uitrol verloopt in fasen. Het is dus mogelijk dat je adres (nog) niet behoort tot een zone waarin werken gepland zijn. Het is ook mogelijk dat je woning wel in een fiberzone ligt, maar we om technische of administratieve redenen (bv. geen toelating van de syndicus) geen fiber tot in je woning kunnen brengen.

Dus zal er toelating bij Syndicus moeten gevraagd worden.

 

fiber-steps-syndics-nl (proximus.be)

&

fiber-syndic (proximus.be) → 

Wat je als syndicus zou moeten weten i.v.m. fiber. - Proximus

Reputatie 7
Badge +3

Dag @KarenD jullie gegevens werden al opgeslagen en een bevestiging van uw Fiber-aanvraag werd op 06/08/2022 verzonden: ‘We geven uw aanvraag door aan Fiberklaar, het bedrijf dat het fibernetwerk in uw gemeente zal aanleggen. Het fibernetwerk wordt geleidelijk aan uitgerold in de loop van de volgende maanden. Fiberklaar zal u een seintje geven wanneer uw adres op het fibernetwerk kan worden aangesloten (zie voorwaarden op www.fiberklaar.be/aanpak). Daarna zal Proximus u contacteren voor de keuze van uw product/fiber Pack.’ Groetjes, Heidi

Reputatie 7
Badge +3

Dag @Antoon1 ik kan nog niets terugvinden, dit zal nog moeten doorstromen. Maar net zoals ik hierboven al aangaf, zal Fiberklaar je een seintje geven wanneer jullie adres op het fibernetwerk kan worden aangesloten. Daarna nemen wij het over! Groetjes, Heidi

Reputatie 7
Badge +1

Dag @KarenD jullie gegevens werden al opgeslagen en een bevestiging van uw Fiber-aanvraag werd op 06/08/2022 verzonden: ‘We geven uw aanvraag door aan Fiberklaar, het bedrijf dat het fibernetwerk in uw gemeente zal aanleggen. Het fibernetwerk wordt geleidelijk aan uitgerold in de loop van de volgende maanden. Fiberklaar zal u een seintje geven wanneer uw adres op het fibernetwerk kan worden aangesloten (zie voorwaarden op www.fiberklaar.be/aanpak). Daarna zal Proximus u contacteren voor de keuze van uw product/fiber Pack.’ Groetjes, Heidi

@HeidiE Kun jij dit voor mij ook eens nakijken. Heb mij gisteren aangemeld bij fiberklaar na ontvangst brief. Heb aangegeven dat PX mijn provider is. Wonen in gemeente De Haan. Alvast bedankt. Antoon 

Reputatie 7
Badge +4

@Antoon1 

FYI

Fiber in De Haan: het Fiberklaar-netwerk is er bijna

&

ibpt | Dataportaal - FTTH glasvezelkaart (bipt-data.be)

 

Reputatie 1

@HeidiE Ok dus voorlopig doen we niets ? :-)

Reputatie 1

@Martin heb ik gedaan maar nog geen reactie van Proximus 

Reputatie 1

@HeidiE Ik heb inderdaad op 6/8 een bevestigingsmail ontvangen 

Enkele minuten later ontving ik echter volgende email:

Daardoor is het mij niet duidelijk of alles toch in orde is of niet. 
Wanneer ik de aanvraag via de website probeer krijg ik telkens melding dat het adres onbestaand is.

Reputatie 7
Badge +3

@KarenD Klopt, want jullie adres is momenteel nog niet aansluitbaar. Fiberklaar zal een seintje geven wanneer jullie adres op het fibernetwerk kan worden aangesloten. Daarna nemen wij het over! Groetjes, Heidi

Reputatie 7
Badge +1

Zag dat er in september 2 infomomenten zijn in De Haan. Kan er helaas niet naar toe vanwege vakantie. Woon op een appartement, moet je dan de syndicus informeren omdat er vanbuiten een kabel gelegd moet naar de centrale kast binnen in het gebouw. Maar ja er moeten eerst minimaal 20% aansluitingen zijn. Waar kan ik nog meer informeren. 

Ter info: Dinsdag komen de Proximus forummedewerkers terug langs om je hierbij verder te helpen.

Ondertussen best zoveel mogelijk privégegevens invullen/aanvullen in je → ForumProfiel, in de met "privé aangeduide tekstvelden, enkel proximus medewerkers kunnen deze info bekijken.
In het vak "Ticket (Privé)" kun je bv. nog bijkomende informatie zetten ivm met je vraag.
Klik tenslotte onderaan links op "sla wijzigingen op"
Zodat de Proximus forummedewerkers hiermee aan de slag kunnen van zodra ze hier de draad opnemen dinsdag. 

Reputatie 6
Badge +2

Gezien het bericht dat u heeft gekregen weten ze u bij Proximus wel wonen. Want ze kondigen aan dat ze van plan zijn om glasvezel te leggen in uw straat. Maar het is warm, en dan marcheren er een hoop dingen niet goed. Maar geen paniek, even geduld. Op een zeker moment zullen er allerlei rare dingen verschijnen in uw straat : grote bobijnen kabels, graafmachines, arbeiders die ik niet verstond, maar ook vaak een wagentje van Proximus. Leg gerust een papiertje op de voorruit onder de ruitenwisser met de vraag gecontacteerd te worden voor aansluiting. Dan komt er wel iemand langs. Vraag altijd eerst een geschreven offerte zelfs al is het gratis. 

Reputatie 7
Badge +4

FYI

ibpt | Dataportaal - FTTH glasvezelkaart (bipt-data.be)

Kijk bv. ondertussen na of Proximus/Fiberklaar in uw gemeente fiber in hun planning (info Q3.2022) staan hebben

Reageer