Vraag

Downloadsnelheid

  • 13 August 2018
  • 3 reacties
  • 536 Bekeken

Beste

Ik heb vandaag de downloadtest gedaan via: speedtestcustom.com
Dit zijn de resultaten:


Nu heb ik eens gekeken op mijn eigen lijn wat de minimum snelheid is en daar zijn de gegevens:


Als ik zelf iets download kom ik nog niet eens boven de 10 mb/sec, dit is dan ook rechtstreeks mijn vraag, is er iets wat mijn downloadsnelheid kan verhogen? Ik vind het nogal vervelend om een lange tijd te wachten op mijn downloads.

met vriendelijke groeten

Mathias Alen

3 reacties

doe je deze download als je verbonden bent via een netwerkkabel verbonden met de bbox.
Want via wifi-2.4 kun je gestoorde worden dor naburige wifi signalen bvb …..
zijn er nog andere toestellen verbonden via wifi of netwerkkabel kunnen ook je download benadelen en hangt ook af van welke server je download.
Reputatie 7
Badge +6
Houd er ook rekening mee dat je decoder ook gebruik maakt van dezelfde bandbreedte, deze krijgt verder ook voorrang op je internet snelheid. Zodra je decoder dus actief staat, wordt er een stuk bandbreedte gereserveerd. Dit ligt tussen de 4-9Mbps.
Reputatie 7
Badge +4
Bovenstaande toont aan dat er geen probleem is op het Proximus-netwerk (gegarandeerd 28,9 en u haalt 33,8)
Dus waarschijnlijk is er een (capaciteits)probleem/beperking bij de afzender en/of op de interconnectielink (van X naar Y naar Proximus t.t.z. in de "backbone")
Eventueel kunt u dit trachten na te gaan op basis van de Ookla speedtest door - indien mogelijk - een server te kiezen dicht bij deze van oorsprong
http://www.speedtest.net/nl
Indien u de Proximus-speedtest gedaan hebt op dezelfde wijze als u normaal download verwacht ik niet direct dat u te maken hebt met een lokaal probleem met uw apparatuur/LAN-netwerk (WiFi interferentie, enz.)
U kunt Proximus-medewerkers uiteraard helpen voor eventueel verder onderzoek door al dan niet via een PM (private message) info te geven over wat u wanneer van waar probeert te downloaden

Reageer