Vraag

Email problemen

  • 10 November 2021
  • 30 reacties
  • 3229 Bekeken

Ticket 8865900

Als business klant al een hele dag aan het wachten….

Probleem met mail (IMAP / gisteren plots begonnen) 

Webmail gaat zeer traag, mails soms met half uur vertraging voor ontvangen.

MS-Outlook op ene computer: crasht bij opstarten

MS-Outlook op andere computer: mails in postvak IN verdwijnen wanneer eenmaal aangeklikt

Paswoord reeds veranderd. 

Geen verbetering en vooral: geen opvolging.  Probleem is reeds 2x telefonisch gemeld maar niemand antwoord, ook chat werkt niet.

Moet ik zo zaken doen ? Vandaag verlies geleden door slechte communicatie.


30 reacties

opmerking: tekstveld “opmerkingen” is voor ons het (privé) tekstveld “ticket” in ons → ForumProfiel.

Ondertussen mijn mail geregistreerd op de site.

Volgende work-around helpt momenteel, wel beetje omslachtig, maar wou ik toch delen op dit forum.

In microsoft outlook 365 kun je via Bestand→ Accountinstellingen→ profielen beheren→ e-mail accounts, terug aan een manuele manier van instellen van accounts. 

Via die manier kun je een ‘hoofdmap’ creeren op je lokale toestel (in een van de tabs - ik heb die ‘Root’ genoemd, maar je hebt vrije keuze), en krijg je een propere account die enkel de mappen Postvak In / Concepten / Verzonden items / Verwijderde items /Ongewenste e-mail / Postvak Uit en Zoekmappen installeert. 

De bestaande map structuur wordt niet aangemaakt - en de client blijft stabiel (geen crashes meer).

Dit zou kunnen wijzen op een conflict tijdens het synchronizeren van bepaalde historische mappen waar misschien een of andere entry door de microsoft outlook 365 slecht verteerd wordt. 

Via de webclient (en alle andere werkende clients) zie je nu de volledige mapstructuur, inclusief de nieuwe ‘Root’ map die werd aangemaakt, nu kun je die mappen die je ook op je PC wilt zien in de webmail applicatie gewoon verplaatsen onder de ‘Root’ map.

hopelijk wordt het euvel met de crashende synchs snel opgelost.

Reputatie 7
Badge +4

@AVANDAELE Ik laat het verder onderzoeken. Dankjewel voor je foto’s. Ik geef ze mee in het ticket dat ik hiervoor heb aangemaakt (IM11734100)

Ok, bedankt voor je bijkomende verduidelijking.

Reeds een paar berichten hier gezien die het probleem van de crashende outlook aankaarten. .

Ook bij mij skynet account proberen te herinstalleren, safe-mode geprobeerd, outlook herinstalleerd, alles kan niet baten. Waarschijnlijk een hiccup tussen de outlook client en de IMAP server van proximus.

Zijn hier ondertussen ook oplossingen voor gevonden ?

Reputatie 7
Badge +3

@yves_042 

Sinds enkele maanden ervaren een aantal klanten mailproblemen die zeer uiteenlopend zijn. De oorzaak is een leverancier en met hem blijven we dit escaleren.

Je mag in de opmerkingen van het forumprofiel toevoegen wat zich er exact voor doet en sinds wanneer zodat we dit ook nog eens kunnen doorgeven aan onze engineers.

Alvast onze excuses voor het ongemak.

 

Geert

vraag mij toch af wat heeft “outlook” met proximus mail van doen?

vraag mij toch af wat heeft “outlook” met proximus mail van doen?

Sommige mensen werken nu eenmaal liever met een mail programma (Outlook, Thunderbird, Pegasus, ...) dan met Proximus webmail of app.
Het is gewoon een eigen keuze. Zo verkies ik Thunderbird, mijn mailadressen beheerd binnen 1 enkele applicatie, samen met mijn agenda. Outlook kan mij daarentegen niet bekoren.

akkoord maar volgens ik opmaak uit de eerste vraag (probleem) gaat het toch over proximus mail en niet over outlook.

dit is hoogst verwarrend want, de uit, de prullenbak verwijderde mails  zijn niet meer te recupereren.
Spreek uit eigen ondervinding.

Reputatie 7
Badge +3

@AVANDAELE 

Dit kan met de algemene problemen te maken hebben, heb je al eens uit en terug ingelogd?

 

Groeten

Geert

Ja uiteraard is deze vandaag weg.  Maar de problemen stapelen zich op.  Mail van financiële instantie komt niet onmiddellijk binnen, dus problemen om een activatie te bevestigen waardoor Payconiq niet hergeactiveerd kan worden. Etc…

De raad om een andere webbrowser te gebruiken is ook geen succes, problemen bij webmail blijven dezelfde.  ‘ER IS EEN OVERWACHTE FOUT’ opgetreden terwijl je een mail aan het opstellen bent of ‘WEBTOP ERROR’ en nog steeds geen outlook.

Jammer om meer dan 30 jaar klant te zijn dat dit niet (snel) opgelost raakt.  Dit is de zevende dag op rij, en vreselijk frustrerend.

 

 

Als Biz klant heb je dan geen nummer van een contactpersoon die je kunt opbellen.

NB. op feestdagen (en weekends) komt hier niemand langs op het forum die van proximus zelf is.

@HadewychT  Hierbij de beloofde ‘foto’s’.

 

 

 

Dank voor uw reactie alvast.  Nee, men wist dat ik Biz klant ben maar van geen contactpersoon of nummer gesproken.

Het wordt alleen maar erger. Al verschillende keren gebeld, telkens ticket en belofte dat men gaat terugbellen, wat niet gebeurt….

Webmail gaat soms heel traag, maar meestal niet.  Melding na inloggen (als dat al lukt):  “Er is een onverwachte fout opgetreden” of “Dit verzoek duurde langer en er is een time-out opgetreden”

Outlook crasht op eerste Pc en op tweede verdwijnen emails in Postvak IN (en met zoekfunctie ook niet meer terug te vinden)

Al verschillende dagen bijna niet kunnen werken. Waar is die “BIZ” support ???

Best dan een reactie afwachten van een Prox medewerker vrijdag.

Hallo,

Ik heb sedert zaterdag 11/12/2021 ook zo een probleem.  Outlook sluit zichzelf af na synchronisatie van skynet mail.  Met een IT-er meer dan twee uur gezocht en outlook opnieuw geïnstalleerd, maar het probleem blijft bestaan.  

Mail komt op ipad of op gsm (proximus webmail app) ook fout, niet of veel te laat binnen.  

Gisteren dan belangrijke mails via webmail proberen versturen, maar ook daar krijg ik dus terwijl ik de mail nog aan het opstellen ben : Er is een onverwachte fout opgetreden.  En bij het verzenden (nadat de mail opnieuw opgesteld is) krijg ik WEBTOP ERROR als fout.

Deze morgen dan naar Proximus gebeld en de operator liet mij een hard reset van mijn bbox doen (had daar twijfels over vermits ik op GSM via 4G ook problemen ondervind) maar enfin, dit toch gedaan en opnieuw hetzelfde probleem.

Opnieuw gebeld met Proximus en dan kreeg ik de boodschap dat zij niets met outlook te maken hebben (ok begrijp ik) en dat er wel problemen zijn/waren met webmail maar dat ik ook een andere browser moest gebruiken.  Meer kon men niet doen.

Opnieuw een ganse morgen met IT-er gezocht, die heeft ook weer van alles geprobeerd en instellingen gewijzigd en ook oude mails die van een vorige PC kwamen verwijderd (misschien lag daar plots het synchronisatie probleem) maar niets hielp.  

We zijn dus al met 2 ongeveer een zestal uur daar mee bezig geweest, helaas zonder oplossing.

Het is duidelijk een synchronisatie probleem bij Proximus.  Ik was een mail verwachtende en om 12:35 was die er niet.  Om 12:39 uiteindelijk wel, terwijl in de webmail inbox 12:00 als ontvangstuur staat.

Om de minuut wordt de mail nochtans gesynchroniseerd en ik doe het intussen zelfs nog eens manueel.

Op ipad komt er een mail binnen maar de inhoud wordt niet geladen.

Enz….

Hopelijk kan iemand mij helpen.

 

Reputatie 7
Badge +5

@yves_042 

Via deze link kan je het e-mail adres waar problemen mee zijn registreren.

Dat zijn foutmeldingen die hier regelmatig gemeld werden en waar Proximus volop mee bezig is.
NB: Proximus werkt hiervoor ook met een extern bedrijf CISCO, maar dit louter ter bijkomende info.

Het wordt altijd maar gekker.  Ik sta nu op -1 (min 1) e-mail berichten in mijn webmail. 

 

 

Ik hoop dat alles snel opgelost is, want is niet werkbaar zo.

Mail verzenden per GSM

sedert kort kan ik geen mails meer versturen met de gsm

Krijg steeds volgende melding als ik iets wil doen : 

Iemand een oplossing hiervoor?

En ook bij Proximus kan je amper 2 tot max 4 foto’s versturen!!

Hoe kan met dit vergroten?

Bedankt voor de feedback

Gelijkaardige problemen met Outlook client 0365 opgemerkt begin December.

Mail via mobiel & web geen probleem.

Outook start op en na enkele sec sluit deze zonder foutmelding. Zelfde gedrag in safe mode.

Event viewer melding opgezocht maar office repair of reinstall helpt niet.  Op dezelfde pc staat nog een ander gebruikersprofiel gedefinieerd, als er daar mee wordt aangelogged komt de mail wel binnen op de Outlook client.  Dit is een volledig ander profiel en een andere proximus mailbox wel te verstaan.
Op een andere pc geeft de Outlook client met “mijn” configuratie hetzelfde probleem.

Als ik het paswoord op de SMTP config weghaal komen de mails binnen en blijft de outlook client open. Als ik dan het paswoord ingeef in de popup voor SMTP crashed de client meteen.

(De test mail in Outlook nadat de config is aangepast is succesvol.)
 

Sinds deze ochtend is mijn mailbox uit outlook verdwenen en als die terug wil installeren krijg ik steeds de volgende boodschap ‘unable to verify account name or password’. beide zijn nochtans ongewijzigd gebleven en alle velden staan juist ingevuld. Al een hele voormiddag verloren door te proberen die mailbox terug te installeren. Wat een gedoe en niks resultaat! Nog steeds geen e-mails. 

Ter info: er zijn problemen bij proximus met het Mail sysyteem zoals gemeld op hun contactpagina 

www.proximus.be/contact 

Reputatie 7
Badge +5

@Klaas168 Heb je nog steeds een probleem met de webmail? Maak je al gebruik van de nieuw lay-out?

Helaas hebben wij geen zicht op eventuele problemen met outlook.

Reageer