Vraag

Ethernet verbinding problemen met Fiber modem router

  • 1 October 2020
  • 3 reacties
  • 483 Bekeken

Reputatie 2

Beste,

Ik heb een probleem sinds de installatie van de Fiber. Het gaat moeilijk met verbinding van laptops via Ethernet, je moet het kabel uit en in trekken tot een verbinding is gemaakt, vaak meer dan een keer of zelfs en reset van de laptop doen. Volgens mij heeft iets te maken met het DHCP server. Met mijn oude VDSL2 installatie had ik dit dit probleem niet. Het enige dat ik heb verandert in mijn infrastructuur is Fiber en de nieuwe modem router. Ik ben verschillend keer geprobeerd telefonisch advies te vinden van Proximus, zonder succes. Via Twitter enkel voorstellen voor nieuwe toestel of resets. Resets gebeuren al automatisch (te vaak vind ik).

Iphones en Ipads geen probleem (enkel wifi mogelijk natuurlijk). Maar laptops die kunnen zowel draadloos als via de ethernet verbinden is een probleem.

Iemand ervaring met dit probleem? Eventueel een oplossing?

 


3 reacties

waarschijnlijk heb je dit al geprobeerd maar geef het toch nog even mee 

→ https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_restart_global_restart/particulieren/support/televisie/tv-een-probleem-oplossen/uw-toestellen-heropstarten-of-resetten/hoe-herstart-je-toestellen-voor-internet-en-tv.html

Reputatie 2

Inderdaad. Maar toch bedankt. Sowieso, de laatste weken heeft de modem tot 3 keer vanzelf herstart. Ik heb gevraagd ook voor een uitleg over deze restarts, zonder succes.

Dan best afwachten tot iemand van het proximus forumteam hier langskomt om je verder te helpen met je probleem, zij kunnen dan beslissen om een technicus te sturen….

Reageer