Vraag

Emailaccount steeds weer geblokkeerd door PROXIMUS

  • 8 augustus 2019
  • 39 reacties
  • 615 Bekeken

  • Rising star
  • 16 reacties
Beste PROXIMUS,

Wij constateren dat onze mailbox bijna elke week wordt geblokkeerd !!.
Wij krijgen geen enkele boodschap , niet per mail niet per telefoon, gewoon schandalig.

Ik heb reeds een paar maal de moed gehad om te bellen naar jullie service om deze opnieuw te deblokkeren. Dir verloopt doorgaans goed , maar ik ben hetgrondig beu om dit elke week te doen.

Het probleem betreft hacking van de skynet servers, wij kunnen helaas niets meer doen aan onze kant. Onze apparatuur is clean (bitdefender), onze Apple hardware is bewaakt en daarenboven hebben wij ook accounts op GMAIL gesynchroniseerd met dezelfde apparatuur en AppleMail, waar wij geen enkel probleem ondervinden. We merken ook op dat dit probleem niet alleen bij ons voorkomt.

Daarenboven is GMAIL gratis !!! en voor de SKYNET accounts dienen we te betalen , onrechtstreeks via ons Pakket. Ik wens een zeer duidelijke actie van PROXIMUS om deze problemen te verhelpen.
Dit kan zo niet verder. Helaas worden onze e-mails in verschillende contracten gebruikt en ook accounts , en is het een titanenwerk om deze overal te gaan veranderen naar een meer stabiele provider. Wij hebben reeds een paar rappelkosten opgelopen wegens het niet ontvangen van facturen per e-mail.


Graag onmiddellijke actie

mvg,
Frank

39 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Je beide mailboxen zijn inderdaad gelocked owv Spam abuse. U schrijft dat uw toestellen clean zijn (bitdefender). Zijn uw PC's eventueel ook nagekeken door een IT'er vermits dit problem blijkbaar regelmatig terug komt ?
Als uw toestellen gecontroleerd zijn, kunnen wij uw paswoord resetten en doorgeven naar ons fraudeteam dat de mailbox terug opengezet kan worden.
Beste ,

ik Ben IT enterprise architect en heb dit laten nakijken door de CISO op mijn werk.

Effectief alle devices zijn clean geen malware.
Ik kan wel voorstellen om alle aliases die bestaan onder mijn account te deactiveren en enkel mijn fvdn account te laten bestaan. Misschien kan dit het probleem helpen verhelpen.

mvg,
Frank
Reputatie 7
Badge +4
Beste ,

ik Ben IT enterprise architect en heb dit laten nakijken door de CISO op mijn werk.

Effectief alle devices zijn clean geen malware.
Ik kan wel voorstellen om alle aliases die bestaan onder mijn account te deactiveren en enkel mijn fvdn account te laten bestaan. Misschien kan dit het probleem helpen verhelpen.

mvg,
Frank


Je kan zelf je mail adressen beheren in myProximus, indien je dus aliases wil verwijderen raad ik je aan deze link eens te bekijken https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_mail_alias/particulieren/support/internet/e-mails-en-website/uw-mailbox-instellen/een-extra-e-mailadres-aanmaken-of-verwijderen.html .
We hebben je mailboxen opnieuw geactiveerd en het wachtwoord opnieuw ingesteld, je dient dus zelf nog even je wachtwoord aan te passen, zie: https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_mail_pwd_mailset/particulieren/support/internet/e-mails-en-website/uw-mailbox-instellen/wachtwoord-van-uw-mailbox.html . Het is zeker aan te raden een volledig nieuw wachtwoord te gebruiken dat je in het verleden nog niet hebt gebruikt om te voorkomen dat deze terug zou worden geblokkeerd.
Bedankt,

Kunnen jullie mij toch het IP adres vanwaar de SPAM wordt verzonden even doorgeven zodat ik kan tracen van welk device of server dit komt?


MvG
Frank
Reputatie 7
Badge +4
Bedankt,

Kunnen jullie mij toch het IP adres vanwaar de SPAM wordt verzonden even doorgeven zodat ik kan tracen van welk device of server dit komt?


MvG
Frank


Nee die info hebben wij niet.
Ik weet niet of dit je kan enigszins verder helpen, maar er zijn zo van die sites waar je uw ip adres invult en dan geven die weer of je op een black list staat. bv klik hier
Beste PROXIMUS ,

Natuurlijk zien kunnen jullie zien vanuit welk IP adres de spam mails worden verzonden, graag toch deze info !

Ook kan ik via myproximus mijn aliassen wel aanmaken en wijzigen maar ik zie daar geen enkel skynet.be adres terwijl ik enkel deze gebruik. En nu?


frank
Ik heb ondertussen de skynet.be adressen gevonden , dus dit is ok
Reputatie 7
Badge +4
Ik heb de vraag ivm de IP-adressen doorgespeeld naar de dienst die de blokkeringen beheert.
Beste,

Opnieuw is mijn emailaccount geblokkeerd. Oeps.

Nu wil ik toch de ip adressen van de server die de spam aanmaakt. In de bronversie van een mail kan je dit zien, ik heb zelf de test gedaan en bij skanet mail staan ze er duidelijk in.

Graag weer een deblokkering ook , het probleem zit op jullie servers vermoeden wij.

mvg
Frank
Reputatie 7
Badge +4
Beste,

Opnieuw is mijn emailaccount geblokkeerd. Oeps.

Nu wil ik toch de ip adressen van de server die de spam aanmaakt. In de bronversie van een mail kan je dit zien, ik heb zelf de test gedaan en bij skanet mail staan ze er duidelijk in.

Graag weer een deblokkering ook , het probleem zit op jullie servers vermoeden wij.

mvg
Frank


Aangezien het probleem opnieuw is terug gekomen zou ik je toch willen vragen alle toestellen waar je mailbox op geconfigureerd is nog eens grondig na te kijken op virussen en malware. Wanneer je dit hebt nagekeken kan ik de mailbox nog eens vrijgeven.
Beste ,

Iphone , Ipad en Macbook zijn de enige toestellen met appelmail die ook skynet account mails binnenhaalt net als 2 gmail accounts die geen enkel probleem vormen en geven.

Wij kijken voor de Vierde maal in 2 maanden alle toestellen nog eens na, en scannen ook nog eens met bitdefender.

Kunnen jullie ondertussen een SPAM mail in raw format eens posten om te kijken van welke IP adres deze worden verstuurd aub. dit is echt niet moeilijk en kan iedereen helpen.

Ik post wanneer de toestellen onderzocht zijn.

mvg,
Frank
Ter info: zal iets voor maandag worden wanneer de prox medewerkers terug op het forum langskomen.

een vraag uit interesse, wat controleert je virusscanner, is dit alleen op spambots of nog op andere zaken i.v.m. spam.
Hello Martin,

Bitdefender heeft geen spam filter , maar detecteert malware, Trojans, rootkits, phishing schemes, bots and viruses

Missen we hier nog iets volgens jou?


Bitdefender

TOTAL SECURITY 2020

  • Complete bescherming voor Windows, macOS, Android and iOS
  • Firewall and Webcam protection
  • Anti-Theft
  • Absolute antivirusbescherming tegen alle Mac-gerelateerde bedreigingen
  • Blokkeert en verwijdert hinderlijke adware
  • Meerlaagse bescherming tegen ransomware
mvg,
Frank
Reputatie 7
Badge +3
Als je er van verzekert dat er op jouw toestellen geen ongewenste software staat, dan laat je deze best nog eens door een verkoop/herstelpunt nakijken. Een volledige reset van het toestel zou mogelijks hierbij kunnen helpen.
Als je denkt dat er andere personen van jouw mailadres gebruik maken, dan verander je best alle wachtwoorden, incluis die van MyProximus en consorten. Een IPadres meedelen zal uiteindelijk toch niet de oplossing brengen, enkel wijziging wachtwoorden (nadat een volledige check-up gebeurd is, anders kunnen die wachtwoorden opnieuw uitlekken.
Reputatie 7
Badge +4
@ Proximus
Het lijkt mij nuttig/wenselijk aan de vraag van de auteur te voldoen en een aantal concrete voorbeelden rechtstreeks (privé) aan hem over te maken
Reputatie 7
Badge +3
Wij hebben geen toegang tot deze gegevens, en zullen hier ook geen inzicht in krijgen. De vooropgestelde oplossingen zullen voldoende moeten zijn om enerzijds iemand die hun wachtwoord heeft af te schermen, en anderzijds om zeker te zijn dat de computers gevrijwaard zijn van spambots.
IP-adressen opvragen geeft ook enkel een nummer; de identiteit daarvan achterhalen zal via gerechtelijke procedures moeten verlopen. Deze gegevens zullen dan sowieso toch opgevraagd worden in zulke gevallen.
Mijn vriend Proximus,

Er is toch iets heel onwaarschijnlijks aan de hand , telkens je mijn mail weer activeert krijg ik natuurlijk een hoop boze mails maar ook verschillende mails die bouncen en modus in mijn inbox als non delivered aan belanden, Als ik deze mails bekijk dan worden deze verzonden van en fa****skynet account en ik kan je verzekeren met 100% dat er geen enkele van mijn toestellen met deze account is uitgerust noch geconfigureerd. Verklaar dit eens nader aub alvorens te vragen mijn toestellen te wipen?


MvG
Frank
Reputatie 7
Badge +3
Als die fa eindigt op 12, dan gaat dit over jouw default mailadres. De door jou gekozen alias wordt hier dan "over geplaatst" en kan je dus door elkaar met de fa gebruiken.
Oorspronkelijk zal het fa adres op jouw mailclient zijn ingesteld, maar deze kan je natuurlijk aanpassen in de instellingen hiervan.
Ja Goed Maar als ik nergens FA account gebruik, hoe kan de spam dan verzonden worden met de fa account?

Bijkomende vraag : Kan de bBox geïnfecteerd zijn?
Reputatie 7
Badge +3
Als je 100% zeker bent dat er nergens de fa is ingesteld op een toestel, dan heb je mogelijks te maken met iemand anders die hier gebruik van maakt. Een wachtwoordswijziging lost dit dan op. Als dit al reeds gebeurd is, en jouw account is daarna toch weer gelocked geraakt, dan is dit niet het probleem en is er waarschijnlijk een spambot aanwezig op een toestel waar toch de fa is op ingesteld.

Elk digitaal en elektronisch toestel kan geïnfecteerd geraken, maar de modem kan niet jouw mailclients besturen. Hier gaat het probleem zich niet bevinden.
Toch nog vlug even nagekeken en ik kan bevestigen dat ik niet de fa account van skynet gebruik om mijn mailclient te configureren deze is niet gekend niet in mailclient niet op mijn toestel, dus de enige plaats deze gebruikt kan zijn is de bbox.
daarom dat ik mij hier al vroeger afgevraagd heb of BitdefenderTOTAL SECURITY 2020 wel voldoende spambots kan detecteren/neutraliseren!

Reageer