Beantwoord

email aan anderen gericht

  • 18 April 2021
  • 6 reacties
  • 76 Bekeken

Reputatie 2
Badge

Ik kreeg al meerdere keren phishing mails die niet aan mij gericht zijn en waar mijn naam en/of mailadres niet in vermeld staat. 

Ik stuur ze door naar ‘verdacht’ en maak een filter op de verzender, maar puur uit nieuwsgierigheid: 

Kan iemand me uitleggen hoe dat kan?

 

icon

Beste antwoord door Martin 18 April 2021, 10:01

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

6 reacties

dat kun je zelf ook door naast de persoon waar je een bericht wil naar toesturen ook een BCC (blinde kopie) sturen naar een ander of meerdere andere personen die persoon naar waar je die mail stuurt ziet dan niet naar wie je nog allemaal aangeschreven hebt.

Met de BCC kunt u ook een e-mail sturen naar een groep mensen die elkaars e-mailadres niet mogen of niet hoeven te kennen bv.

Je kan ook in CC werken maar dan zit iedereen de mailadressen van wie je geadresseerd hebt.

zie ook → Carbon copy - Wikipedia

Reputatie 2
Badge

Natuurlijk… Dat ik daar zelf niet aan dacht?!  Dom dom dom..

Bedankt!

Reputatie 2
Badge

Hoewel, dan ziet die persoon aan wie de BC gestuurd is toch nog wel zijn eigen naam?

zie bv. ook deze uitleg hier → https://support.google.com/mail/answer/10313?hl=nl

Reputatie 2
Badge

Ik ben eens gaan kijken. Ik lees er iets van Daar staat “Als ‘X-Forwarded_For’ enz… 

Als ik verder zoek in Meer, blijkt dat er niet te staan, maar ik kom wel 3 keer   iets tegen met een X-sender ( “x-sender="info@newsletter.leshop.ch" is er een van).

Zouden die hun mail dan gehackt zijn en worden de phishingmails dan via hen verstuurd?.. 

Dat zou kunnen of een iemand anders die voor Leshop.ch instaat voor reclame en publiciteit !!??

als je surft naar Leshop.ch kom je tenslotte hier terecht → Migros Online, the leading Swiss online supermarket • Migros Online