Vraag

Emailaccount steeds weer geblokkeerd door PROXIMUS


  • Rising star
  • 16 reacties
Beste PROXIMUS,

Wij constateren dat onze mailbox bijna elke week wordt geblokkeerd !!.
Wij krijgen geen enkele boodschap , niet per mail niet per telefoon, gewoon schandalig.

Ik heb reeds een paar maal de moed gehad om te bellen naar jullie service om deze opnieuw te deblokkeren. Dir verloopt doorgaans goed , maar ik ben hetgrondig beu om dit elke week te doen.

Het probleem betreft hacking van de skynet servers, wij kunnen helaas niets meer doen aan onze kant. Onze apparatuur is clean (bitdefender), onze Apple hardware is bewaakt en daarenboven hebben wij ook accounts op GMAIL gesynchroniseerd met dezelfde apparatuur en AppleMail, waar wij geen enkel probleem ondervinden. We merken ook op dat dit probleem niet alleen bij ons voorkomt.

Daarenboven is GMAIL gratis !!! en voor de SKYNET accounts dienen we te betalen , onrechtstreeks via ons Pakket. Ik wens een zeer duidelijke actie van PROXIMUS om deze problemen te verhelpen.
Dit kan zo niet verder. Helaas worden onze e-mails in verschillende contracten gebruikt en ook accounts , en is het een titanenwerk om deze overal te gaan veranderen naar een meer stabiele provider. Wij hebben reeds een paar rappelkosten opgelopen wegens het niet ontvangen van facturen per e-mail.


Graag onmiddellijke actie

mvg,
Frank

39 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Beste Proximus,

Ik heb nu alle accounts op mijn toestellen verwijderd en niet eens het nieuw paswoord gebruikt, ik wou dit nu doen via de webmail en zie dat de mail account opnieuw geblokkeerd is , zonder dat ik überhaupt deze heb geconsulteerd en nieman anders kent dit nieuwe paswoord !!!! Help, voor mij is dit nu overduidelijk een teken dat dit niet bij ons ligt maar bij Proximus zelf.

Komaan kunnen jullie dit eens grondig bekijken aub.


Ik heb het doorgestuurd naar de betrokken dienst, van zodra ik antwoord krijg laat ik je hier iets weten.
Beste Proximus,

Ik heb nu alle accounts op mijn toestellen verwijderd en niet eens het nieuw paswoord gebruikt, ik wou dit nu doen via de webmail en zie dat de mail account opnieuw geblokkeerd is , zonder dat ik überhaupt deze heb geconsulteerd en nieman anders kent dit nieuwe paswoord !!!! Help, voor mij is dit nu overduidelijk een teken dat dit niet bij ons ligt maar bij Proximus zelf.

Komaan kunnen jullie dit eens grondig bekijken aub.
@WenzelR , via welk privé bericht laat je mij het paswoord weten? Is dit een sms naar mijn proximus mobiel nummer?

Privéberichten op het forum. Klik op jouw icoontje (de F in oranje bol) rechtsbovenaan op het forum. Daar zal je op privéberichten kunnen klikken en jouw wachtwoord te zien krijgen.
mss kun je hier nog andere tools proberen
> https://www.thewindowsclub.com/botnet-removal-tools-windows
of eens zoeken met google search
Hi all,

unfortunately Norton power eraser only works for windows OS es not for MAC OS. :-(

Frank
Beste vrienden,

Dank voor jullie info en steun. Ik laat effectief de power eraser er eens op los.
Maar nu zal ik enkel nog proximus mail gebruiken via browser modus en kijken of er opnieuw een probleem zich voordoet of niet.

Ik zal ook de spam die terug bounced naar mij eens onderzoeken , en kijken of ik daaruit de zender ip kan halen dan weet ik alvast of hij van mijn ip range komt of niet .

Ik hou jullie op de hoogte.

@WenzelR , via welk privé bericht laat je mij het paswoord weten? Is dit een sms naar mijn proximus mobiel nummer?

mvg,
Frank
je kunt ze inderdaad maar proberen maar dikwijls lever ze niet veel op of toch niet altijd, heb daar in de tijd met mijn PC problemen ook heel veel tijd ingestoken, maar als je niks doet zal het zich inderdaad ook niet vanzelf oplossen 😉
Reputatie 7
Badge +4
@Martin
Als het een spambot is dit toch je eigen ip , nee?
Correct
Ik probeer gewoon Px ervan te overtuigen al dan niet via de ombudsdienst iets meer info -in privé - te geven (inhoud), maar wens geen (verdere/bijkomende/oeverloze) discussie met Px te starten

Ter info:
https://www.thewindowsclub.com/botnet-removal-tools-windows
Een advies over de waarde van elk ervan (of andere), laat ik evenwel aan anderen over ...
Als het een spambot is dit toch je eigen ip , nee?
Die power eraser heb ik al eens op een pc losgelaten maar een spambot gaf hij toch niet aan, bij de it'er (waar de pc aangekocht werd) hebben ze hem er wel kunnen afhalen maar daar werd mij niet vertelt met wat ☺️

NB: zeker opletten vooraleer je power eraser iets laat opkuisen, eerst de logging bekijken wat hij juist allemaal wilt opkuisen!
Reputatie 7
Badge +4
@WenzelR
Wij hebben geen toegang tot deze gegevens, en zullen hier ook geen inzicht in krijgen. De vooropgestelde oplossingen zullen voldoende moeten zijn om enerzijds iemand die hun wachtwoord heeft af te schermen, en anderzijds om zeker te zijn dat de computers gevrijwaard zijn van spambots.
IP-adressen opvragen geeft ook enkel een nummer; de identiteit daarvan achterhalen zal via gerechtelijke procedures moeten verlopen. Deze gegevens zullen dan sowieso toch opgevraagd worden in zulke gevallen.
Ik ben het niet volledig met u eens; het is begrijpelijk dat de betrokken info niet zonder meer beschikbaar is/komt voor "de helpdesk", maar elders binnen het bedrijf (abuse/investigations) voorhanden is en aan de auteur/eigenaar rechtstreeks vanuit deze dienst ter beschikking kan worden gesteld (waarom wordt hij als "spammer" aanzien) al dan niet na tussenkomst van de ombudsdienst telecommunicatie

P.S.
Bovenstaande is enkel en alleen een advies mijnentwege teneinde een eventueel mogelijk verlies van de betrokken klant te voorkomen (geen probleem gmail enkel px-mail)
En toegegeven er is te weinig info voorhanden (en ook niet nodig) op het publieke forum om een eventuele vergissing (= verkeerde interpretatie) mijnentwege uit te sluiten (= betreft het effectief een veelvoud aan spam of verkeerdelijk als spam geïnterpreteerde berichten cfr. de problematiek van inkomende berichten die nog altijd weliswaar in mindere mate in de Px spamfolder terechtkomen)

@fvdn indien mogelijk gooi er voor computers onderstaande eventueel ook eens tegenaan
https://us.norton.com/support/tools/npe.html?lcid=1033 Norton power eraser
Ik open opnieuw de mailbox, en zal je, via privébericht, een nieuw automatisch gegeneerd wachtwoord opsturen.
Goed, ik heb mijn Skynet account verwijderd van mijn toestellen . Ik heb echter dringend toegang nodig tot mijn mails en zal deze enkel via de browser consulteren.
Kunnen jullie de mail account opnieuw deblokkeren, ik zal een opnieuw ook het paswoord veranderen.

Frank
Toch nog vlug even nagekeken en ik kan bevestigen dat ik niet de fa account van skynet gebruik om mijn mailclient te configureren deze is niet gekend niet in mailclient niet op mijn toestel, dus de enige plaats deze gebruikt kan zijn is de bbox.
In de bbox wordt geen emailadres ingesteld. Deze heeft geen mailing mogelijkheden. Deze kan ook niet zomaar aan de mailclients op jouw toestellen. De bbox kan hier niet de schuldige zijn.

Beste, nog een bijkomende vraag, je spreekt van mailclient besturen, als er spam vertrekt vanop via mijn mailclient zou ik deze dan zien als verstuurd?

Een spambot kan er voor zorgen dat deze direct verwijderd worden uit jouw verzonden berichten.
Beste, nog een bijkomende vraag, je spreekt van mailclient besturen, als er spam vertrekt vanop via mijn mailclient zou ik deze dan zien als verstuurd?
daarom dat ik mij hier al vroeger afgevraagd heb of BitdefenderTOTAL SECURITY 2020 wel voldoende spambots kan detecteren/neutraliseren!
Toch nog vlug even nagekeken en ik kan bevestigen dat ik niet de fa account van skynet gebruik om mijn mailclient te configureren deze is niet gekend niet in mailclient niet op mijn toestel, dus de enige plaats deze gebruikt kan zijn is de bbox.
Als je 100% zeker bent dat er nergens de fa is ingesteld op een toestel, dan heb je mogelijks te maken met iemand anders die hier gebruik van maakt. Een wachtwoordswijziging lost dit dan op. Als dit al reeds gebeurd is, en jouw account is daarna toch weer gelocked geraakt, dan is dit niet het probleem en is er waarschijnlijk een spambot aanwezig op een toestel waar toch de fa is op ingesteld.

Elk digitaal en elektronisch toestel kan geïnfecteerd geraken, maar de modem kan niet jouw mailclients besturen. Hier gaat het probleem zich niet bevinden.
Ja Goed Maar als ik nergens FA account gebruik, hoe kan de spam dan verzonden worden met de fa account?

Bijkomende vraag : Kan de bBox geïnfecteerd zijn?
Als die fa eindigt op 12, dan gaat dit over jouw default mailadres. De door jou gekozen alias wordt hier dan "over geplaatst" en kan je dus door elkaar met de fa gebruiken.
Oorspronkelijk zal het fa adres op jouw mailclient zijn ingesteld, maar deze kan je natuurlijk aanpassen in de instellingen hiervan.
Mijn vriend Proximus,

Er is toch iets heel onwaarschijnlijks aan de hand , telkens je mijn mail weer activeert krijg ik natuurlijk een hoop boze mails maar ook verschillende mails die bouncen en modus in mijn inbox als non delivered aan belanden, Als ik deze mails bekijk dan worden deze verzonden van en fa****skynet account en ik kan je verzekeren met 100% dat er geen enkele van mijn toestellen met deze account is uitgerust noch geconfigureerd. Verklaar dit eens nader aub alvorens te vragen mijn toestellen te wipen?


MvG
Frank
Wij hebben geen toegang tot deze gegevens, en zullen hier ook geen inzicht in krijgen. De vooropgestelde oplossingen zullen voldoende moeten zijn om enerzijds iemand die hun wachtwoord heeft af te schermen, en anderzijds om zeker te zijn dat de computers gevrijwaard zijn van spambots.
IP-adressen opvragen geeft ook enkel een nummer; de identiteit daarvan achterhalen zal via gerechtelijke procedures moeten verlopen. Deze gegevens zullen dan sowieso toch opgevraagd worden in zulke gevallen.
Reputatie 7
Badge +4
@ Proximus
Het lijkt mij nuttig/wenselijk aan de vraag van de auteur te voldoen en een aantal concrete voorbeelden rechtstreeks (privé) aan hem over te maken
Als je er van verzekert dat er op jouw toestellen geen ongewenste software staat, dan laat je deze best nog eens door een verkoop/herstelpunt nakijken. Een volledige reset van het toestel zou mogelijks hierbij kunnen helpen.
Als je denkt dat er andere personen van jouw mailadres gebruik maken, dan verander je best alle wachtwoorden, incluis die van MyProximus en consorten. Een IPadres meedelen zal uiteindelijk toch niet de oplossing brengen, enkel wijziging wachtwoorden (nadat een volledige check-up gebeurd is, anders kunnen die wachtwoorden opnieuw uitlekken.
Hello Martin,

Bitdefender heeft geen spam filter , maar detecteert malware, Trojans, rootkits, phishing schemes, bots and viruses

Missen we hier nog iets volgens jou?


Bitdefender

TOTAL SECURITY 2020

  • Complete bescherming voor Windows, macOS, Android and iOS
  • Firewall and Webcam protection
  • Anti-Theft
  • Absolute antivirusbescherming tegen alle Mac-gerelateerde bedreigingen
  • Blokkeert en verwijdert hinderlijke adware
  • Meerlaagse bescherming tegen ransomware
mvg,
Frank
een vraag uit interesse, wat controleert je virusscanner, is dit alleen op spambots of nog op andere zaken i.v.m. spam.

Reageer