Beantwoord

Dlm weet het (weer) al niet meer

  • 9 September 2022
  • 13 reacties
  • 180 Bekeken

Reputatie 2

Ja hoor hier zijn we weer 😥Ik leg mijn proebleem even kort: Sinds enkele maanden doet DLM zeer raar hij verhoogd mij om dan terug te vallen naar mijn startprofiel. De maximum snelheid die ik haal is 78 down (net zoals mijn buren waar het wel stabiel blijft) Maar zoals je al kan raaden is de dlm terug gezakt. Techniekers die hier komen weten ook niet meer wat ze moeten doen maar ik zou graag een oplossing hebben van Proximus die blijft en niet een oplossing die tijdelijk werkt. Voor alle duidelijkheid ik heb hier al eens een topic van gehad. Nog even wat dingen die handig kunnen zijn 

Afstand tot rop: +-546m

Profiel: 8b (Lijkt me niet oke voor deze afstand zeker niet omdat ik meestal op een 17a sta)

 

icon

Beste antwoord door RedsFan 14 September 2022, 22:24

Bekijk origineel

13 reacties

Reputatie 2

Even een update ik zou nu blijkbaar op een 60 profiel staan echt heb ik in vorige berichten op dit forum gelezen dat dit ook het hoogste profiel zou zijn als je een start profiel van 30 hebt toch zou ik eens aan de PX medewerkers op dit forum willen vragen of het mogelijk is mijn profiel toch te verhogen zodat ik terug op een 85 profiel kom te staan

Badge +4

Mss is een 85 te nipt en doet DLM na een tijd een herstel naar 50 😯

Reputatie 2

Dat zou natuurlijk kunnen maar dan verwacht ik toch dat ik niet ineens van een 85 profiel naar een 30 wordt gezet. Nu het hoeft voor mij ook geen +70mbps meer te zijn maar zou toch mee zijn als het in of rond de 60 kan hangen

Reputatie 2

Nu even nog een domme vraag waarschijnlijk zou het invloed kunnen hebben op mijn lijn dat de buren elke avond hun modem uitrekken?

je bedoelt dat ze de spanning afzetten van de bbox, nee dit maakt niet uit, er zijn er trouwens nog meer dan je denkt die dit doen en met de stijgende energie prijzen zullen er  dit waarschijnlijk nog meer doen.

Reputatie 7
Badge +4

@JarneDoet Ik heb je lijn gemeten en zie dat de snelheid rond 24 aug gezakt was naar 30Mbps. Dit was omdat je toen een nieuwe modem geplaatst hebt wat de technieker die ter plaatse geweest is toen uitgelegd heeft. Ondertussen heeft DLM ervoor gezorgd dat je lijnsnelheid ondertussen ter ug op 60mbps downstream en 10 upstream staat. Er is recent geen wijziging op je lijn gebeurd die zou zorgen voor tragere snelheid. Sinds die nieuwe modem geplaatst is, is de snelheid enkel gestegen.

De snelheidstesten die je uitvoert, kan je best op een PC doen die rechtstreeks met kabel verbonden is op je modem en niet via Wifi. 

Reputatie 2

Hebben jullie er ook zicht op of dit nog verder verhoogd kan worden of dit echt het maximale is? Want voor dat we gezakt waren zaten we op een 85 profiel?

Reputatie 2

De reden dat ik trouwens hier echt zo hard over blijf vallen is niet omdat ik vindt dat mijn internet traag is (nu ja het mag altijd snelller :wink:) maar ik vindt dit gewoon een vreemde situatie dat mijn buren deze reslulaten krijgen op de wbesite van Proximus en in realitiet ook echt behalen.

 

Geadverteerde snelheid

tot 100 Mbps download - tot 30 Mbps upload

Maximumsnelheid beschikbaar voor 56% van de lijnen met jouw configuratie

74,5 Mbps download - 27,6 Mbps upload

Gegarandeerde maximale snelheid. Dit is ook de minimale snelheid

45,3 Mbps download - 14 Mbps upload

 

En vanaf mijn adres geeft de website dit aan:

 

Geadverteerde snelheid

tot 100 Mbps download - tot 30 Mbps upload

Maximumsnelheid beschikbaar voor 59% van de lijnen met jouw configuratie

45,6 Mbps download - 9,4 Mbps upload

Gegarandeerde maximale snelheid. Dit is ook de minimale snelheid

27,9 Mbps download - 9,4 Mbps upload

 

terwijl het maar +-30 meter verschil is tussen mij en de buren.

 

Ik begin steeds meer het gevoel te krijgen dat er 2 systemen in de knoei liggen met elkaar waardoor dit gebeurd dit is ook iets wat een technieker ooit aanhaalde dat systeem 1 aangaf dat 500 meter van de kast zat en systeem 2 gaf aan dat ik 580 meter van de kast zat

Dan vraag ik mij af of je wel aangesloten bent op de zelfde straatkas als de buur?

Reputatie 2

@Martin wij zijn idd op de zelfde straatkast aangesloten dit is bevestigd door techniekers en hebben we ook zelf ondervonden toen er in juli een algemene storing was op die kast zaten zowel ik als mijn buren zonder vaste diensten

Badge +4

Vermoedelijk ligt die kabel dan in een lus waardoor  die eerst in een andere richting gaat om dan terug te keren naar jou huis … resultaat is dat je dan verder zit.

ik heb toch altijd begrepen dat normaal altijd een lus is en krijg je de heengaande en retourdraden  binnen via de intro kabel en moet normaal de kortste kant genomen worden voor je VDSL aansluiting en tenslotte is het de totale lus die het profiel bepaalt (van deze distributiekabel die een lus maakt) voor allen die op die kabel aangesloten zijn dus ook voor je buren is dit het profiel, nee?

Reputatie 2

@RedsFan dat zou kunnen heb niet zoveel verstand van hoe kabels in de grond kunnen liggen. Nu het lijkt me wel raar als dat zou zijn zeker omdat ik de snelheden die mijn buren hebben ook gehaald heb tot enkele weken terug. Daarom dat het mij iets lijkt wat PX is grondig moet uitzoeken

Reageer