Vraag

DSL splitter niet in doos van nieuwe modem

  • 22 August 2020
  • 36 reacties
  • 4059 Bekeken

vandaag de nieuwe modem willen installeren, maar werkt dus niet, dus op internet eens zitten zoeken en blijkbaar zou er ook een DSL-splitter moeten bijzitten, maar die zit er dus niet bij.

op internet ook te vinden dat je dan naar de winkel moet, leuk in deze coronatijden.

en bellen of mailen werkt ook al heel goed via myproximus, dus probeer ik maar eens via het forum.

nog mensen die deze nalatigheid meegemaakt hebben?


36 reacties

maandag pas komen de mensen van het proximus forum team hier terug langs.
helpdesk 0800 22 800 is wel bereikbaar tijdens weekend.

Zij kunnen dan bevestigen of ze er ene kunnen opsturen of dat je hiervoor toch naar een proximus shop moet.

Normaal gezien zit inderdaad de NTP2007/TF2007 niet default bij de bbox jaren terug was dat wel zo.

 

zie ook https://www.proximus.be/manuals/nl/handleiding/particulieren/internet/modem/b-box-3v-plus/installatie

Badge +4

Als de modem een Bbox 3 v+ van Sagem is dan is een splitter in feite niet meer nodig, want hier zit er bij mij ook geen splitter meer in en het bellen verloopt dan via het internet ( VOIP )

Dat is inderdaad alleen als je op een voip lijn zit en niet op een klassieke telefonie lijn.

Maar als je geen vaste telefoon hebt en ook geen voip lijn (dus geen voip bbox nodig ook) dan kun je ook zonder VDSL filter werken, maar dan moet je wel oppassen dat je lijn die eventueel naar binnenhuis loopt geen stubs bevat , dus in dit geval best je direct je bbox aansluiten op de twee draadjes die binnenkomen van proximus en de rest losleggen als je die binnenlijn niet nodig hebt.

Bv in mijn geval ik heb een bbox3V+ maar heb nog een klassieke lijn dus moet ik een splitter gebruiken.

zie voor meer uitleg: telefoon aansluiten op Klassieke vaste lijn of VoIP-lijn? → 

→ https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_cable_fix/particulieren/support/telefonie/telefoon-en-fax/telefoons/de-aansluiting-van-je-telefoontoestellen-en-vaste-lijn-controleren.html

Reputatie 7
Badge +4

@Dieter18 Als je modem vervangen wordt heb je geen nieuwe splitter nodig. Tenzij je deze ook verwijderd hebt, zit deze nog op het aansluitpunt waar je lijn binnenkomt en is geïnstalleerd bij de installatie van de lijn. Het enige wat je moet vervangen is de stroomkabel. De andere kabels kan je eventueel nog gebruiken van je oude modem. 

of gaat het mss om en nieuwe aansluiting ?

NB: bvb als test , zou het in elk geval moeten werken als je de modem enkel en alleen aansluit op de twee draadjes die binnenkomen van proximus zelf, .

is toch raar dat er geen splitter hiervoor aanwezig was en ik nu inderdaad alleen maar de stroomkabel vervangen heb en toch brand het lampje van mijn internet niet op de modem.

verklaring?

@Dieter18 ja maar brandt het lichtje DSL continu dan heb je verbinding met het DSL netwerk.

 

Reputatie 6
Badge +2

Zo staat het op de site van Proximus :

 

 

maar niet als het om een nieuwe bbox gaat ter omruiling van een andere

Reputatie 6
Badge +2

Bij de installatie van een bbox zegt Proximus dat je eerst alle bestaande apparaten ook de splitter moet verwijderen. Dus ook de bestaande splitter moet je vervangen. Weet ik veel. De geleverde splitter is misschien van een nieuw type, is beter, de oude gaat soms kapot, kost ook niet veel hè..

 

ja ik ga alleen maar af op de manier waarop de ruil de laatste tijd gebeurt, 

bij mij zat er ook een dsl filter bij,  zo bv net het zelfde bij de ruil van een decoder zit er ook geen afstandsbediening bij enz….

Reputatie 7
Badge +4

Ik heb nog nooit een DSL splitter gehad/gezien in een Bbox3(v+)doos (Technicolor/Sagem) & de voorhanden DSL-splitter werd destijds na een interventie door een technieker geplaatst (storing op een adsl-lijn)

Misschien concentreren we ons best op het probleem van de auteur 

waarom is e geen DSL-splitter voorhanden en waar kan hij die krijgen (→ Proximus center cfr. document hiervoor in bericht @Cvanloon)

hoe is de BBox aangesloten op NTP2007 (cfr 1e reactie @Martin)

& cfr LEDs BBox (wat doen als)

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_mdm_led/particulieren/support/internet/internet-thuis/installatie-en-kabels/controlelampjes-op-je-modem.html

→ desgevallend een interventie van een technicus vragen om het probleem op te lossen

Ik heb inderdaad ook geen splitter zien zitten in mijn bbox3 en bbox3v+ doos,maar het ging bij mij wel om opruiingen. Bij mijn doe het zelf pack jaren terug toen ik de aansluiting aangevraagd heb dan zat daar wel een splitter NTP2007 en TF2007 bij,

Dit gezegd zijnde zou er als eerste punt feedback moeten komen of de DSL led continu blijft oplichten (wat ik reeds gevraagd heb) en dan pas kunnen we verder conclusies trekken, stap per stap en we komen er wel :relaxed:

@Proximus_Medewerkers, Toch nog een vraagje aan Proximus zelf :

Kan een VDSL splitter ook opgestuurd worden net zoals remotes, bboxen en decoders kunnen opgestuurd worden

Reputatie 7
Badge +4

@Proximus_Medewerkers, Toch nog een vraagje aan Proximus zelf :

Kan een VDSL splitter ook opgestuurd worden net zoals remotes, bboxen en decoders kunnen opgestuurd worden


hi splitters zelf kunnen we jammer genoeg niet opsturen

@jonathandr Bedankt voor je toelichting. 

Reputatie 7
Badge +4

@jonathandr Bedankt voor je toelichting. 


ik kijk nog verder na of er een andere mogelijkheid maar meestal worden deze vervangen door ofwel technieker of via proximus winkel

Ok, laat het in ieder geval eens weten moesten er toch andere mogelijkheden zijn :thumbsup_tone3:

de soap is opgelost, dinsdag gebeld en de splitter ging opgestuurd worden.

gisteren ten laatste ging ik die ontvangen.

vandaag teruggebeld, want uiteraard niets ontvangen en na 36 minuten aan de lijn te hangen zeggen wordt er mij doodleuk gezegd dat ze dat niet doen, een splitter opsturen dat ik naar de winkel moet.

kan er hier mij iemand wegwijs maken om een klacht in te dienen, want dat is ook al iets dat niet vanzelf lukt.

is proximus eigenlijk een bedrijf dat technologisch wel werk, want hun site werkt niet en de hulp, zowel via internet als telefonisch is erbarmelijk???

Reputatie 7
Badge +4

Fyi

https://www.proximus.be/support/nl/id_cr_contact/particulieren/support/contacteer-onze-klantendienst.html

stuur een e-mail - ik heb een andere vraag

of

Proximus Klantendienst Residentiëel

Koning Albert II laan 27

1030 Brussel

of

gewoon via dit forum 

 

→ 

misschien maar naar een Proximus center gaan (op afspraak met vermelding dat u een DSL-splitter moet hebben) 

 

 

Reputatie 6
Badge +2

Communiceren met Proximus is een zeer moeilijke oefening. Er bestaan verschillende manieren die niet werken, niet beantwoord worden, die u uren doet verliezen, ...Wat me ooit het beste lukte om een klacht in te dienen is een simpele brief naar Mr ….’’, CEO van Proximus, …...Het adres hierboven is nog altijd juist. Binnen de twee dagen had ik een mail van een naaste medewerker. Dat mailadres heb ik nog, maar hou dat voor mij. Ik misbruik brieven schrijven  niet, en je moet ook zeker zijn van je gelijk. Laat het dus efkens bezinken, een goede brief schrijf je enkel in rustige toestand. 
Of probeer anders  eens een mail naar Guillaume.boutin@proximus.com Als het een foutbericht geeft zeg het dan, ik probeer een lijst aan te leggen van werkende mailadressen naar Proximus.  Veel heb ik er nog niet.

Volgens mij hebben ze nog nooit splitters apart opgestuurd, ik heb de mijn e ook moeten halen in een proximus schop toen hij defect was.

Reputatie 6
Badge +2

Maar als ze het beloven ? Splitters moeten in hun doos zitten. Volgens de website van Proximus hé. Wees ne keer positief voor de klant. Die wil gewoon wat hem toekomt. En dat is toch maar normaal. 

Reputatie 7
Badge +4

@Cvanloon 

Fyi

https://www.proximus.com/nl/governance/executive-committee.html

ik zal het voor de zoveelste keer nog eens duidelijk herhalen, dat wat ik hier post is , wat ik in de realiteit zelf meemaak en alsook wat ik kan afleiden wat er in het verleden omtrent splitters meeleveren, gebeurd is aan de vele reacties gedurende vele jaren gepost werd, en ik herhaal het nog eens dat ik net zoals vele anderen in de doos van de bbox de laatste jaren geen splitters meer heb zien zitten en dat ik er ook gene heb opgestuurd gekregen of denk je soms dat ik zelf liever naar een prox center zou gaan om er zelf tijd te moeten insteken om er een te gaan halen ipv gewoon er ene aan huis opgestuurd te krijgen netjes in mijn pollekes gestopt, wie niet!.
Ik ben net zoals u en zovele anderen hier een doodgewone  proximus klant die net het zelfde meemaak als zovele anderen zowel  het positieve als het negatieve, ik zou net zoals alle anderen willen hebben dat de service heel  klantvriendelijk zou zijn en vlotjes afgehandeld wordt zonder poespas en dat als er inderdaad iets beloofd wordt dat dit ook zou moeten gebeuren. 

Ik zou een dwaas zijn van zelf als klant negatief te zijn tov een klant, maar je moet nu ook niet verwachten dat ik ga liegen en zeggen ik heb er wel enen gekregen of er zat wel een bij mij in de doos of ze hebben mij er wel ene opgestuurd, precies of ze dan ineens ene gaan opsturen omdat ik dat hier gezegd zou hebben, en als ze er toch enen zouden opsturen Dieter, dan zou ik alleen maar een dikke duim omhoog opsteken.

Reageer