Beantwoord

Email probleem, hoe zet ik "tijdelijk" van imap terug naar pop3 account?

  • 6 February 2018
  • 3 reacties
  • 2005 Bekeken

Hallo iedereen, ik ben Briti en heb een vraag, ik werk met Incredimail en op 26 januari neem ik nog een backup van onze email accounts, dit omdat ik de indruk had dat de pc niet correct werkte. Na een "opkuis" van de pc, herinstalleer ik terug mijn Incredimail en hij zette dan automatisch alle skynet accounts er terug in, dan installeer ik de de eerder gemaakte backup (backup progr van Incredimail) en wat bleek, niets, maar dan ook niets stond er terug! de aangemaakte mappen van 3 jaar van mijn werk "foetchi", alle belangrijke privémails "ook foetchi"!! nu ik heb dit in het verleden al heel dikwijls gedaan en het werkte altijd correct, alle backups staan netjes op m'n pc, dus ik gaan zoeken aan wat dit kon en kan liggen, telkens ik iets moet instellen waar ik niet veel van ken, neem ik voor alle zekerheid een printscreen, ik vergeleek die printscreens van eerdere instellingen met de huidige instellingen en vroeger (dus voor 26 jan) stond dit in een POP account... nu is dat een IMAP account,
Mijn vraag kan ik mijn proximus tijdelijk terug zetten naar een POP3 account, want ik veronderstel dat de backup alleen op dat POP3 account gaat? kan dat? (en daarna weer terug naar imap)
Nu met de imap instellingen, ik heb nu al een aantal keer terug een backup genomen, en dit werkt nu terug correct,
Dus ik denk dat de backup die ik nam toen het nog POP3 was (26 jan), niet kan herstellen op het huidige IMAP account, en dan denk je, ach alles safe, ik heb heel wat backups.... niet dus!
Kan mij iemand helpen, alvast veel dank!
icon

Beste antwoord door RobrechtB 7 February 2018, 21:02

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Dag Brigitte, normaal gezien worden bij een pop account de mails van de server gehaald en opgeslagen op de computer. Indien mails dan verloren gaan kan proximus hier helaas niets meer aan veranderen. De mails die echter niet van de mailserver zijn verwijderd als je met imap zou werken zouden er dus wel nog moeten opstaan. Je kan dit best eens checken door aan te melden op de webmail via https://webmail.proximus.be/?new_lang=nl MVG, Wim
Hallo Wim, dank je voor je antwoord, dat is nu net het probleem, ik heb een backup staan van al die emails, op mn pc, en ook nog op een externe schijf.... maar die backup is genomen toen mijn account een pop account was, en nu werkt die niet als het imap is
Kan ik van imap terug naar pop?
want als ik gewoon de instelling wijzig in mijn Incredimail van imap naar pop.skynet.be en de serverpoorten aanpas naar 110 werkt dit niet, ik moet dat waarschijnlijk ergens veranderen bij proximus zelf?
Dank u wel voor de hulp
Reputatie 7
Badge +4
Je kan je email terug instellen als pop3 op je computer.

Je vind meer info op http://bgctv.skynetblogs.be/

De standaard SMTP serves op poort 25 kan je enkel gebruiken
op het netwerk van de betreffende provider zelf.
SMTP servers met authenticatie op andere poorten bv.587
kan men normaal vanaf overal gebruiken.
POP3-berichten-op-meerdere-computers-lezen (support.office.com)

    Inkomende mailserver
  • Adres: imap.proximus.be
  • Beveiliging: SSL
  • Poort: 993


Verkiest u POP3 boven IMAP
Adres: pop.proximus.be
Poort: 995
Beveiliging: SSL
Uitgaande mailserver

  • Adres: relay.proximus.be
  • Beveiliging: STARTTLS (or TLS)
  • Poort: 587
  • Authentificatie: Ja

Reageer