Vraag

Email problemen

  • 10 November 2021
  • 30 reacties
  • 3222 Bekeken

Ticket 8865900

Als business klant al een hele dag aan het wachten….

Probleem met mail (IMAP / gisteren plots begonnen) 

Webmail gaat zeer traag, mails soms met half uur vertraging voor ontvangen.

MS-Outlook op ene computer: crasht bij opstarten

MS-Outlook op andere computer: mails in postvak IN verdwijnen wanneer eenmaal aangeklikt

Paswoord reeds veranderd. 

Geen verbetering en vooral: geen opvolging.  Probleem is reeds 2x telefonisch gemeld maar niemand antwoord, ook chat werkt niet.

Moet ik zo zaken doen ? Vandaag verlies geleden door slechte communicatie.


30 reacties

Als Biz klant heb je dan geen nummer van een contactpersoon die je kunt opbellen.

NB. op feestdagen (en weekends) komt hier niemand langs op het forum die van proximus zelf is.

Dank voor uw reactie alvast.  Nee, men wist dat ik Biz klant ben maar van geen contactpersoon of nummer gesproken.

Best dan een reactie afwachten van een Prox medewerker vrijdag.

Reputatie 7
Badge +5

@Klaas168 Heb je nog steeds een probleem met de webmail? Maak je al gebruik van de nieuw lay-out?

Helaas hebben wij geen zicht op eventuele problemen met outlook.

Het wordt alleen maar erger. Al verschillende keren gebeld, telkens ticket en belofte dat men gaat terugbellen, wat niet gebeurt….

Webmail gaat soms heel traag, maar meestal niet.  Melding na inloggen (als dat al lukt):  “Er is een onverwachte fout opgetreden” of “Dit verzoek duurde langer en er is een time-out opgetreden”

Outlook crasht op eerste Pc en op tweede verdwijnen emails in Postvak IN (en met zoekfunctie ook niet meer terug te vinden)

Al verschillende dagen bijna niet kunnen werken. Waar is die “BIZ” support ???

Probleem opgelost, einde van de nachtmerrie ?  Aangezien je bij Proximus geen contactpersoon krijgt toegewezen laat ik het dan maar via deze weg weten.  Toch vriendelijk bezoek gehad vandaag van twee jonge kerels van Proximus nadat ik voor de … keer gebeld had naar de … veelste persoon en ik voor de … keer alles opnieuw had uitgelegd…. Dat er problemen waren gisteren met de webmail, dat kon ik maar ruiken, werd nergens meegedeeld.

De support ter plaatse heeft het niet kunnen oplossen.  Aangezien de webmail terug functioneerde (na roll out van nieuwe versie voorbije dagen ?)  lag het probleem volgens hen niet bij Proximus maar bij (hemel !) Microsoft. 

Zou best kunnen, ware het niet dat ik het al op een zestal computers had uitgeprobeerd .  Die zouden dan allemaal verkeerd geconfigureerd moeten geweest zijn.  Vreemde logica.

Wat bleek volgens mij nu, wat ontdekte ik via de webmail: Om de een of andere reden werden sinds vorige week oude emails van een afgesloten POP account terug meegesynchroniseerd naar mijn huidig IMAP account en kwamen die allemaal in het Postvak IN.  Blijkbaar verteert Outlook dit niet, de ene versie laat alle mails verdwijnen in het postvak IN,  de andere crasht gewoon.  Over wie verantwoordelijk is voor dit gewijzigde gedrag durf ik mij niet uitspreken.

Via webmail heb ik al die oude POP mails naar een nieuwe map verplaatst.  Sindsdien werkt alles terug.

Hopelijk kan deze info voor iemand van nut zijn.  En het support systeem van Proximus zou beter eens opnieuw uitgedacht worden lijkt me.  Had ik wat meer tijd, ik zou er graag aan mee helpen.

Blijkbaar verteert Outlook dit niet, de ene versie laat alle mails verdwijnen in het postvak IN,  de andere crasht gewoon

@Klaas168 Dus dan zit Microsoft, of beter gezegd Microsoft hun outlook applicatie, er ook voor een deel tussen als die crasht als er teveel mails in de inbox komen.

Welke versie van Outlook heb je dan ? want het kan zijn dat het niet met alle outlook versies het geval is, en ook interessant om weten als er nog zijn die dit probleem ondervinden.

Dit is MS-Outlook Office 365 met steeds de laatste versie.  Eén op Windows 11 (die crasht), 3 andere geprobeerd op verschillende Windows 10 PC’s: één laat mails verdwijnen, andere 2 crashen. Ook een heel oude versie op Macbook crasht.  Iphone outlook gaf ook niets meer (blanco postvak IN).  Voor Pc’s gaf na opzoeken de Windows event viewer een foutcode voor outlook.exe : 0xc000005.  Heb daar de oplossing voor gegoogled en op één PC geprobeerd met opstarten in safe modes, nieuwe Outlook profielen, add-ins uitschakelen, repair tools en firewall instellingen, … Allemaal moeite en heel veel tijd voor niets. Dus 6 verschillende toestellen die - na verplaatsen met webmail van die oude POP berichten die weet ik veel vanwaar ineens kwamen opdagen- meteen vanzelf synchroniseerden en terug feilloos werken zonder ook maar één aanpassing ! 

Ok, bedankt voor je bijkomende verduidelijking.

Hallo,

Ik heb sedert zaterdag 11/12/2021 ook zo een probleem.  Outlook sluit zichzelf af na synchronisatie van skynet mail.  Met een IT-er meer dan twee uur gezocht en outlook opnieuw geïnstalleerd, maar het probleem blijft bestaan.  

Mail komt op ipad of op gsm (proximus webmail app) ook fout, niet of veel te laat binnen.  

Gisteren dan belangrijke mails via webmail proberen versturen, maar ook daar krijg ik dus terwijl ik de mail nog aan het opstellen ben : Er is een onverwachte fout opgetreden.  En bij het verzenden (nadat de mail opnieuw opgesteld is) krijg ik WEBTOP ERROR als fout.

Deze morgen dan naar Proximus gebeld en de operator liet mij een hard reset van mijn bbox doen (had daar twijfels over vermits ik op GSM via 4G ook problemen ondervind) maar enfin, dit toch gedaan en opnieuw hetzelfde probleem.

Opnieuw gebeld met Proximus en dan kreeg ik de boodschap dat zij niets met outlook te maken hebben (ok begrijp ik) en dat er wel problemen zijn/waren met webmail maar dat ik ook een andere browser moest gebruiken.  Meer kon men niet doen.

Opnieuw een ganse morgen met IT-er gezocht, die heeft ook weer van alles geprobeerd en instellingen gewijzigd en ook oude mails die van een vorige PC kwamen verwijderd (misschien lag daar plots het synchronisatie probleem) maar niets hielp.  

We zijn dus al met 2 ongeveer een zestal uur daar mee bezig geweest, helaas zonder oplossing.

Het is duidelijk een synchronisatie probleem bij Proximus.  Ik was een mail verwachtende en om 12:35 was die er niet.  Om 12:39 uiteindelijk wel, terwijl in de webmail inbox 12:00 als ontvangstuur staat.

Om de minuut wordt de mail nochtans gesynchroniseerd en ik doe het intussen zelfs nog eens manueel.

Op ipad komt er een mail binnen maar de inhoud wordt niet geladen.

Enz….

Hopelijk kan iemand mij helpen.

 

Dat zijn foutmeldingen die hier regelmatig gemeld werden en waar Proximus volop mee bezig is.
NB: Proximus werkt hiervoor ook met een extern bedrijf CISCO, maar dit louter ter bijkomende info.

Het wordt altijd maar gekker.  Ik sta nu op -1 (min 1) e-mail berichten in mijn webmail. 

 

 

Ik hoop dat alles snel opgelost is, want is niet werkbaar zo.

Reputatie 7
Badge +3

@AVANDAELE 

Dit kan met de algemene problemen te maken hebben, heb je al eens uit en terug ingelogd?

 

Groeten

Geert

Ja uiteraard is deze vandaag weg.  Maar de problemen stapelen zich op.  Mail van financiële instantie komt niet onmiddellijk binnen, dus problemen om een activatie te bevestigen waardoor Payconiq niet hergeactiveerd kan worden. Etc…

De raad om een andere webbrowser te gebruiken is ook geen succes, problemen bij webmail blijven dezelfde.  ‘ER IS EEN OVERWACHTE FOUT’ opgetreden terwijl je een mail aan het opstellen bent of ‘WEBTOP ERROR’ en nog steeds geen outlook.

Jammer om meer dan 30 jaar klant te zijn dat dit niet (snel) opgelost raakt.  Dit is de zevende dag op rij, en vreselijk frustrerend.

 

 

@HadewychT  Hierbij de beloofde ‘foto’s’.

 

 

 

Reputatie 7
Badge +4

@AVANDAELE Ik laat het verder onderzoeken. Dankjewel voor je foto’s. Ik geef ze mee in het ticket dat ik hiervoor heb aangemaakt (IM11734100)

Gelijkaardige problemen met Outlook client 0365 opgemerkt begin December.

Mail via mobiel & web geen probleem.

Outook start op en na enkele sec sluit deze zonder foutmelding. Zelfde gedrag in safe mode.

Event viewer melding opgezocht maar office repair of reinstall helpt niet.  Op dezelfde pc staat nog een ander gebruikersprofiel gedefinieerd, als er daar mee wordt aangelogged komt de mail wel binnen op de Outlook client.  Dit is een volledig ander profiel en een andere proximus mailbox wel te verstaan.
Op een andere pc geeft de Outlook client met “mijn” configuratie hetzelfde probleem.

Als ik het paswoord op de SMTP config weghaal komen de mails binnen en blijft de outlook client open. Als ik dan het paswoord ingeef in de popup voor SMTP crashed de client meteen.

(De test mail in Outlook nadat de config is aangepast is succesvol.)
 

Bij mij ook enorme vetraging bij ontabgen emails tot 1u vertraging en emails die verkeerdelijk in spam terechtkomen of emails die helemaal niet toekomen bv van crypto.com

Mail verzenden per GSM

sedert kort kan ik geen mails meer versturen met de gsm

Krijg steeds volgende melding als ik iets wil doen : 

Iemand een oplossing hiervoor?

En ook bij Proximus kan je amper 2 tot max 4 foto’s versturen!!

Hoe kan met dit vergroten?

Bedankt voor de feedback

Sinds deze ochtend is mijn mailbox uit outlook verdwenen en als die terug wil installeren krijg ik steeds de volgende boodschap ‘unable to verify account name or password’. beide zijn nochtans ongewijzigd gebleven en alle velden staan juist ingevuld. Al een hele voormiddag verloren door te proberen die mailbox terug te installeren. Wat een gedoe en niks resultaat! Nog steeds geen e-mails. 

Ter info: er zijn problemen bij proximus met het Mail sysyteem zoals gemeld op hun contactpagina 

www.proximus.be/contact 

Reeds een paar berichten hier gezien die het probleem van de crashende outlook aankaarten. .

Ook bij mij skynet account proberen te herinstalleren, safe-mode geprobeerd, outlook herinstalleerd, alles kan niet baten. Waarschijnlijk een hiccup tussen de outlook client en de IMAP server van proximus.

Zijn hier ondertussen ook oplossingen voor gevonden ?

Reputatie 7
Badge +3

@yves_042 

Sinds enkele maanden ervaren een aantal klanten mailproblemen die zeer uiteenlopend zijn. De oorzaak is een leverancier en met hem blijven we dit escaleren.

Je mag in de opmerkingen van het forumprofiel toevoegen wat zich er exact voor doet en sinds wanneer zodat we dit ook nog eens kunnen doorgeven aan onze engineers.

Alvast onze excuses voor het ongemak.

 

Geert

opmerking: tekstveld “opmerkingen” is voor ons het (privé) tekstveld “ticket” in ons → ForumProfiel.

Reputatie 7
Badge +5

@yves_042 

Via deze link kan je het e-mail adres waar problemen mee zijn registreren.

Reageer