Beantwoord

DSL lijn houdt niet van overspanningsbeveiliging?

  • 20 January 2019
  • 3 reacties
  • 236 Bekeken

Reputatie 2
Badge
hoi, ik heb al een geruime tijd met mijn internet een snelheid van 92mbit download en een upload van ±15,

vorigeweek heb ik mijn zo'n overspanningsbeveiliging stekkerdoos van APC aangeschaft waarvan je daar ook een rj11 stekker kan op aansluiten, had ik dus ook gebruik van genomen om mijn bbox3 daarop aan te sluiten, tot een paar dagen later merkte ik dat mijn downloadsnelheid naar omlaag is gegaan, welliswaar 64mbit ipv 92mbit, zo te zien is dit niet aan te raden bij een dsl lijn ???

nu heb ik de modem terug zonder die overspanningsbeveiliging aangesloten, en heb ik meteen de DLM laten triggeren, ik ben nu 8 dagen verder, hopelijk komt m'n snelheid terug inorde.

ik weet dat dit ongeveer 14 dagen kan duren, wil gewoon zeker zijn of ik nog de mogelijkheid heb om terug een hogere snelheid te hebben nadat ik naar een lagere snelheid ben geplaatst.
icon

Beste antwoord door ThomasP 21 January 2019, 09:52

Bekijk origineel

3 reacties

Normaal gezien krijg je die terug (kan zelf soms heel snel gebeuren zonder zelf te moeten triggeren) maar zoals je zelf zegt best na het triggeren een 14 dagen afwachten en dan kun je nog hier de vraag stellen aan de Proximus medewerkers of ze zelf eens willen natrekken als de DLM daadwerkelijk actief staat op je lijn.
Reputatie 7
Badge +6
Dag Timpie, wanneer heb je deze stekkerdoos aangesloten? Ik zie tussen 5/01/2019 & 12/01/2019 wat storing op de lijn. Het is deze storing dat de snelheid wat naar omlaag heeft gehaald op 12/01. Sinds dan is de verbinding terug optimaal. Wanneer heb je de stekkerdoos terug verwijderd?

Update: Ik heb DLM trouwens een 'duwtje' gegeven en een herkalibratie gevraagd. Momenteel staat je lijn op 85Mbps. DLM blijft verder monitoren en zal de snelheid nog verder verhogen wanneer alles ok blijft.
Reputatie 2
Badge
jazeker, het is in deze periode (5/01/2019 & 12/01/2019) dat ik de stekkerdoos in gebruik had, dat klopt.
dus het is duidelijk dat ik deze niet meer mag gebruiken, alvast bedankt om het na te gaan, de snelheid is idd terug hoger waarvoor dank, nu nog even wachten op de DLM om die hopelijk terug op 92 te plaatsen.

Reageer