Vraag

Email contacten importeren in Proximus webmail lukt niet


Ik probeer mijn email contacten vanuit WLM te importeren in mijn Proximus webmail in CSV formaat zoals gevraagd maar zonder succes. Ik krijg steeds het bericht: “er konden geen contactgegevens worden gelezen uit het geimporteerd bestand”. Ik heb ook contacten geimporteerd uit mijn Outlook, ook zonder succes. Steeds hetzelfde fout bericht. Enig idee wat de oorzaak kan zijn? Kan er iets mis zijn met de CSV indeling 


14 reacties

Reputatie 7
Badge +4

@gielenje Contactpersonen importeren (proximus.be)

Op bovenstaande link vind je de procedure om je contacten te importen. Als dit niet lukt kan het inderdaad iets met het bestand te maken hebben. 

De procedure uitgelegd in de link is exact de manier waarop ik de import tracht te doen zonder succes. Ik heb nu de CSV file aangepast en verkleint met Excel door alleen de voornaam, naam en het mail adres te behouden in de lijsten, ook zonder succes. Er is dus een probleem met webmail. Bedankt om dit eens te bekijken. Tip, misschien zelf eens een CSV file uploaden in uw webmail? 

Aan Hadewych T, is er nog steeds geen oplossing voor het uploaden van een CSV contackten file in webmail?

Alvast bedankt voor de info.

Ik heb het ook geprobeerd om een .csv bestand te importeren en het lukt ook niet. Hoe krijgen wij in hemelsnaam onze contacten geïmporteerd?

Reputatie 7
Badge +5

@Marvan De manier om je contacten te importeren is uitgelegd in de bovenstaande link. Dit is op dit moment de enige manier om dit te doen.

Ik heb alles precies gedaan zoals in die link uitgelegd werd. Ik heb zelfs het .csv bestand geopend in kladblok en overal de ; vervangen door ,

Daar dat gewijzigde bestand proberen te importeren in de webmail, maar dat lukt ook niet.

Ik krijg steeds dezelfde foutmelding zoals gielenje krijgt.

Ik heb een chat gedaan met proximus en daar blijkt dat je één per één  zelf jouw contacten moet invoeren en dat het niet lukt met exporteren en importeren.

Hoe is dat nu toch mogelijk? Een honderdtal contacten handmatig invoeren is toch niet meer van deze tijd.

Reputatie 7
Badge +3

@Marvan De manier om je contacten te importeren is uitgelegd in de bovenstaande link. Dit is op dit moment de enige manier om dit te doen.

@DaisyS  heb het net ook nog eens geprobeerd zoals beschreven in de link Contactpersonen importeren (proximus.be)

Contactpersonen importeren

Ga als volgt te werk om contactpersonen te importeren:

Het dialoogvenster Contactpersonen importeren wordt weergegeven.

Het bestandsvenster wordt weergegeven.

  1. Selecteer het tabblad Contactpersonen.
  2. Klik op de werkbalk op Meer.
  3. Selecteer Contactpersonen importeren.
  4. Klik op Bestand selecteren.
  5. Blader naar het bestand dat u wilt koppelen en selecteer dit.
  6. Klik op Openen om uw bestand te koppelen.
  7. Klik op Uploaden.

Contacten in CVS formaat importeren lukt niet , steeds foutmelding

 

vCard (VCF) indeling gaat alleen individueel , is uren werk om contacten toe te voegen. Als vCard (VCF)  omgezet word naar CVS bestand ook foutmelding bij het importeren.

Inderdaad Pat 52, zowel csv als vcf bestanden wil de webmail niet importeren.

Ik heb zelfs geprobeerd om slechts één contact te exporteren en daarna te importeren en zelfs dat lukt niet.

@Marvan Is een probleem dat  hier al een tijd gemeld wordt en blijkbaar nog niet opgelost is.

Reputatie 7
Badge +5

@Marvan Kan je je klantgegevens toevoegen aan je forumprofiel? Dan kijken we het voor je na.

 

@DaisyS  Waar moet ik mijn klantgegevens toevoegen aan mijn forumprofiel?

In My proximus staat alles correct ingevuld hoor.

Leg anders even uit waar ik eventuele ontbrekende gegevens moet aanvullen. Dank bij voorbaat.

@DaisyS 

Ondertussen heb ik gevonden hoe ik mijn klantgegevens aan mijn forumprofiel kan toevoegen. Dat heb ik dan ook onmiddellijk aangepast.

Mvg

Reputatie 7
Badge +5

@Marvan Ik heb een ticket aangemaakt en dit toegevoegd aan je forumprofiel.

Ik heb hier zelf ook mee gesukkeld, wat een knoeiboel.

 

Het is hier gelukt met de volgende stappen:

  1. Gebruik eerst de webmail om contacten te exporteren. Zo krijg je een CSV bestand in het juiste formaat.
  2. Open dit bestand met excel (je kan CSV data importeren), wis de bestaande contacten en plak je eigen contactdata in de juiste kolommen
  3. Kies “opslaan als” en bewaar dit bestand als CSV. Er zijn verschillende CSV opties. Je wil de “eenvoudigste”. Bij mij noemt dat gewoon “Comma Separated Values (CSV)”, dus niks speciaal met MS DOS er in, of UTF8.
  4. Open dit CSV bestand met een gewone teksteditor (bvb Notepad++ of Sublime). Je ziet nu allemaal kolomnamen, en ook je emailadressen, met een ; tussen elke kolom. 
  5. Doe “Find/replace” en vervang elke ; door een gewone ,
  6. Bewaar het bestand en importeer via de webmail

Reageer