Beantwoord

Enkel Telenet wifi

  • 21 March 2020
  • 58 reacties
  • 1681 Bekeken


Toon eerste bericht

58 reacties

op 2.4 staat die default op 20 Mhz bij 5.0 kan ik die niet veranderen 

Reputatie 6
Badge +3

Er is ook een update beschikbaar voor de Mediatek RT3290 draadloze netwerkkaart: https://www.mediatek.com/products/broadbandWifi/rt3290 en ook hier op de HP website: https://support.hp.com/nl-nl/drivers/selfservice/swdetails/hp-probook-4740s-notebook-pc/5229498/swItemId/ob-124499-2, maar aangezien het gaat om een bedrijfslaptop zal je dit moeten vragen aan de IT afdeling. Wanneer je inlogt op de B-Box 3 webinterface zet bij de channel keuze op 20 MHz wanneer je klikt op het tandwiel bij Wi-Fi 2,4 + 5,0 . Kijk of je dan het Proximus draadloos netwerk ziet verschijnen?

Geen probleem het is  nu duidelijk voor iedereen :thumbsup_tone4:

Reputatie 6
Badge +3

Dat begrijp ik volkomen. Omdat ik niet wist over welke modellen en hun generaties het allemaal ging had ik gewoon HP laptops vernoemd in mijn vorige reactie. Misschien had ik moet vermelden dat het onder andere over de elitebooks ging.

We waren verwonderd omdat je sprak van een bug met HP laptops, maar ik zei het nog tegen mijn pa het zal mss over een bepaald(e) model(len) gaan.

Reputatie 6
Badge +3

Het is een bug met de elitebook G850 series en hun generaties. Wat soms ook kan optreden bij andere modellen. Dat de laptop toch blijft denken dat er nog bedrade verbinding is, maar dat is niet het geval. 

Wat ook een bug is met HP laptops is het automatisch switchen tussen bekabeld en draadloos.”

Toch even ter info:
Ik heb al 5 generaties/reeksen van HP laptops gehad , de laatste  heb ik van einde verleden jaar en mij pa heeft ook altijd HP laptops gehad, maar daar hebben wij toch nog nooit last mee gehad 

Wel raar hetgeen je nu zegt ofwel moet het dan om welbepaalde types laptops van HP gaan die wij nog niet gehad hebben dan, dan hebben wij geluk gehad.

Reputatie 6
Badge +3

Wat ook een bug is met HP laptops is het automatisch switchen tussen bekabeld en draadloos. Normaal gezien zou het switchen zonder problemen moeten verlopen. Connecteer en verwijder een paar keer de netwerkkabel. Verwijder dan de netwerkkabel en kijk of bij jouw bedrade netwerk chip niet verbonden staat. Controleer of je nu jouw draadloze netwerk kan zien.Die naam van 2,4 Ghz wordt normaal gezien enkel maar gebruikt wanneer je draadloos verbonden bent. Maar het is wel mogelijk dat het om een bedrade verbinding gaat. Ik heb ook een werklaptop van HP namelijk een HP Elitebook 850G3.

Reputatie 6
Badge +2

Ik weet het, dit is geen goede raad, maar ooit heeft mijn buurvrouw (informaticus) mij eens aangeboden om efkens haar pawoord te lenen. Tijdelijk totdat uw probleem is opgelost.Kan ik dit bericht camoufleren tegen de tijd dat er iemand van proximus hier passeert? 😎

Ik hoop het ook.. :fingers_crossed:

ik ben toch niet zeker dat dit gaat helpen het is niet zozeer dat hij niet kan connecteren maar dat het wifi SSID niet gevonden wordt, enfin je moet op den duur inderdaad wel van alles proberen dat maar mogelijk is, we zullen het wel horen van Thierry of het iets uitgehaalt, laat ons hopen van wel.

Blijkbaar nog mensen  met dat probleem.

Er  is  iemand die het opgelost heeft door  enkel  het kanaal van de wifi te veranderen...

ben benieuwd of dit gaat lukken

@ThierryOlievier De problemen worden beschreven (en de  eventuele oplossingen)  in de link van HP help  webpage

https://h30434.www3.hp.com/t5/Notebook-Wireless-and-Networking/Ralink-RT3290-802-11bgn-Wi-Fi-Adapter-not-connecting-to-wifi/td-p/6447927

 

Mvg

Artie

 

 

 

juist ik had niet goed op het symbool gelet, de naam had mij verward.

Nee, de Wifi 2,4 - 05F8 is de verbinding met kabel aan mijn BBox. die extender is van een buur (telenet).

Reputatie 6
Badge +3

Op het screenshot zie ik wel dat je verbonden bent met wifi-2-4-05f8. Ik zie ook dat er een extender actief staat namelijk wi-fi 2,4 Ghz

maar er staat wel wifi-2.4-05f8 is dat via een wifi hotspot van een ander toestel mss ?

ben je zeker dat one ssid uitstaat op je bbox

Met “One ssid” zal het waarschijnlijk ook niks te maken hebben daarom dat ik hem vraag om of hij soms “proximus public wifi” wel ziet.

Geen public

Reputatie 6
Badge +3

Ik heb het ook al voorgehad, dat zelf wanneer zichtbaar sommige draadloze netwerken niet in het lijstje voorkwamen op de lijst. Normaal gezien zou je dit inderdaad enkel maar moeten doen wanneer er geen SSID wordt uitgezonden. Het is een vreemd probleem omdat andere draadloze netwerken wel verschijnen.

dat is als de bbox geen SSID uitzendt deze methode, nee?


maar aangezien zelf geen wifi-2.4-xxxx zichtbaar is van zijn buren zal dit wel niet de reden zijn volgens mij.

@ThierryOlievier  zie je soms het SSID  “Proximus Public wi-wfi” niet.

Reputatie 6
Badge +3

Probeer dit eens even: https://www.asus.com/be-nl/support/FAQ/1012989/ Voer dan wel de naam in van het draadloze netwerk waar je mee verbinding maakt met jouw andere apparaten. Nog een kleine ingeving op jouw B-Box 3 wat is er ingesteld bij mode wanneer je inlogt op de webinterface (192.168.1.1),Klik dan op Wi-Fi 2,4 Ghz op het tandwiel icoon en doe dit ook voor 5,0 Ghz.

Het rare is dat ik alle TELENET wifi netwerken van mijn buren zie. 

Geen enkele van proximus??? 

 

@ThierryOlievier sorry :blush:  ik had in je Topic start niet goed gelezen dat je wel wifi binnen krijgt op andere toestellen. dus vergeet wat ik gezegd heb hieromtrent.

Reageer