Zondagmorgen toen ik opstond merkte ik dat het internet trager was geworden dus meteen heb ik een speedtest uitgevoerd deze gaf mij een teleurstellend resulataat 26mbps down en 5up terwijl ik de dag ervoor nog op 70/20 zat. Meteen heb ik contact opgenomen met de klantendienst ze hebben dan vandaag een technieker langs gestuurd deze heeft mij terug op een hoger profiel kunnen zetten echter heb ik zonet zelf eens een meting gedaan via de Sagem tool deze gaf naar mijn mening een rare meting weer zo zou mijn max bit rate op 104,492 liggen terwijl mijn snelheid volgens de tool “maar” 49,726 is zou dit te maken hebben met het feit dat dlm sinds zondag ook niet meer actief is?
B-Box 3 Sagem Tool v0.13.0
--------------------------
Device: B-Box 3 Sagem
Downstream current bit rate: 49.726 kbps
Upstream current bit rate: 14.998 kbps
Downstream max bit rate: 104.492 kbps
Upstream max bit rate: 31.303 kbps
Downstream attenuation: 20,3 dB
Downstream noise margin: 24,8 dB
Upstream noise margin: 17,9 dB
Vectoring down: yes
Vectoring up: yes
Modem vectoring compatible: yes
ROP vectoring compatible: yes
DSL standard: VDSL2 Annex B
DSL profile: 17a
Estimated distance: 546 m
Proximus profile name: 50/15
Proximus DLM profile: no
Proximus repair profile: no