Vraag

Error uitgaande mail 'relay.proximus.be' geen beveiligde verbinding

  • 8 October 2019
  • 12 reacties
  • 1492 Bekeken

Beste,

Ik heb het volgende probleem sinds kort bij Proximus Mail.
Mijn skynet-account is gekoppeld aan Proximus mail, vroeger ging alles.
Nu kan ik enkel nog mail ontvangen, maar bij het verzenden van een e-mail krijg ik een foutmelding 'relay.proximus.be kan geen beveiligde verbinding maken' (zie screenshot in bijlage).

Dit is echter enkel van toepassing op mijn pc, mijn kleinzoon kan van thuis uit perfect vanuit hetzelfde e-mailadres mails versturen en ook vanuit mijn internetverbindingen (lan) met een andere pc is het mogelijk om mails te versturen.

Ik kan vanaf dit toestel ook mails versturen met het fc.....@proximus.be adres verzenden (abbo-nummer), maar de foutmelding komt er enkel bij verzenden van mijn skynet adres.

Alle configuratieve instellingen omtrent server staan goed. De gebruikte browser is google chrome.



Graag asap behandelen, Dank.

This topic has been closed for comments

12 reacties

Lukt dit met een andere browser dan?
Ik heb hetzelfde probleem met al mijn aliassen als ik verzend vanuit mijn huis via de modem, bbox-3. Als ik met mijn smartphone (Pay and go) thuis verstuur lukt het evenmin maar, als ik met deze smartphone via de modem van mijn zoon verstuur, lukt het wel. Ook via de smartphone van mijn echtgenote die een abonnement heeft lukt het overal. Ook geen problemen via Webmail op de website van proximus.Ik heb al 6 medewerkers van proximus aan de lijn gehad en heb al gedaan wat men mij vroeg, inclusief het resetten van de bbox; tevergeefs!
Als ik nu bel kan ik geen medewerker meer aan de lijn krijgen; ik krijg de boodschap dat men op de hoogte is van problemen en de verbinding stopt!
Vroeger had ik ook dergelijke problemen maar na een paar uur waren die vanzelf verdwenen.
Hoe lang nog? Is er een probleem met de modem?
Reputatie 7
Badge +4
Ik heb hetzelfde probleem met al mijn aliassen als ik verzend vanuit mijn huis via de modem, bbox-3. Als ik met mijn smartphone (Pay and go) thuis verstuur lukt het evenmin maar, als ik met deze smartphone via de modem van mijn zoon verstuur, lukt het wel. Ook via de smartphone van mijn echtgenote die een abonnement heeft lukt het overal. Ook geen problemen via Webmail op de website van proximus.Ik heb al 6 medewerkers van proximus aan de lijn gehad en heb al gedaan wat men mij vroeg, inclusief het resetten van de bbox; tevergeefs!
Als ik nu bel kan ik geen medewerker meer aan de lijn krijgen; ik krijg de boodschap dat men op de hoogte is van problemen en de verbinding stopt!
Vroeger had ik ook dergelijke problemen maar na een paar uur waren die vanzelf verdwenen.
Hoe lang nog? Is er een probleem met de modem?


Wanneer je met de smartphone thuis test is deze verbonden met wifi of via 3g/4g (mobiel internet) ?
Mijn smartphone, Pay and Go, is verbonden via wifi. De smartphone van mijn echtgenote via 3g/4g.
Reputatie 7
Badge +4
Ik vermoed dat je ip adres op de zwarte lijst staat wegens spamming , ik raad je aan een nieuw ip adres te vragen via deze link: https://www.proximus.com/nl/investors/regulatory-information/abuse/delist-ip.html

Ik heb je suggestie gevolgd maar na 1O uur heb ik nog geen reactie.

Blijkbaar zou ik verdachte mails verstuurd hebben; de waarheid is dat ik verdachte mails heb doorgestuurd naar safeonweb. Of is dat verkeerd?

 

Ik gebruikte eerst het ip-adres van mijn netwerk en dat lukte niet. Daarna vond ik nog 2 andere ip-adressen: ipv6 en ipv4 (via What is my ip?); met ipv6 in te vullen in bovenstaande link, waren alle problemen opgelost na 24 uur. Meteen ook gelezen dat, hoewel ik in Vlaams Brabant woon, mijn ipv6-adres gelokaliseerd in in Wallonië! Ik vraag mij ook af waarom geen enkele medewerker aan de support-telefoon dit probleem kende en mij 2 maal wandelen stuurde met de boodschap dat het aan mijn computer lag!

 

met ipv6 in te vullen in bovenstaande link

In welke bovenstaande link heb je dit ipv6 adres ingevoerd? 

https://www.proximus.com/nl/investors/regulatory-information/abuse/delist-ip.html

 

👍  bedankt voor de feedback

Reputatie 7
Badge +3

@julien.vc 

Is dit inmiddels opgelost, kan je al opnieuw mails versturen via de webmail?

 

Geert

Ik kan inderdaad mails versturen en ontvangen (zie mijn reactie 15 uur geleden). De verdachte mails verstuur ik nog steeds door naar safeonweb, niet meer via skynet of proximus, maar via yahoo. Als ik langs die laatste kant problemen krijg dan is het niet erg.