Beantwoord

DNS server

  • 6 August 2017
  • 25 reacties
  • 1134 Bekeken

hallo,

na al enkele weken problemen te hebben met ons internet probeer ik het maar eens via deze weg.

het internet op onze labtop valt steeds weg. we krijgen dan de melding dat er een probleem is met de DNS server. We hebben al meermaals naar de klantendienst gebeld, dienen dan onze modem herop te starten, wat we nu al dagelijks of meermaals per dag doen.
ze hebben ook al van kanaal veranders enz ...

maar niets blijkt te werken en nog steeds valt het internet gewoon uit en kunnen we niets meer doen.

ik heb al enkele malen vermeld bij de klentendienst dat misschien onze modem verouders is en deze misschien aan vervanging toe is maar we worden telkens afgewimpeld met een andereoplossing die toch niet blijkt te werken.

iemand die wel kan helpen
icon

Beste antwoord door ThomasP 8 August 2017, 08:20

Bekijk origineel

25 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Hey, ik heb je lijn even uitgemeten en ik zie geen verbrekingen aan onze kant, dit wil zeggen dat het signaal goed toekomt tot op je modem. Ik zie inderdaad dat je een b-box 2 hebt, nu in principe zou die zeker nog goed moeten functioneren.

Heb je dit probleem enkel met je laptop of ook met andere toestellen? Hoe maak je verbinding met de modem, is dit draadloos? Zoja kan hier ook de oorzaak liggen.

Ik raad alvast aan om eens te testen of je dit ook hebt met een ander toestel die liefst rechtstreeks is verbonden met de modem aan de hand van een netwerkkabel. Laat gerust hier weten wat het resultaat is.
hey kjellenlies,
werk je met je netwerkinstellingen op je laptop misschien met dns adressen die je zelf hebt ingesteld ipv dns automatisch.
Indien je automatisch werkt zou je die van google eens kunnen gebruiken bijvoorbeeld op je laptop om te zien of het daaraan ligt.
IPv4: 8.8.8.8 en 8.8.4.4
IPv6: 2001:4860:4860::8888 en 2001:4860:4860::8844
zie verder > klik hier
hallo,

we hebben dit ook met onze gsm en tablets. Als het internet op de pc niet werkt, werkt het op geen enkel toestel.

we maken draadloos verbinding via de modem.
als we de laptop verbinden met de netwerkkabel werkte het vorig keer wel, dit moesten we toen doen als we met de klantendienst gebeld hebben en dan werkte het wel.

Het is enkel via wifi waar er een probleem zit denk ik want tv kunnen we ook blijven kijken.

hopelijk kan u hier ons nog verder bij helpenHey, ik heb je lijn even uitgemeten en ik zie geen verbrekingen aan onze kant, dit wil zeggen dat het signaal goed toekomt tot op je modem. Ik zie inderdaad dat je een b-box 2 hebt, nu in principe zou die zeker nog goed moeten functioneren.

Heb je dit probleem enkel met je laptop of ook met andere toestellen? Hoe maak je verbinding met de modem, is dit draadloos? Zoja kan hier ook de oorzaak liggen.

Ik raad alvast aan om eens te testen of je dit ook hebt met een ander toestel die liefst rechtstreeks is verbonden met de modem aan de hand van een netwerkkabel. Laat gerust hier weten wat het resultaat is.

mvg lies
Badge +4
Ik vermoed dat het eerder het wifi gedeelte is vd modem die begint te sneuvelen als het enkel draadloos is die voor problemen zorgt.
hallo Lies,

in dit geval mss best vragen aan de mensen van proximus of je de bbox2 mag omruilen voor een bbox3.
In de toekomst moet de bbox2 toch plaats maken voor de Bbox3.
Dat denk ik ook, maar al verschillende keren met de klantendienst gebeld en daar word het altijd wat afgewimpeld.

Telkens resetten en opnieuw opstarten, ze hebben al vanalles geprobeerd en telkens valt het weer weg.

Soms dagelijks en soms met wat meer tijd tussen.

hallo Lies,

in dit geval mss best vragen aan de mensen van proximus of je de bbox2 mag omruilen voor een bbox3.
In de toekomst moet de bbox2 toch plaats maken voor de Bbox3.
Reputatie 7
Badge +6
Hey kjellenlies, ik stel dan inderdaad voor dat we je bbox2 vervangen. Deze omruiling gebeurd via UPS punt. Kan je vie deze lijst je gewenste UPS punt kiezen uit deze lijst alsook ons een GSM contactnummer bezorgen. Hierop zal je SMS ontvangen wanneer je nieuwe bbox klaar ligt. Je defecte bbox lever je ook daar binnen. Je mag deze gegevens doorsturen via privébericht naar Het Proximus Team. Ik doe dan het nodige voor je.
Hallo,

Bericht gestuurd met ups punt en gsm nummer. Moet ik hiervoor nog iets anders doen?

Mvg lies

Hey kjellenlies, ik stel dan inderdaad voor dat we je bbox2 vervangen. Deze omruiling gebeurd via UPS punt. Kan je vie deze lijst je gewenste UPS punt kiezen uit deze lijst alsook ons een GSM contactnummer bezorgen. Hierop zal je SMS ontvangen wanneer je nieuwe bbox klaar ligt. Je defecte bbox lever je ook daar binnen. Je mag deze gegevens doorsturen via privébericht naar Het Proximus Team. Ik doe dan het nodige voor je.
Reputatie 7
Badge +6
Niet nodig. Ik heb het nodige gedaan en je nieuwe bbox3 zal spoedig worden verstuurd naar je UPS punt. Je zal een SMS ontvangen wanneer deze klaar ligt. Vergeet niet je bbox2 gelijktijdig binnen te brengen bij het afhalen van de nieuwe bbox3. Mocht je nog vragen hebben over de installatie van je bbox, kijk dan even op deze pagina.
Ok Dankjewel
Moeten we bbox 2 gewoon in een doos afgeven of moet er een speciaal label ofzo op? En ook kabels die mee moeten?

Sms vandaag ontvangen dus morgen gaan we bbox3 afhalen.

Mvg lies

Niet nodig. Ik heb het nodige gedaan en je nieuwe bbox3 zal spoedig worden verstuurd naar je UPS punt. Je zal een SMS ontvangen wanneer deze klaar ligt. Vergeet niet je bbox2 gelijktijdig binnen te brengen bij het afhalen van de nieuwe bbox3. Mocht je nog vragen hebben over de installatie van je bbox, kijk dan even op deze pagina.
heb je de UPS labels dan niet toegestuurd gekregen.
die je samen dan met de bbox2 en netadapter in een dichtgeplakte doos afgeeft in het UPS punt.
hallo,

nee ik heb geen labels toegestuurd gekregen. kan u deze dan mailen naar verhoeven.lies@hotmail.com

ik heb enkel sms gekregen dat pakket afgehaald kan worden.

mvg lies

heb je de UPS labels dan niet toegestuurd gekregen.
die je samen dan met de bbox2 en netadapter in een dichtgeplakte doos afgeeft in het UPS punt.
Hey lies,

Aangezien ik zelf niet van Prox ben, stuur je dit best door in een privébericht aan Het Proximus Team
via volgende link:
    https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679
    (daar je tekst invullen in het voorziene tekstveld en nadien klikken op 'Verstuur' = verzenden)
hallo,
nee ik heb geen labels toegestuurd gekregen. kan u deze dan mailen naar verhoeven.lies@hotmail.com
ik heb enkel sms gekregen dat pakket afgehaald kan worden.
mvg lies
Reputatie 7
Badge +4
Dag Lies, je hebt geen labels nodig. Gewoon met oude bbox en stroomkabel in afgesloten doos naar het punt gaan eens je melding krijgt dat het pakket ter plaatse is. MVG, Wim
Dus ik heb geen labels nodig, ik geef gewoon pakket in gesloten doos af?

En ze gaan het pakket dan naar jullie verzenden uit zichzelf.

Mvg lies

Dag Lies, je hebt geen labels nodig. Gewoon met oude bbox en stroomkabel in afgesloten doos naar het punt gaan eens je melding krijgt dat het pakket ter plaatse is. MVG, Wim
Reputatie 7
Badge +4
Inderdaad, het omruilpunt dient normaal zelf over dergelijke labels te beschikken. MVG, Wim
Hey Wim,
Dan best eens je collega's inlichten dat ze op het forum al dikwijls verkeerdelijk informatie hebben gepost door te zeggen "de labels worden naar je toegestuurd (gemaild)". :-)
Of is dit misschien veranderd sinds het UPS geworden is ?

@Lies
Sorry dat ik je dan op een dwaalspoor gebracht heb, maar ik had dit antwoord hier en ook trouwens op twitter en Facebook al zo dikwijls gelezen, dat de labels toegestuurd werden !!!
Reputatie 7
Badge +4
Martin, het hangt er vanaf hoe dit ingeleid wordt. MVG, Wim
Wat moet ik hier onder verstaan dat in sommige gevallen de labels toch verstuurd worden en in andere gevallen niet, volgens afspraak met de klant?
Maar als de ups punten over de labels beschikken moeten die toch niet meer opgestuurd worden of zie ik het verkeerd?
Ok Dankjewel. Ik neem in ieder geval mijn gsm mee dan kunnen ze dit lezen als er een probleem is
Reputatie 4
Badge +2
Hier staat het duidelijk: https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_device_return/particulieren/support/mobiele-telefonie/mobile-coverage-extender/problemen/een-toestel-omruilen-of-terugsturen.html

Als u een nieuw product krijgt door een upgrade
of omruiling na defect hoef je zelf geen labels te plakken.
Daar staat dat inderdaad maar daar gaat het hem niet om, het gaat er om dat hier en elders geregeld door proximus medewerkers gepost wordt stuur een PB en de labels worden naar je toegestuurd.
Trouwens toen mijn vader een tijd terug naar zo'n kiala punt ging moest hij terug keren omdat hij geen labels bij had en heeft ze dan ook toegestuurd gekregen.
Je hoeft ze misschien niet zelf te plakken maar je moest ze dan toch bij hebben om ze te laten plakken (LOL)

NB: gisteren trouwens hier ook nog gelezen van iemand anders dat hij de labels had toegestuurd gekregen en zei wat nu ik heb geen printer om deze af te drukken enz.....

Dus daarom dat ik hier om meer duidelijkheid vraag hoe de vork nu juist in de steel steekt en waarom in het ene geval labels verstuurd woerden en in het ander geval niet ????

Hopelijk is het nu duidelijker waarom ik deze vraag stel 😄
Ok Dankjewel. Ik neem in ieder geval mijn gsm mee dan kunnen ze dit lezen als er een probleem is
Dat is heel goed gezien Lies,
en hopelijk ben je dan met je bbox3 uiteindelijk van je probleem af want met al dat label gedoe hier, zou men uit het oog verliezen waarover het hier uiteindelijk om ging 😉
Ik hoop het ook

Reageer