Down-/uploadsnelheid verhogen

  • 10 January 2011
  • 5 reacties
  • 4059 Bekeken

Ik heb hier al veel gelezen over snelheidsproblemen. Vandaar dat ik er nog een onderwerpje bovenop zet.

1. Ik ben VDSL2 klant

2.login =fa430278

3.max. down.uploadsnelheid kan je hier bezichtigen

speedtest

4.Ik ben gisteren naar Belgacomcentrum in Jezusstraat in Antwerpen geweest met de vraag waarom ik volgens mijn abonnement internet favourite geen 25mb/s krijg. Deze persoon vond dit ook niet normaal maar kon mij niet verder helpen en verwees mij door naar Technische dienst tel 080022700.

5.Ik heb op de website http://hierzo.net/ het tooltje VDSLTool2.0 laten draaien en volgend resulaat:

code:

**************************************
* VDSL2Tool 2.0 - http://hierzo.net/ *
**************************************
download upload
Line: 16544 kbps 2056 kbps
Modem max: 46500 kbps n/a
Calculated max: 38178 kbps 7999 kbps
Profile: 8d
Estimated line length: 571 m
Training margin: 22.1 dB
Attenuation: 15.9 dB


6. Bij de buren die een zelfde abonnement hebben ze wel een hogere down/uploadsnelheid.

Met hetzelfde tooltje hebben zij volgend resultaat



code:

**************************************
* VDSL2Tool 2.0 - [url=http://hierzo.net/]http://hierzo.net/[/url] *
**************************************
download upload
Line: 30064 kbps 6048 kbps
Modem max: 125428 kbps n/a
Calculated max: 102982 kbps 21576 kbps
Profile: 17a
Estimated line length: 161 m
Training margin: 32.1 dB
Attenuation: 5.1 dB



7. De buren zitten dus op een ander profiel dan ik en hebben wel de 25mbps/3.5mbps. Beide snelheidstest zijn genomen met uitgeschakelde Digitale TV en met ethernetkabel dus niet wireless.

8. Met deze informatie heb ik vanmorgen gebeld naar 080022700 en daar konden ze mij enkel zeggen dat ik met hun gegevens op 70 m van de ROP zit en diezelfde buren op 150m van de ROP.

En dat mijn verzwakking maar de helft is dan die van de buren. En dat wij aangesloten zijn op de zelfde lus als de buren.

De werkelijke fisysche afstand tussen ons is 70m(zelfde straatkant).

Het enige dat deze persoon kon doen was in mijn lijn connecteren op het best mogelijke profiel en hopen dat ik dan een hogere snelheid zou bekomen, maar dat dit eigenlijk nog nooit gebeurd was. Wat dus bewaarheid werd. Ik zit nog steeds met de zelfde snelheid. Hij vertelde mij ook indien er niets gewijzigd was aan mijn snelheid, ik hier mijn vraag maar eens moest stellen, vandaar.

Hopenlijk kan iemand mij hier een deftige verklaring geven of in het beste geval mijn snelheid verhogen,

dank,

7seas

5 reacties

Heel erg op de hoogte ben ik niet van de technische toestanden, maar wil je toch 2 dingen vertellen:

1)Aan de telefoon zei een helpdeskmedewerker me dat "de 25mbps een typfout was en dat eigenlijk 20 mbps moest zijn" (sic)
Als ik het echter goed begrepen heb uit anderen hun uitleg zou voor zowat alle VDSL2-klanten 20mbps mogelijk moeten zijn, meer hangt van een aantal factoren af. Ik hoop dat men mij hier verbetert als ik fout zit, want zoals gezegd ben zeker geen expert.

2)Als jje een officieel antwoord wenst van Belgacom betwijfel ik als je hier op de juiste plaats zit, ik heb EVA in dit onderdeel van het forum vooral weten antwoorden op vragen zoals "wanneer kan ik op VDSL2?", iets wat de mensen eigenlijk zelf kunnen opzoeken... Andere vragen worden meestal door andere hier aanwezigen beantwoord waarvan me niet duidelijk is of zij wel iets te zien hebben met Belgacom.
Beste 7seas,


zoals u zelf reeds telefonisch vernomen heeft, staat uw lijn profiel op 30Mb en zou u dus in de beste omstandigheden 25Mb kunnen halen voor uw internet.

Hier wordt natuurlijk nog geen rekening gehouden met uw BelgacomTV-decoder. Als deze vb aanstaat op een HD-zender, gaat deze snelheid iets zakken, maar dit is nauwelijks merkbaar voor het surfen zelf.


Mvg

Eva van Belgacom



Ik dank vooral de mevrouw in het Belgacom Center in de Jezusstraat in Antwerpen waar ik nadien nogmaals terug geweest ben met mijn ervaringen en die mij in telefonisch in contact gebracht heeft met een andere technieker, maar meer nog de mevrouw die expertise had ivm de lijnen in Brussel die uiteindelijk mijn profiel heeft aangepast, en mij hierover correct en vriendelijk gecommuniceerd had. Dit was een schoolvoorbeeld naar de klant toe. Dank Belgacom.

Hieronder de meest recente resultaten met uitgeschakelde belgacom TV decoder :

code:

**************************************
* VDSL2Tool 2.0 - http://hierzo.net/ *
**************************************
download upload
Line: 30056 kbps 6048 kbps
Modem max: 46148 kbps n/a
Calculated max: 37889 kbps 7938 kbps
Profile: 17a
Estimated line length: 567 m
Training margin: 12.4 dB
Attenuation: 18.7 dB



speed
Reputatie 2
Badge +1
30Mbps op (volgens deze tool) 567m en een 12.4 db... Je hebt echt wel de juiste persoon te pakken gekregen!!! Nu weet ik ook dat de metingen van BGC niet overeenkomen met die van de tool, zoals al paar keer aangegeven... maar jou waarden zien er echt niet schitterend uit en toch een 30Mbps :S Lucky you!

Hier met onderstaande waarden zelfs maar 16.5Mbps (maar er zijn wel issues op mijn lijn die met niet meteen kan vinden 😞 ) Maximaal haalbare zou 20Mbps zijn.


Ik wacht dus af tot mijn problemen zijn opgelost (sinds 10 december...)

***************************************

VDSL2Tool 2.0 - http://hierzo.net/

***************************************

download uploadLine: 16536 kbps

2056 kbps

Modem max: 65368 kbps n/a

Calculated max: 53670 kbps 11245 kbps

Profile: 8d

Estimated line length: 328 m

Training margin: 31.5 dB

Attenuation: 12.2 dB
Beste axs Dat de waarden van deze tool ook niet relevant zijn kan ik bevestigen. Maar die van de technieker die ik eerst aan de lijn heb waarin hij vermeld dat ik 70 m van de rop zou zitten kloppen ook niet. Ik weet de rop in mijn straat staan en fysisch woon ik hier 170m van, natuurlijk weet ik niet of dit rechtstreeks is aangesloten. Of die andere waarden in vdsltool2.0 kloppen daar heb ik ook mijn twijfels bij. Ik kan alleen melden dat de mevrouw die mijn profiel aanpaste gezegd heeft dat dit profiel op mijn lijn geen enkel bezwaar had ivm de kwaliteit.

Reageer