Beantwoord

Enkel Telenet wifi

  • 21 March 2020
  • 58 reacties
  • 1679 Bekeken


Toon eerste bericht

58 reacties

@ThierryOlievier i

adapter in/uit schakelen

druk windows toets +R toets tezamen in en vul daar het volgende in 

ncpa.cpl

druk OK en in het venster die opent rechts klikken op je wifi adapter 

kun je kiezen tussen enable en dissable

 

Even rechts op kleine grijze kadertje( zie foto hierboven met rood kruis) klikken dat je normaal gezien krijgt bij het oproepen van de adapteropties. Kan je adapter daar niet inschakelen?

 

TS heeft in zijn eerste post het volgende aangegeven:

Mijn (van het werk) is een HP Probook 4740s.

Als hij met een smartphone of ander toestel ook eens probeert of het SSID wifi-2.4-xxxx binnenkomt dan kan er al direct geconcludeerd worden of hij al dan niet zijn laptop moet demonteren om de fout te vinden :wink::slight_smile:

Reputatie 6
Badge +2

U kunt met andere toestellen op wifi. Wat voor toestellen zijn dat? Sommige smartphones kunnen als hotspots ingesteld worden. Die ontvangen dan het wifi signaal en zenden het opnieuw uit. Dat verbruikt wel data, die kan uw wergever voor u wel bijkopen als het moet.

Met welke pc geraak je niet op wifi? Merk, type, os,..... 

 

Reputatie 6
Badge +3

Probeer eens om de draadloze netwerkchip eens uit en weer in te schakelen. Normaal gezien moet er daar een knop van zijn op jouw laptop. Of je gaat moeten werken met tegelijkertijd de Fn toets ingedrukt houden met de desbetreffende F knop waar je een draadloos netwerk icoontje ziet staan, meestal is dat een antenne. Wordt de netwerknaam (SSID) uitgezonden? Dit kan je controleren door op een computer die verbonden is met jouw BBOX3 draadloos of bedraad te surfen naar 192.168.1.1, het modem password vind je terug op een sticker op jouw BBOX. Klik dan op Wi-Fi 2,4 Ghz op het tandwiel icoon en kijk of broadcast SSID op on of off staat. Indien off dan is het normaal dat je jouw draadloos netwerk niet ziet, maar je kan zelf de netwerknaam ingeven door op het draadloze netwerkicoon te drukken en kiezen voor ver binding maken met netwerk dat niet in de lijst verschijnt. Het kan ook liggen aan OneSSID bekijk hier Martin zijn antwoord: https://nl.forum.proximus.be/internet-10/na-activatie-slimme-wifi-valt-wifi-steeds-weg-49747#post645710

Beste familievandesype , ik sta naast de BBox3, als ik hier geen ontvangst heb, dan weet ik het ook niet meer hoor!! Toch bedankt voor uw reactie! :wink:

Reputatie 6
Badge +3

Het kan ook zijn dat de draadloze netwerkchip van jouw laptop het signaal niet oppikt van je BBox 3 modem/router. Probeer eens dichter bij jouw BBox 3 te gaan om te zien of je dan wel jouw draadloze netwerk ziet verschijnen.

Reageer