Vraag

Download flex fiber

  • 9 November 2021
  • 20 reacties
  • 154 Bekeken

Ik heb een Flex Fiber abonnement. Ik verwacht dan ook een download snelheid dicht tegen de 1 Gbps.

 

Als ik een speedtest doe, met een goede kabel rechtstreeks verbonden op de Proximus modem, haal echter snelheden rond de 450 Mbps. Normaal?


20 reacties

Er zijn er nog die dat melden en mss kunnen ze eens bij Proximus een reset doen op je fiber, als ze morgen hier terug langskomen.

Daarom best indien nog niet gebeurd je forumprofiel hier aanvullen op de volgende manier 

          👇

zoveel mogelijk privégegevens invullen/aanvullen in je → ForumProfiel, in de met "privé aangeduide tekstvelden, enkel proximusmedewerkers kunnen deze info bekijken.
Klik tenslotte onderaan links op "sla wijzigingen op"
In het vak "Ticket (Privé)" kun je bv. nog bijkomende informatie zetten die niet passen in de andere velden.
Zodat de Proximus forummedewerkers hiermee verder aan de slag kunnen van zodra ze hier de draad opnemen morgen.  

 

Ondertussen Proximus support eens gecontacteerd.. Dacht dat Telenet support op niets trok, maar hier is het al niet veel beter blijkbaar.

 

Eerst zegt men dat mijn aansluiting max 500 Mb download heeft, en ik moet bijbetalen voor 1 Gb (zever in pakjes natuurlijk, blijkbaar kennen ze hun eigen pakketen niet goed).

 

Na discussie dat toch eens geraakt dat er iets mis moet zijn en men een technieker binnen de 48 gaat laten contact opnemen.

 

3 dagen gewacht en niets gehoord… Terug support gecontacteerd. Ticket staat idd nog open en men beloofd me weer dat een technieker me binnen de 48h zal contacteren.

 

We zijn nu weer 3 dagen verder…. en nog steeds niets gehoord.

 

Als dat hier zo verder gaat zal die Proximus rommel hier terug buiten vliegen… Wat een stelletje amateurs.

 

BTW: eerste factuur was ook al foutief. Installatie kost werd aangerekend terwijl dit gratis moest zijn. Werd wel gecorrigeerd, maar ook weeral tijd moeten insteken.

En nog steeds geen reactie van Proximus. Ik verwacht dan ook een korting op de eerst volgende factuur aangezien men  nog geen 50% van de beloofde diensten levert.

LOL… de support site heeft precies ook wat support nodig… man man man

 

 

Reputatie 7
Badge +5

@Steveb Hoeveel toestellen zijn er aangesloten op je modem als je deze meting doet? En doe je deze rechtstreeks bekabeld of via de wifi? Ik zie namelijk wel een aantal toestellen aangesloten.

@Steveb Hoeveel toestellen zijn er aangesloten op je modem als je deze meting doet? En doe je deze rechtstreeks bekabeld of via de wifi? Ik zie namelijk wel een aantal toestellen aangesloten.

1 laptop rechtstreeks op Proximus router met Cat6 kabel.

Reputatie 5
Badge +2

@Steveb We hebben even een aanpassing gedaan. Hierdoor kan u wel even uw connectie verloren zijn. Zou u kunnen testen of het beter is nu.

Alleen maar het toestel waarmee u de test doet aansluiten op de modem en de andere even afkoppelen. Ook best even de wifi afzetten op de modem zodat er ook via de wifi geen verbinding is.

Beste, 

 

Download snelheid is nu rond de 900 Mbps. 

Blijkt dat Avast ook een negatieve invloed heeft.

kort door de bocht:  alles wat op de achtergrond draait kan  je speedtest beinvloeden.

kort door de bocht:  alles wat op de achtergrond draait kan  je speedtest beinvloeden.

Ticket open bij Avast, want zou geen drop van 900 naar 450 Mbps mogen geven.

dat is inderdaad wat veel en kun je die even uitzetten om de speedtest te doen?

Badge +4

kort door de bocht:  alles wat op de achtergrond draait kan  je speedtest beinvloeden.

Ticket open bij Avast, want zou geen drop van 900 naar 450 Mbps mogen geven.

Desnoods een ander AV gebruiken die geen invloed heeft op de snelheid.

Dat is wel heel simpel. Zou graag de reden weten, plus ik betaal bij Avast.

 

Allicht is het niet de AV component, maar de Firewall van Avast, daar er enkel impact is van/naar verkeer buiten mijn lokaal netwerk,

Badge +4

Dat is wel heel simpel. Zou graag de reden weten, plus ik betaal bij Avast.

 

Allicht is het niet de AV component, maar de Firewall van Avast, daar er enkel impact is van/naar verkeer buiten mijn lokaal netwerk,

Ik ging ervan uit dat het de gratis (free) versie was ,maar idd als je een abo hebt moet er wel iets zijn. Bij wijze van test kan je altijd eens de firewall uitzetten en zien of de snelheid dan goed is…. zoja dieper in de instellingen iets moeten aanpassen en krijg je hopelijk respons op uw ticket.

dat was inderdaad ook mijn voorstel van die even uit te zetten om de speedtest te doen

Firewall in Avast uitzetten heeft geen invloed. Enkel Avast in passieve modus starten (enkel on demand virusscanner) brengt de snelheid omhoog.

Eerst volgende actie wordt een herinstallatie. Zal allicht niet helpen, maar men moet de eerste lijn support voorbij geraken hé.

Heb je dan met een ander toestel vastgesteld dat je download snelheid nu rond de 900 Mbps is ?. 

Badge +4

Veel te vinden op google

 

https://www.techsguide.com/avast-antivirus-is-slowing-down-my-internet-speed-how-to-make-it-fast/

 

https://www.google.be/search?q=slowing+download+speed+with+avast&sxsrf=AOaemvJq9ZNeKvgxdXxeX2KPEPxLlkjuYA%3A1638135715241&source=hp&ei=o_ejYYDwBJCysAeNkJHABg&iflsig=ALs-wAMAAAAAYaQFswsAWFY4ClAK1Vu3BX-7WSatvi8L&oq=slow+download+speed+with+avast&gs_lcp=Cgdnd3Mtd2l6EAEYADIICCEQFhAdEB46BAgjECc6CAgAEIAEELEDOhEILhCABBCxAxCDARDHARCjAjoLCAAQgAQQsQMQgwE6DgguEIAEELEDEMcBENEDOggILhCABBCxAzoFCC4QgAQ6BQgAEIAEOgsILhCABBDHARCvAToLCC4QgAQQsQMQgwE6BQguEMsBOgUIABDLAToGCAAQFhAeUABYqltgnYUBaABwAHgAgAFWiAHaDJIBAjIzmAEAoAEB&sclient=gws-wiz

Heb je dan met een ander toestel vastgesteld dat je download snelheid nu rond de 900 Mbps is ?. 

Neen. Avast starten in passive mode, zoals ik hierboven schreef.

Windows starten in safe mode met netwerk drivers geladen heeft hetzelfde resultaat.

Bedank voor suggestie, maar zoals zo dikwijls staat er veel informatie waar ik van denk “deuh”. Uiteraard heb ik dat allemaal al lang uitgeprobeerd.

Reageer