Vraag

Email problemen

  • 10 November 2021
  • 30 reacties
  • 3231 Bekeken

Ticket 8865900

Als business klant al een hele dag aan het wachten….

Probleem met mail (IMAP / gisteren plots begonnen) 

Webmail gaat zeer traag, mails soms met half uur vertraging voor ontvangen.

MS-Outlook op ene computer: crasht bij opstarten

MS-Outlook op andere computer: mails in postvak IN verdwijnen wanneer eenmaal aangeklikt

Paswoord reeds veranderd. 

Geen verbetering en vooral: geen opvolging.  Probleem is reeds 2x telefonisch gemeld maar niemand antwoord, ook chat werkt niet.

Moet ik zo zaken doen ? Vandaag verlies geleden door slechte communicatie.


30 reacties

Ondertussen mijn mail geregistreerd op de site.

Volgende work-around helpt momenteel, wel beetje omslachtig, maar wou ik toch delen op dit forum.

In microsoft outlook 365 kun je via Bestand→ Accountinstellingen→ profielen beheren→ e-mail accounts, terug aan een manuele manier van instellen van accounts. 

Via die manier kun je een ‘hoofdmap’ creeren op je lokale toestel (in een van de tabs - ik heb die ‘Root’ genoemd, maar je hebt vrije keuze), en krijg je een propere account die enkel de mappen Postvak In / Concepten / Verzonden items / Verwijderde items /Ongewenste e-mail / Postvak Uit en Zoekmappen installeert. 

De bestaande map structuur wordt niet aangemaakt - en de client blijft stabiel (geen crashes meer).

Dit zou kunnen wijzen op een conflict tijdens het synchronizeren van bepaalde historische mappen waar misschien een of andere entry door de microsoft outlook 365 slecht verteerd wordt. 

Via de webclient (en alle andere werkende clients) zie je nu de volledige mapstructuur, inclusief de nieuwe ‘Root’ map die werd aangemaakt, nu kun je die mappen die je ook op je PC wilt zien in de webmail applicatie gewoon verplaatsen onder de ‘Root’ map.

hopelijk wordt het euvel met de crashende synchs snel opgelost.

Na 3 maand eindelijk opgelost zonder iets te wijzigen aan m’n lokale configuratie. Emails bekijken via een outlook 365 client werkt weer. 
De workaround via smartphone werkte voor mij maar kan me inbeelden dat dit voor sommige mensen niet evident was.

 

 

 

vraag mij toch af wat heeft “outlook” met proximus mail van doen?

vraag mij toch af wat heeft “outlook” met proximus mail van doen?

Sommige mensen werken nu eenmaal liever met een mail programma (Outlook, Thunderbird, Pegasus, ...) dan met Proximus webmail of app.
Het is gewoon een eigen keuze. Zo verkies ik Thunderbird, mijn mailadressen beheerd binnen 1 enkele applicatie, samen met mijn agenda. Outlook kan mij daarentegen niet bekoren.

akkoord maar volgens ik opmaak uit de eerste vraag (probleem) gaat het toch over proximus mail en niet over outlook.

dit is hoogst verwarrend want, de uit, de prullenbak verwijderde mails  zijn niet meer te recupereren.
Spreek uit eigen ondervinding.

Reageer