Vraag

DSL lampje begint te pinken en internet valt weg

  • 24 July 2019
  • 33 reacties
  • 20770 Bekeken

Hallo, Het DSL lampje op mijn b-box 3 begint regelmatig te pinken waardoor mijn internet wegvalt. Het zou kunnen dat dit door mijn splitter komt. Maar zou het aan meer dingen kunnen liggen?

33 reacties

Reputatie 6
Badge +3

@Mkt 

Het Wifi lampje hoort te knipperen als er Wifi gebruikt wordt,

als het DSL lampje blijft knipperen kan er mogelijk iets aan de lijn of verbinding mislopen, dan kunnen we langs deze kant nakijken.

Hiervoor vult u het klantennummer of lijnnummer in op uw forumprofiel zodat we het kunnen nakijken.

Hallo mijn wifi dls blijft knipperen maar alle draden zitte goed 

 

aangezien je dsl lampje blijft knipperen kun je zelf alleen maar proberen om de bbox eens te resetten en als dit niet lukt kun je de helpdesk bellen tot 22u

bbox resetten = 20 sec het verborgen resetknopje achteraan blijven indrukken en pas loslaten als enkel en alleen nog de power led vooraan oplicht.

Reputatie 7
Badge +4

@Mkt 

Poximus medewerkers (moderatoren) zijn normaal pas vanaf morgen terug aanwezig op dit publieke forum

Ik ga ervan uit dat de BBox DSL synchronisatie LED blijft knipperen en dat de aansluiting.bedrading NTP2007-BBox ok is

dls blijft knipperen maar alle draden zitte goed 

Lampjes op je Proximus toestellen | Proximus

→ 

Best 0800 22800 technical support contacteren tot 22h vandaag (met uw klantnr of lijnnr in de hand); waarschijnlijk is er een (extern) probleem met uw internetaansluiting (in de straatkast)

Hallo mijn wifi dls blijft knipperen maar alle draden zitte goed 

 

Dat lijkt mij inderdaad ook het beste te zijn, maandag komen de prox forummedewerkers terug langs op het forum.

@HadewychT ik heb alles na gekeken en valt nog steeds weg dus als je met me is in contact zou kunnen komen voor een technieker te laten komen? Dank u

Ik heb al meerdere keren gebeld maar moet altijd 20+ min in wacht staan en heb ook al zoals ik eerder heb gezegd al eens iemand aan de lijn gehad en heeft me gewoon een nieuwe bbox gegeven maar werkt nog steeds niet perfect 

Reputatie 7
Badge +4

@Brandon vanbellinghen  Ik meet inderdaad fouten op uw lijn. Kan u aan de hand van deze link eens nakijken of je modem juist is aangesloten (hoofdstukje 2 punt 5 en volgende). Als je daar geen probleem vindt, zal er een technieker ter plaatse moeten komen om dit na te kijken. Dat mag je ons dan hier laten weten. 

Je kan altijd nog vlug naar de helpdek bellen nu 080022800

heb je de bbox al eens gereset → https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_mdm_reset_trouble/particulieren/support/internet/internet-thuis/problemen-met-internet/de-standaardinstellingen-van-het-wifi-netwerk-herstellen.html

Wat kan ik dan doen dan nu zit ik een avond zonder tv en wifi? 
 

Ter info: Morgen kunnen de proximus forummedewerkers die verder met u verder afhandelen als ze hier terug langskomen op het forum

Ik heb juist het zelfde probleem heb juist een nieuwe bbox gekregen  en nog steeds het zelfde probleem kan er meschien is een technieker langs komen? 

Reputatie 7
Badge +4

@Andrejelo Ik heb je lijn uitgemeten en zie inderdaad wat storingen. Om dit te verhelpen zal er best een technicus ter plaatse komen. Laat gerust enkele datums weten wanneer dit voor je past. 

Hallo,

 

ik zit met een gelijkaardig probleem gedurende een week ondertussen. Vaak knippert het dsl lampje op de modem en valt het internet uit. Kan dit door iemand gecontroleerd worden waar het probleem eventueel zou kunnen zijn ?

 

mvg,

Andrej

het is totaal niet zeker dat het een oplossing zal geven, maar je zou toch de bbox eens kunnen resetten en natuurlijk ook je verbindingen van de bbox naar de Intro (NTP2007/TF2007 = VDSL filter) eens kunnen checken eventueel op slechte contacten of oxidatie  

bbox kun je resetten door 20 sec het verzonken reset knopje achteraan ingedrukt te houden en dan los laten, ttz van zodra de controlelampjes vooraan uitdoven uitgezonderd de power on/off controlelamp 

Voor technische problemen kun je ook op zondag de helpdesk altijd bellen op het gratis nummer 0800 22 800 

Reputatie 6
Badge +3

@Andrejelo : Pas morgen komen de Proximus medewerkers terug online. Je kan wel bellen naar de Technische dienst deze kunnen al een lijntest uit voeren om te zien waar het probleem zich bevind : 0800 22 800 Zo kan je ook horen of het een algemeen probleem betreft of bij jouw installatie.

Hallo,

 

ik zit met een gelijkaardig probleem gedurende een week ondertussen. Vaak knippert het dsl lampje op de modem en valt het internet uit. Kan dit door iemand gecontroleerd worden waar het probleem eventueel zou kunnen zijn ?

 

mvg,

Andrej

Ik heb je dossier ingekeken, je bent betrokken bij een algemene storing deze wordt door een ploeg hersteld.
.De herstellingswerken zullen ten laatste morgenavond (26/07) afgerond zijn

Geert


Hey Geert,

Bedankt voor de info nu heb ik toch iets meer duidelijkheid en hopelijk is het morgenavond opgelost.

Alvast nog een fijne avond.

Groetjes,

Kenneth.
Reputatie 7
Badge +3
Ik heb je dossier ingekeken, je bent betrokken bij een algemene storing deze wordt door een ploeg hersteld.
.De herstellingswerken zullen ten laatste morgenavond (26/07) afgerond zijn

Geert
Hallo Kenneth,
Ik kijk alles nog eens na, ik hou je op de hoogte.

Geert


Hey Geert,

Bedankt voor me op de hoogte te houden.
Als ze het vandaag zouden gemaakt hebben is het toch niet gelukt, want pakt na 17u is internet toch weer 3 of 5 keer weggevallen.

Groetjes,

Kenneth.
Reputatie 7
Badge +3
Hallo Kenneth,
Ik kijk alles nog eens na, ik hou je op de hoogte.

Geert
Ik weet niet of er iemand kan zien of ze het nu gemaakt hebben of iets hebben aangepast. Want mijn internet valt nog steeds uit; Ik moet tegen 30/07 een rekening betalen maar ben aan het twijfelen om dit te doen omdat het internet nu al 3 weken of meer slecht werkt.

Kan iemand nagaan of het probleem nu verholpen is zoniet dan wil ik toch graag een technieker laten komen.
Ik heb deze morgend een sms gekregen dat de technieker niet langskomt omdat er meerdere klachten waren in de geburen. Dus de technieker gaat het voor de hele buurt nakijken/aanpakken. Mijn internet is vandaag ettelijke keren weggevallen dus hopelijk is het straks of vanavond opgelost.

Zoniet laat ik terug wel iets weten.

Groetjes,

Kenneth.
Reputatie 1
Als de lijn werd getest binnen het gebouw gaf die geen problemen. Maar de laatste technieker zei wel dat zijn voorgangers niet alles hadden gecheckt. Niemand kwam op het idee om een verdiep lager te kijken in de nutskast. Daar bleken dat de draadjes van de twee verschillende kabels gewoon rond elkaar gedraaid waren en dus zeer kwetsbaar en dus onstabiel.
Gek dat er niet een soort standaard checklist bestaat voor alle techniekers, ook die in onderaanneming.

Werd wel geprezen om mijn geduld en vriendelijkheid maar vraag me nu wel af of ik niet te lief was en mijn vertrouwen in de technieker niet te groot was.
De laatste was het minste praatziek en met de minste pretentie maar loste uiteindelijk mijn probleem op.

Een andere klant had misschien al lang van provider verwisseld.

De laatste keer zat ik toch maar weer mooi een ganse tijd zonder stabiel internet

groetjes
luc
klantnummer xxx (edit moderator : zulke gegevens best niet op een openbaar forum posten)
funcleluke, een DSL lampje dat knippert, betekent dat er geen (goed) signaal in de modem toekomt. Dit kan betekenen dat er ergens een slecht contact is, de kabel los zit, een defect in de wijkcabine, een kapotte modem ...

Best wordt er daarom stap voor stap elk onderdeeltje van de verbinding afgegaan bij dergelijke problemen. Een test, rechtstreeks op de invoer, zal in jouw geval al snel uitsluitsel gegeven hebben. Jammer dat er daar niet eerder naar gekeken werd.
Reputatie 1
Hallo,
ik hoop dat het voor jou vlug wordt opgelost en dat de technieker weet wat er allemaal moet gebeuren.
Ik heb voor hetzelfde probleem meer dan 20 techniekers over de vloer gekregen en alles wat kon nagekeken en vervangen worden gebeurde. Maar pas de laatste technieker, na 7 maanden van gesukkel met wegvallend internet, merkte op dat de lijn die beneden vertrok ( ik woon in een appartement) niet hetzelfde eruitzag als die welke boven uitkwam. Wat bleek, mijn lijn bestond uit twee verschillende kabels die slecht aan elkaar verbonden waren op het verdiep onder mij.
Dus let er op dat alles wordt gecheckt en laat je niet overdonderen door technische prietpraat om dan na enkele tijd weer met dezelfde storing te maken te hebben.
Veel succes!

Reageer