Skip to main content

vandaag de nieuwe modem willen installeren, maar werkt dus niet, dus op internet eens zitten zoeken en blijkbaar zou er ook een DSL-splitter moeten bijzitten, maar die zit er dus niet bij.

op internet ook te vinden dat je dan naar de winkel moet, leuk in deze coronatijden.

en bellen of mailen werkt ook al heel goed via myproximus, dus probeer ik maar eens via het forum.

nog mensen die deze nalatigheid meegemaakt hebben?

als je lijn stubs bevat (bv een reflectie geeft bvb door lijnaftakking ...) dan kan het zijn dat de ene modem tov de andere daarvoor gevoeliger is, was je oude modem geen bbox2 en je nieuwe nu een bbox3v+, nee?

Daarom dat ik vraag of je lijn rechtstreeks loopt van de ingang van proximus tot aan je bbox zonder andere obstakels!

Wat ik altijd doe als test bi twijfel aan de binnenleiding is de kabel die va, prox binnen komt direct op de bbox aansluiten dan ben ik zeker dat mijn binnenlijn er al dan iets zou kunnen mee te maken hebben


@Proximus_Medewerkers, Toch nog een vraagje aan Proximus zelf :

Kan een VDSL splitter ook opgestuurd worden net zoals remotes, bboxen en decoders kunnen opgestuurd worden


hi splitters zelf kunnen we jammer genoeg niet opsturen


Fyi

https://www.proximus.be/support/nl/id_cr_contact/particulieren/support/contacteer-onze-klantendienst.html

stuur een e-mail - ik heb een andere vraag

of

Proximus Klantendienst Residentiëel

Koning Albert II laan 27

1030 Brussel

of

gewoon via dit forum 

 

→ 

misschien maar naar een Proximus center gaan (op afspraak met vermelding dat u een DSL-splitter moet hebben) 

 

 


de soap is opgelost, dinsdag gebeld en de splitter ging opgestuurd worden.

gisteren ten laatste ging ik die ontvangen.

vandaag teruggebeld, want uiteraard niets ontvangen en na 36 minuten aan de lijn te hangen zeggen wordt er mij doodleuk gezegd dat ze dat niet doen, een splitter opsturen dat ik naar de winkel moet.

kan er hier mij iemand wegwijs maken om een klacht in te dienen, want dat is ook al iets dat niet vanzelf lukt.

is proximus eigenlijk een bedrijf dat technologisch wel werk, want hun site werkt niet en de hulp, zowel via internet als telefonisch is erbarmelijk???


Communiceren met Proximus is een zeer moeilijke oefening. Er bestaan verschillende manieren die niet werken, niet beantwoord worden, die u uren doet verliezen, ...Wat me ooit het beste lukte om een klacht in te dienen is een simpele brief naar Mr ….’’, CEO van Proximus, …...Het adres hierboven is nog altijd juist. Binnen de twee dagen had ik een mail van een naaste medewerker. Dat mailadres heb ik nog, maar hou dat voor mij. Ik misbruik brieven schrijven  niet, en je moet ook zeker zijn van je gelijk. Laat het dus efkens bezinken, een goede brief schrijf je enkel in rustige toestand. 
Of probeer anders  eens een mail naar Guillaume.boutin@proximus.com Als het een foutbericht geeft zeg het dan, ik probeer een lijst aan te leggen van werkende mailadressen naar Proximus.  Veel heb ik er nog niet.


Volgens mij hebben ze nog nooit splitters apart opgestuurd, ik heb de mijn e ook moeten halen in een proximus schop toen hij defect was.


Maar als ze het beloven ? Splitters moeten in hun doos zitten. Volgens de website van Proximus hé. Wees ne keer positief voor de klant. Die wil gewoon wat hem toekomt. En dat is toch maar normaal. 


@Cvanloon 

Fyi

https://www.proximus.com/nl/governance/executive-committee.html


ik zal het voor de zoveelste keer nog eens duidelijk herhalen, dat wat ik hier post is , wat ik in de realiteit zelf meemaak en alsook wat ik kan afleiden wat er in het verleden omtrent splitters meeleveren, gebeurd is aan de vele reacties gedurende vele jaren gepost werd, en ik herhaal het nog eens dat ik net zoals vele anderen in de doos van de bbox de laatste jaren geen splitters meer heb zien zitten en dat ik er ook gene heb opgestuurd gekregen of denk je soms dat ik zelf liever naar een prox center zou gaan om er zelf tijd te moeten insteken om er een te gaan halen ipv gewoon er ene aan huis opgestuurd te krijgen netjes in mijn pollekes gestopt, wie niet!.
Ik ben net zoals u en zovele anderen hier een doodgewone  proximus klant die net het zelfde meemaak als zovele anderen zowel  het positieve als het negatieve, ik zou net zoals alle anderen willen hebben dat de service heel  klantvriendelijk zou zijn en vlotjes afgehandeld wordt zonder poespas en dat als er inderdaad iets beloofd wordt dat dit ook zou moeten gebeuren. 

Ik zou een dwaas zijn van zelf als klant negatief te zijn tov een klant, maar je moet nu ook niet verwachten dat ik ga liegen en zeggen ik heb er wel enen gekregen of er zat wel een bij mij in de doos of ze hebben mij er wel ene opgestuurd, precies of ze dan ineens ene gaan opsturen omdat ik dat hier gezegd zou hebben, en als ze er toch enen zouden opsturen Dieter, dan zou ik alleen maar een dikke duim omhoog opsteken.


@Cvanloon

Fyi

https://www.proximus.com/nl/governance/executive-committee.html

Bedankt. Dat had ik inderdaad al eens gezien, naar een technische directeur zou ik al wel eens durven een mail te sturen indien een technisch probleem blijft aanslepen. Die stuurt dat dan door naar een van zijn medewerkers. 
Ik vind dat Proximus zijn gans communicatiesysteem naar de klant toe zou moeten herzien. Zeker de wachtrijen, de opleiding van de mensen van de helpdesk , het er voor zorgen dat de helpdesk simpel kan terug vallen op een hoger niveau als ze het niet echt weten, ...Van de helpdesk krijg je toch maar standaardantwoorden die op hun fiches staan. Persoonlijk bel ik niet meer, ik weet wat ze gaan zeggen. Wat ik absoluut niet begrijp is dat ze een afkeer hebben van gemaild te worden. Ooit zei eens iemand : dan krijgen we te veel mails. Ik zeg dan : maak betere systemen en software die minder problemen geven. Het klassieke voorbeeld is toch het koppelen van pickx aan een account. Ze zouden beter hun software verbeteren,  dan moeten ze veel minder manueel koppelen. 

 

 


vorige week donderdag (10 september) dus naar een proximus center geweest, op afspraak, maar gewoon in de rij kunnen aanschuiven want ze wisten van geen afspraak. Mijn beklag gedaan en zelfs gezegd dat ik al een klacht bij de ombudsdienst lopende had en gans het verhaal gedaan dat ik het beu was om van het kastje naar de muur gestuurd te worden en weet je wat die zei. wij hebben geen DSL-splitter hier in de winkel, die kan alleen opgestuurd worden?????????

is dit nu onkunde of onwil?

dus ik zeg dan toch maar allé stuur hem dan op en ik ging hem maandag 14 september ontvangen en ik ging er nog bericht van krijgen. geen email, geen sms en geen DSL-splitter.

proximus weer op zijn best.

is er hier eigenlijk iemand van proximus die mij wel eens kan zeggen hoe het in elkaar zit?

en vooraleer ik weer een antwoord krijg dat ik dat niet nodig heb, waarom werkt de nieuwe modem dan niet als ik alleen maar de stroomkabel vervangen heb?

alles lichtjes die moeten branden, branden, maar internet niet.


Aangezien tegenwoordig de bbox’en alleen nog maar opgestuurd worden en dus niet meer verkrijgbaar zijn in een prox shop zou het ook logisch zijn dat die splitter ook moet opgestuurd worden, maar inderdaad Proximus zou hier wel omtrent een duidelijke informatie moeten over geven .


Wat ik al jaren geleden op de site van Proximus had gezien en wat iedereen anders zag. Als een 

bbox opgestuurd wordt zit er een splitter in dezelfde doos. Het is zo simpel als ze doen wat ze zeggen.


ja vroeger, net zoals je decoder omgeruild moest worden stak er ook een remote bij en nu ook niet meer, zoals ze zeggen vroeger is voorbij :relaxed:

Het voornaamste is dat als je een nodig hebt dat ze wel direct één opsturen en in feite zou dit ook moeten kunnen met een VDSL splitter.


het erge is dat ze zowel telefonisch als in in een proximus center mij al twee keer gezegd hebben dat ze hem gaan opsturen.


Als je geen vaste telefoon gebruikt is het natuurlijk simpel, dan sluit je gewoon je bbox aan net of je een telefoon aansluit en heb je zelfs geen vdsl splitter nodig.

 


wij hebben geen vaste telefoon en toch werkt het spel niet. daarom dat ik ook niet zeker ben dat een DSL-splitter de oplossing is, maar het is het enige waar ik kan aan denken als ik op de site kijk. Maar mijn vorige modem werkt nog steeds zonder


Dus je sluit je nieuwe modem identiek op de zelfde manier aan als de oude en de nieuwe werkt niet dan moet er inderdaad iets verkeerd zijn met deze modem!

Maar je moet wel zeker zijn dat er bv geen oude ADSL filter of ander telefoon enz… op de lijn staan

Ook dat er geen lijnaftakking zit op je binnenlijn, dus je lijn waarop je de bbox aansluit moet recht op recht verlopen tussen het punt waar prox binnen komt en je bbox, zonder dat er een andere lijn op afgetakt staat naar bvb een andere kamer .


allemaal goed en wel (dit is het geval), maar waarom werkt mijn oude dan wel nog steeds?


Bij de installatie van een bbox zegt Proximus dat je eerst alle bestaande apparaten ook de splitter moet verwijderen. Dus ook de bestaande splitter moet je vervangen. Weet ik veel. De geleverde splitter is misschien van een nieuw type, is beter, de oude gaat soms kapot, kost ook niet veel hè..

 


Als de modem een Bbox 3 v+ van Sagem is dan is een splitter in feite niet meer nodig, want hier zit er bij mij ook geen splitter meer in en het bellen verloopt dan via het internet ( VOIP )


Dat is inderdaad alleen als je op een voip lijn zit en niet op een klassieke telefonie lijn.

Maar als je geen vaste telefoon hebt en ook geen voip lijn (dus geen voip bbox nodig ook) dan kun je ook zonder VDSL filter werken, maar dan moet je wel oppassen dat je lijn die eventueel naar binnenhuis loopt geen stubs bevat , dus in dit geval best je direct je bbox aansluiten op de twee draadjes die binnenkomen van proximus en de rest losleggen als je die binnenlijn niet nodig hebt.

Bv in mijn geval ik heb een bbox3V+ maar heb nog een klassieke lijn dus moet ik een splitter gebruiken.

zie voor meer uitleg: telefoon aansluiten op Klassieke vaste lijn of VoIP-lijn? → 

→ https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_cable_fix/particulieren/support/telefonie/telefoon-en-fax/telefoons/de-aansluiting-van-je-telefoontoestellen-en-vaste-lijn-controleren.html


@Dieter18 Als je modem vervangen wordt heb je geen nieuwe splitter nodig. Tenzij je deze ook verwijderd hebt, zit deze nog op het aansluitpunt waar je lijn binnenkomt en is geïnstalleerd bij de installatie van de lijn. Het enige wat je moet vervangen is de stroomkabel. De andere kabels kan je eventueel nog gebruiken van je oude modem. 


of gaat het mss om en nieuwe aansluiting ?

NB: bvb als test , zou het in elk geval moeten werken als je de modem enkel en alleen aansluit op de twee draadjes die binnenkomen van proximus zelf, .


is toch raar dat er geen splitter hiervoor aanwezig was en ik nu inderdaad alleen maar de stroomkabel vervangen heb en toch brand het lampje van mijn internet niet op de modem.

verklaring?


Reageer