Vraag

Favoriete app wordt opgeteld bij mijn verbruik

  • 22 February 2018
  • 4 reacties
  • 3348 Bekeken

Na vele chats en bellen met proximus die mij verschillende informatie geeft post ik maar hier iets.

Ergens een paar dagen na de start van abonnement welke begon op 9 februari 2018 ging ik met whatsapp bellen om te zien dat mijn data verbruik in de proximus app en website ineens stukke hoger werd.

Ik zie dus dat mijn whatsapp verbruik toch wordt aangerekend in de proximus calculatie. De enige reden waarom ik proximus heb is vanwege deze functionaliteit.

Tijdens de chat zij de werknemer dat alles in orde was en dat ik keek naar de telefoon app en dus logisch is dat het verbruik omhoog gaat. Ik moest meermaals herhalen dat ik het over proximus had maar dat kon die niet begrijpen totdat ik het helemaal moesr uitstippelen. Tot ergernis maar geveld om te horen dat het nornaal is dar mijn verbruik in de proximus wordt aangerekend de eerste maand omdat het systeem dit nog moet verwerken. Ik leg dan uit dat het dus niet onbeperkt is. Zij zegt van wel zolang ik mijn 6GB niet overschrijf. Maar omdst whatsapp wordt aangerekend gaat dat wel snel gebeuren. Kosten worden gecrediteerd indien mijn whatsapp gebruik zorgt voor hogere kosten maar ik geloof dit niet. Ik krijg andere info via telefoon en chat op de proximus site of Facebook.

Ik heb geen vertrouwen maar weet dat sommige klanten wel tevreden zijn omdat niet wordt verbruikt. Maar bij mij is dat dus niet het geval en toen ik vroeg om mijn gegevens en statistieken dan was dat blijkbaar bij wet verboden.

Dan plaats ik het zelf:



Volgens proximus boven en mijn telefoon beneden voor de maand februari.





Zoals je kunt zien heb ik 2GB whatsapp verbruikt van de bijna 4GB totaal verbruik. Ik verwacht dat proximus aangeeft dat ik dus 2GB in de maand heb verbruikt .

Hopelijk heeft iemand een oplossing want ik vind deze onzekerheid en onprofessionaliteit niet kunnen.

4 reacties

Ik stel eveneens vast dat Proximus mijn 'gratis' favoriete app zijnde Whatsapp aanrekent in mijn verbruik.
Ik vind dit niet correct want gratis is gratis!
Graag feedback vanwege Proximus a.u.b.
Mvg,
Peter
Ik weet niet hoe dit juist in elkaar steekt maar mss is dit net het zelfde als je de favoriete app facebook gekozen hebt, waar je ook naar een andere site bvb, ik zeg maar iets, naar een site waar foto's op staan en dit wordt wel als verbruik aangerekend !
Ik weet niet hoe dit juist in elkaar steekt maar mss is dit net het zelfde als je de favoriete app facebook gekozen hebt, waar je ook naar een andere site bvb, ik zeg maar iets, naar een site waar foto's op staan en dit wordt wel als verbruik aangerekend !

Het enige wat ik doe is videobellen. Ik open bijna geen links. Ik heb dit nagekeken met whatsapp data verbruik en dat loopt praktisch gelijk met wat mijn telefoon constateert. Ook als je een link opent naar een browser dan wordt de data daar opgeteld.

Ik ben in contact geweest met Proximus omdat het probleem terug kwam in november en heb een 20 euro creditnota gekregen voor verbruik dat te veel werd aangerekend bij favoriete app.

Het grappigste is dat me in de winkel werd verteld dat videobellen is inbegrepen. De tehhnische dienst meldt dit ook. Het ging dan ook een half jaar goed tot afgelopen novemver waar ineens data van whatsapp weer werd aangerekend. De helpdeks zegt dat videobellen niet is inbegrepen en ik dat moet accepteren. Maar buiten videobellen en tekstberichten doe ik bijna niks dus dat leek me sterk en ik liet dat escaleren naar management. Ik krijg een telefoon dat ALLES VAN WHATSAPP inbegrepen moet zijn vandaar dus de creditnota. Het gaat om een technisch (random) probleem dus als favoriete app een te groot verschil in myproximus toont best contact opnemen.

Btw, het probleem lijkt niet helemaal van de baan maar heb nog geen info tot de volgende factuur in een paar dagen.
Ik stel eveneens vast dat Proximus mijn 'gratis' favoriete app zijnde Whatsapp aanrekent in mijn verbruik.
Ik vind dit niet correct want gratis is gratis!
Graag feedback vanwege Proximus a.u.b.
Mvg,
Peter
zie mijn reactie hierboven. Had dat proboeem terug

Reageer