DSL lampje begint te pinken en internet valt weg
Het Wifi lampje hoort te knipperen als er Wifi gebruikt wordt,
als het DSL lampje blijft knipperen kan er mogelijk iets aan de lijn of verbinding mislopen, dan kunnen we langs deze kant nakijken.
Hiervoor vult u het klantennummer of lijnnummer in op uw forumprofiel zodat we het kunnen nakijken.
Hallo mijn wifi dls blijft knipperen maar alle draden zitte goed
aangezien je dsl lampje blijft knipperen kun je zelf alleen maar proberen om de bbox eens te resetten en als dit niet lukt kun je de helpdesk bellen tot 22u
bbox resetten = 20 sec het verborgen resetknopje achteraan blijven indrukken en pas loslaten als enkel en alleen nog de power led vooraan oplicht.
Poximus medewerkers (moderatoren) zijn normaal pas vanaf morgen terug aanwezig op dit publieke forum
Ik ga ervan uit dat de BBox DSL synchronisatie LED blijft knipperen en dat de aansluiting.bedrading NTP2007-BBox ok is
dls blijft knipperen maar alle draden zitte goed
Lampjes op je Proximus toestellen | Proximus
→
Best 0800 22800 technical support contacteren tot 22h vandaag (met uw klantnr of lijnnr in de hand); waarschijnlijk is er een (extern) probleem met uw internetaansluiting (in de straatkast)
Hallo mijn wifi dls blijft knipperen maar alle draden zitte goed
Dat lijkt mij inderdaad ook het beste te zijn, maandag komen de prox forummedewerkers terug langs op het forum.
Ik heb al meerdere keren gebeld maar moet altijd 20+ min in wacht staan en heb ook al zoals ik eerder heb gezegd al eens iemand aan de lijn gehad en heeft me gewoon een nieuwe bbox gegeven maar werkt nog steeds niet perfect
Je kan altijd nog vlug naar de helpdek bellen nu 080022800
heb je de bbox al eens gereset → https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_mdm_reset_trouble/particulieren/support/internet/internet-thuis/problemen-met-internet/de-standaardinstellingen-van-het-wifi-netwerk-herstellen.html
Wat kan ik dan doen dan nu zit ik een avond zonder tv en wifi?
Ter info: Morgen kunnen de proximus forummedewerkers die verder met u verder afhandelen als ze hier terug langskomen op het forum
Ik heb juist het zelfde probleem heb juist een nieuwe bbox gekregen en nog steeds het zelfde probleem kan er meschien is een technieker langs komen?
Hallo,
ik zit met een gelijkaardig probleem gedurende een week ondertussen. Vaak knippert het dsl lampje op de modem en valt het internet uit. Kan dit door iemand gecontroleerd worden waar het probleem eventueel zou kunnen zijn ?
mvg,
Andrej
het is totaal niet zeker dat het een oplossing zal geven, maar je zou toch de bbox eens kunnen resetten en natuurlijk ook je verbindingen van de bbox naar de Intro (NTP2007/TF2007 = VDSL filter) eens kunnen checken eventueel op slechte contacten of oxidatie
bbox kun je resetten door 20 sec het verzonken reset knopje achteraan ingedrukt te houden en dan los laten, ttz van zodra de controlelampjes vooraan uitdoven uitgezonderd de power on/off controlelamp
Voor technische problemen kun je ook op zondag de helpdesk altijd bellen op het gratis nummer 0800 22 800
Hallo,
ik zit met een gelijkaardig probleem gedurende een week ondertussen. Vaak knippert het dsl lampje op de modem en valt het internet uit. Kan dit door iemand gecontroleerd worden waar het probleem eventueel zou kunnen zijn ?
mvg,
Andrej
.De herstellingswerken zullen ten laatste morgenavond (26/07) afgerond zijn
Geert
Hey Geert,
Bedankt voor de info nu heb ik toch iets meer duidelijkheid en hopelijk is het morgenavond opgelost.
Alvast nog een fijne avond.
Groetjes,
Kenneth.
.De herstellingswerken zullen ten laatste morgenavond (26/07) afgerond zijn
Geert
Ik kijk alles nog eens na, ik hou je op de hoogte.
Geert
Hey Geert,
Bedankt voor me op de hoogte te houden.
Als ze het vandaag zouden gemaakt hebben is het toch niet gelukt, want pakt na 17u is internet toch weer 3 of 5 keer weggevallen.
Groetjes,
Kenneth.
Kan iemand nagaan of het probleem nu verholpen is zoniet dan wil ik toch graag een technieker laten komen.
Zoniet laat ik terug wel iets weten.
Groetjes,
Kenneth.
Gek dat er niet een soort standaard checklist bestaat voor alle techniekers, ook die in onderaanneming.
Werd wel geprezen om mijn geduld en vriendelijkheid maar vraag me nu wel af of ik niet te lief was en mijn vertrouwen in de technieker niet te groot was.
De laatste was het minste praatziek en met de minste pretentie maar loste uiteindelijk mijn probleem op.
Een andere klant had misschien al lang van provider verwisseld.
De laatste keer zat ik toch maar weer mooi een ganse tijd zonder stabiel internet
groetjes
luc
klantnummer xxx (edit moderator : zulke gegevens best niet op een openbaar forum posten)
Best wordt er daarom stap voor stap elk onderdeeltje van de verbinding afgegaan bij dergelijke problemen. Een test, rechtstreeks op de invoer, zal in jouw geval al snel uitsluitsel gegeven hebben. Jammer dat er daar niet eerder naar gekeken werd.
ik hoop dat het voor jou vlug wordt opgelost en dat de technieker weet wat er allemaal moet gebeuren.
Ik heb voor hetzelfde probleem meer dan 20 techniekers over de vloer gekregen en alles wat kon nagekeken en vervangen worden gebeurde. Maar pas de laatste technieker, na 7 maanden van gesukkel met wegvallend internet, merkte op dat de lijn die beneden vertrok ( ik woon in een appartement) niet hetzelfde eruitzag als die welke boven uitkwam. Wat bleek, mijn lijn bestond uit twee verschillende kabels die slecht aan elkaar verbonden waren op het verdiep onder mij.
Dus let er op dat alles wordt gecheckt en laat je niet overdonderen door technische prietpraat om dan na enkele tijd weer met dezelfde storing te maken te hebben.
Veel succes!
Reageer
Enter your username or e-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.