Vraag

Extra LAN-kabel plaatsen

  • 5 February 2020
  • 2 reacties
  • 254 Bekeken

Hallo,

 

Tijdens het verbouwen zijn we vergeten LAN-kabels te trekken naar meerdere plaatsen in huis. Nu wil ik toch graag enkele LAN-kabels trekken naar bepaalde ruimtes. Echter komt er dus maar 1 kabel binnen in de woonkamer waarop de TR2007 Proximus contactdoos is op aangesloten.

 

Via de schacht van de TR2007 Proximus contactdoos in de muur kan ik terug naar de kruipkelder om via daar de kabels te trekken.

Maar nu is mijn vraag hoe kan ik best extra kabels aftakken?

 

Alvast bedankt.

Sam

 


2 reacties

zoiets bedoel je zoals op pagina 5 > klik hier

Reputatie 6
Badge +2

Via de schacht van de TR2007 Proximus contactdoos in de muur kan ik terug naar de kruipkelder om via daar de kabels te trekken.

 

Hoeveel kabels krijg je er nog bij in de bestaande schacht, en naar hoeveel plaatsen in huis wil je een LAN kabel?

 

Maar nu is mijn vraag hoe kan ik best extra kabels aftakken?

 

Als je vraagt hoe je wil aftakken?

Aftakken kan je zeker niet doen op de Proximus contactdoos (NTP2007). De LAN kabels komen op jouw modem (B-box3). Hier kan je 4 LAN kabels op aan sluiten (incl. LAN kabel naar de decoder).

Als je er meer nodig hebt, moet je een switch plaatsen achter de modem (zoals op de tekening die Martin linkte)

Je kan de switch ook plaatsen in de kruipkelder: dan heb je maar één LAN kabel nodig naar de switch, en kan je de andere kabels in de kruipkelder aansluiten op de switch (op voorwaarde dat het een droge kelder is, en dat je daar stroom hebt ...

 

Reageer