Vraag

E-mailadres verwijderen

  • 26 October 2018
  • 7 reacties
  • 2552 Bekeken

ik krijg regelmatig ongewenste mail op een emailadres dat ik zelf niet meer gebruik. Hoe kan ik dat emailadres verwijderen ?

7 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Paul, over welk emailadres gaat het precies? Kan je ons dit even via een privé bericht doorsturen?
Grtjs, Charlotte.
https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679
kan u mij even gidsen ? hoe stuur ik een privébericht ?
Reputatie 7
Badge +4
De link om een privé bericht te sturen Paul, staat in bovenstaand antwoord. Ik kopieer die hier ook nog even:

https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679
Reputatie 4
Badge +1
Als je dat e-mail adres zelf niet meer gebruikt , hoef je het ook niet meer te raadplegen.. Hoe kan je dan nog mail ontvangen, als je dat adres zelf niet meer opvraagt ??? snap ik even niet ?
En , als je een e-mail adres enkele maanden (tot jaren afhankelijk van provider) , niet zelf meer aanroept, komt dat op non-actief en wordt na een waarschuwing verwijderd bij die provider. DUS zelf niet meer gebruiken , heb je er ook geen last meer van
(Waarom je daar mail krijgt is ander verhaal: bots genereren zelf of zoeken bestaande e-mailadressen en sturen daar berichten naartoe/ als je erop reageert, weten ze dat het een echt en actief adres is. Dus nooit antwoorden op ongevraagde mail. Indien je een emailclient hebt die je mail afhandelt(bvb "mailwasher" of kan ook in Incredimail denk ik, kan je instellen om die ongewenste mail te beantwoorden als "dit adres bestaat niet", net alsof het van je ISP zou komen(bouncen heet dat)
Beste Fonz, zoveel ken ik er ook niet van. Ik ben een gebruiker, maar zeker geen kenner … Het emailadres waarvan sprake was een "alias". De ongewenste mails komen binnen via die "alias" in de mailbox die door mijn echtgenote nog in gebruik is. Mijn alias is ondertussen verwijderd, hopelijk is het probleem van ongewenste mail daarmee opgelost. Bedankt voor je reactie.
Dit zal inderdaad de goede oplossing zijn
PS: dit is de goede oplossing als je de alias in je proximus/skynet mail account (mailbox van echtgenote) zelf verwijderd hebt wel te verstaan, want als je alleen je alias account in je mail programma zou verwijderd hebben dan blijven die mails naar je alias verstuurd verder in de mailbox van je echtgenote toekomen aangezien een alias naar gekoppeld is aan deze mailbox.

Reageer